Οι αλλαγές που θα υπάρξουν στο πρωτάθλημα του 2010 είναι πολλές και σημαντικές. Θα υπάρξουν τροποποιήσεις στoν τρόπο βαθμολόγησης, στους κανονισμούς, στο πρόγραμμα των αγώνων αλλά και στις ομάδες που θα συμμετέχουν. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν φέρει μεγάλη σύγκρουση ανάμεσα στην Ένωση των ομάδων που συμμετέχουν (FOTA) και στη FIA.

Ads

Η ΔΙΑΜΑΧΗ FIA-FOTA

Η αφορμή για τη διαμάχη των δύο πλευρών ήταν η αλλαγή που ανακοίνωσε η FIA και σύμφωνα με αυτή θα υπάρχει από την επόμενη αγωνιστική χρονιά όριο στο προϋπολογισμό της κάθε ομάδας.

Οι περισσότερες ομάδες αντέδρασαν και ιδίως η Φεράρι, η οποία απείλησε πως θα αποχωρούσε και θα δημιουργούσε δικό της ξεχωριστό πρωτάθλημα. Οι μόνες ομάδες οι οποίες συμφώνησαν με τον νέο κανονισμό ήταν η Γουίλιαμς και η Φορς Ίντια.

Ads

Μέχρι τα τέλη Μαΐου όλες οι ομάδες υπέβαλαν στη FIA την συμμετοχή τους για το επόμενο πρωτάθλημα αλλά μαζί με κάποιους όρους οι οποίοι δεν έγιναν δεκτή και όλα βρισκόντουσαν στον αέρα.

Όμως στις 24 Ιουνίου κα έπειτα από εκατέρωθεν υποχωρήσεις οι δύο πλευρές κατέληξαν στη συμφωνία διεξαγωγής του πρωταθλήματος το 2010.

ΝΕΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

Η FIA θεώρησε ευεργετικό για το άθλημα να διευρύνει τον αριθμό των ομάδων που θα συμμετέχουν τη νέα χρονιά. Δέχτηκε 10 αιτήσεις από εταιρείες οι οποίες φιλοδοξούσαν να μπουν στον μαγικό κόσμο της Φόρμουλα 1, αλλά μόνο 4 το κατάφεραν.

Πρώτα απ’ όλα η μεγάλη επιστροφή, η Λότους, μία ιστορική ομάδα που μετά από χρόνια επανέρχεται με στόχο να πρωταγωνιστήσει. Τεχνικός διευθυντής της ομάδας θα είναι ο Μάικ Γκασκόιν.

Η επόμενη ομάδα που η αίτηση έγινε δεκτή είναι η Campos Meta 1, ιδιοκτήτης της οποία είναι ο πρώην πιλότος της Φόρμουλα, Άντριαν Κάμπος.

Η επόμενη ομάδα έχει την ονομασία US F1 Team, υπεύθυνοι της οποίας είναι ο σχεδιαστής Κεν Άντερσον και ο πρώην μηχανικός της Γουίλιαμς, Πίτερ Γουίντσορ.

Τέλος, η Virgin Racing είναι κυριολεκτικά η τελευταία ομάδα η οποία μπήκε στη λίστα, αφού η συμμετοχή της δεν ήταν γνωστή πριν ανακοινωθούν επίσημα οι ομάδες. Το όνομά της άλλαξε μαζί με τον ιδιοκτήτη της. Προηγουμένως λεγόταν Manor Grand Prix.

ΝΕΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

Με την αύξηση των ομάδων, όπως είναι φυσικό, αυξάνεται και ο αριθμός των πιλότων που θα συμμετέχουν. Επομένως σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά έχουμε τρεις οδηγούς οι οποίοι θα κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στη Φόρμουλα 1.

Ο πρώτος από αυτούς κουβαλάει μία πολύ βαριά κληρονομιά αφού πρόκειται για τον ανιψιό του αείμνηστου Άιρτον Σένα.

Ο Μπρούνο Σένα θα κάνει το όνειρό του πραγματικότητα οδηγώντας το μονοθέσιο της Campos Meta και θα επαναφέρει το μεγάλο αυτό όνομα στη Φόρμουλα 1, δεκαέξιχρόνια μετά το θάνατο του θείου του.

Ο δεύτερος οδηγός είναι ο Νίκο Χίλκενμπεργκ, πρωταθλητής στο GP2, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του οδηγώντας το μονοθέσιο της Γουίλιαμς.

Τέλος, ο Λούκα Ντι Γκράσι, ο οποίος ήταν τρίτος στο πρωτάθλημα του GP2, θα βρεθεί στη Φόρμουλα 1 για λογαριασμό της νεοσύστατης Virgin Racing.

ΤΟ «ΠΑΡΕ-ΔΩΣΕ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ

Στο διάστημα που πέρασε από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η προηγούμενη χρονιά, με το Τζένσον Μπάτον, να αναδεικνύεται παγκόσμιος πρωταθλητής, έχουν αλλάξει πάρα πολλά στα ρόστερ των ομάδων και θα προσπαθήσουμε να ξετυλίξουμε αυτό το κουβάρι των αλλαγών.

Ουσιαστικά όλα λειτούργησαν σαν ντόμινο και το γιατί θα το καταλάβετε στη συνέχεια. Αρχικά ο Τζιανκάρλο Φισικέλα θα παραμείνει στη Φεράρι αλλά ως δοκιμαστής και αν κάποια ομάδα τον ζητήσει έχει το δικαίωμα να αποχωρήσει.

Ο Αλόνσο από τη μεριά του θα μετακομίσει στην ιταλική ομάδα αντικαθιστώνταςτον Κίμι Ράικονεν, ο οποίος εγκατέλειψε την Φόρμουλα και θα συνεχίσει στο WRC με την ομάδα της Citroen.

Το κενό που άφησε ο Αλόνσο στη Ρενό θα καλύψει ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα ο οποίος αποχώρησε από τη Ζάουμπερ, όπου θα μετακομίσει ο Κομπαγιάσι από την Τογιότα η οποία αποχώρησε λόγω χρεών.

Το ντόμινο όμως δεν σταματά εδώ. Ο Νίκο Ρόσμπερκ άφησε τη Γουίλιαμς για λογαριασμό της Mercedes GP. Το κενό του θα καλύψει ο Μπαρικέλο ο οποίος αποχώρησε από την πρωταθλήτρια Brawn, νυν Mercedes GP.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Τζένσον Μπάτον άφησε επίσης την Brawn και θα αποτελέσει το δίδυμο της ΜακΛάρεν μαζί με τον Λιούις Χάμιλτον.

Για να μεταβεί όμως ο Μπάτον στη βρετανική ομάδα έπρεπε να «αδειάσει» μία θέση. Και αυτό έγινε μ την αποχώρηση του Κοβαλάινεν, ο οποίος θα οδηγάει το μονοθέσιο της νέας Λότους.

Παρτενέρ της θρυλικής ομάδας που επέστρεψε θα είναι ο Γιάνο Τρούλι, ο οποίος έμεινε χωρίς ομάδα όταν αποφάσισε να αποχωρήσει η Toyota.

Φυσικά όμως όλες αυτές οι μετακινήσεις έχουν επισκιαστεί από τη μεγάλη επιστροφή του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος θα οδηγήσει ξανά μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 και συγκεκριμένα της Mercedes GP.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

Στην αγωνιστική χρονιά του 2010 θα προστεθεί ένα νέο γκραν πρι, αυτό της Νότιας Κορέας, αν και υπάρχουν ακόμα αμφιβολίες για το κατά πόσο θα είναι η πίστα έτοιμη στην ώρα που πρέπει.

Επίσης το Βρετανικό γκραν πρι του Σίλβερστοουν μετά από πολλές περιπέτειες θα παραμείνει στο καλεντάρι ενώ και ο αγώνας στον Καναδά θα επιστρέψει μετά από ένα χρόνο απουσίας από το καλεντάρι της Φόρμουλα 1.

ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΟΙ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΙ

Με τη νέα χρονιά υπάρχει μία πάρα πολύ σημαντική αλλαγή η οποία αναμένεται να δώσει νέα τροπή στο πρωτάθλημα. Και φυσικά εννοούμε την απαγόρευση των ανεφοδιασμών. Πλέον οι ομάδες θα πραγματοποιούν πιτ-στοπ μόνο και μόνο για αλλαγή ελαστικών.

Αυτό επηρεάζει και το μίνιμουμ που μπορεί να ζυγίζει κάθε μονοθέσιο αφού πλέον ο κατώτατο όριο από 605 κιλά θα ανέβει στα 620.

Επιπλέον θα υπάρξει και αλλαγή στον τρόπο βαθμολόγησης από τη νέα περίοδο εξαιτίας της αύξησης των οδηγών και για να παρέχεται ένα έξτρα κίνητρο για να κυνηγούν όλοι τη νίκη.

Πλέον ο νέος τρόπος θα έχει ως εξής: 1ος-25 πόντους, 2ος- 20, 3ος-15, 4ος -10, 5ος- 8, 6ος – 6, 7ος -5, 8ος-3, 9ος-2, 10ος-15ος-1.

Μία ακόμη πολύ σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς αφορά στους αγωνοδίκες κάθε πίστας. Τα προηγούμενα χρόνια σε κάθε πίστα υπήρχε και διαφορετικά ομάδα αγωνοδικών, αλλά πλέον σε κάθε γκραν πρι θα είναι οι ίδιοι οι οποίοι θα οριστούν εξ αρχής και θα περιέχουν και κάποιους παλιούς οδηγούς της Φόρμουλα 1.

Επίσης, λόγω της αύξησης του αριθμού των οδηγών θ αλλάξει ελάχιστα ο τρόπος που θα διεξάγονται τα δοκιμαστικά. Στην πρώτη περίοδο θα αποκλείονται 8 οδηγοί, στην δεύτερη άλλοι 8 και στην τελευταία οι δέκα εναπομείναντες θα παλεύουν για την πόουλ ποζίσιον.

Τέλος μία τυπική αλλά απαραίτητη αλλαγή αφορά των αριθμό των μονοθέσιων που επιτρέπεται να μετέχουν σε κάθε αγώνα, ο οποίος από 24 ανέβηκε στους 26.

ΟΜΑΔΑ/ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΟΔΗΓΟΙ /ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ

McLaren Mercedes /Mercedes/ Τζένσον Μπάτον Βρετανός / Λιούις Χάμιλτον Βρετανός

Mercedes GP /Mercedes/ Νίκο Ρόσμπεργκ Γερμανός /Μίκαελ Σουμάχερ Γερμανός

Red Bull Racing /Renault /Σεμπάστιαν Φέτελ Γερμανός / Μαρκ Γουέμπερ Αυστραλός

Ferrari /Ferrari/ Φελίπε Μάσα Βραζιλιάνος / Φερνάντο Αλόνσο Ισπανός

Williams /Cosworth /Ρούμπενς Μπαρικέλο Βραζιλιάνος / Νίκο Χίλκενμπεργκ Γερμανός

Renault /Renault /Ρόμπερτ Κούμπιτσα Πολωνός / Δεν έχει ανακοινωθεί

Force India /Mercedes/ Άντριαν Σούτιλ Γερμανός / Βιταντόνιο Λιούτσι Ιταλός

Toro Rosso /Ferari /Σεμπάστιαν Μποεμί Ελβετός / Χεμ Αλγκερσουάρι Ισπανός

Lotus F1 Racing/ Cosworth /Γιάρνο Τρούλι Ιταλός / Έκι Κοβαλάινεν Φιλανδός

Campos Meta 1/ Cosworth /Μπρούνο Σένα Βραζιλιάνος / Δεν έχει ανακοινωθεί

US F1 Team/ Cosworth /Δεν έχει ανακοινωθεί / Δεν έχει ανακοινωθεί

Virgin Racing/ Cosworth /Τίμο Γκλοκ Γερμανός / Λούκας Ντι Γκλάσι Βραζιλιάνος

Sauber/ Ferrari /Καμούι Κομπαγιάσι Ιάπωνας / Δεν έχει ανκοινωθεί

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
Μπαχρέιν 14 Μαρτίου
Αυστραλία 28 Μαρτίου
Μαλαισία 4 Απριλίου
Κίνα 18 Απριλίου
Ισπανία(Βαρκελώνη) 9 Μαΐου
Μονακό 16 Μαΐου
Τουρκία 30 Μαΐου
Καναδάς 13 Ιουνίου
Ισπανία(Βαλένθια) 27 Ιουνίου
Βρετανία 11 Ιουλίου
Γερμανία 25 Ιουλίου
Ουγγαρία 1 Αυγούστου
Βέλγιο 29 Αυγούστου
Ιταλία 12 Σεπτεμβρίου
Σιγκαπούρη 26 Σεπτεμβρίου
Ιαπωνία 10 Οκτώβρη
Κορέα 24 Οκτώβρη
Βραζιλία 7 Νοέμβρη
Άμπου Ντάμπι 14 Νοέμβρη

Πηγή: https://www.sportdog.gr