Σε μία ασχολία αρκετά δαπανηρή φαίνεται να εξελίσσεται η ποδηλασία δρόμου, ένα από τα αγαπημένα αθλήματα-χόμπι εκατομμυρίων ανθρώπων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις.

Ads

Η δημοφιλία του συγκεκριμένου αθλήματος, λόγω της φιλικότητάς του προς το περιβάλλον και του γεγονότος ότι αποτελεί μία πολύ καλή φυσική άσκηση, φαίνεται πως εξήψε το ενδιαφέρον του επιχειρηματικού κόσμου για τη δημιουργία μιας ολόκληρης βιομηχανίας γύρω από τη ποδηλασία για την οποία ο παγκόσμιος τζίρος θα προσεγγίζει τα 60 δις ευρώ σε τρία χρόνια.

Το ενδιαφέρον γύρω από το συγκεκριμένο άθλημα συγκέντρωσε πρόσφατα για μία ακόμα φορά ο «Γύρος της Γαλλίας» που λαμβάνει χώρα σε ετήσια βάση και συγκεντρώνει ποδήλατα και ποδηλάτες από ολόκληρο τον κόσμο.

Εκεί αρκετοί κατασκευαστές ποδηλάτων έχουν την ευκαιρία να δείξουν τα καινούρια μοντέλα τους, διαφημίζοντάς τα στη διάρκεια της ποδηλατοδρομίας από τους ίδιους τους επαγγελματίες ή ερασιτέχνες λάτρεις του αθλήματος.

Ads

Μάρκες όπως οι Giant, Trek, Look, BMC, Specialized, Pinarello, Cannondale, Bianchi και άλλες, παρουσίασαν νέα μοντέλα ή δοκίμασαν πειραματικά άλλα και μάλιστα με πολύ προσοχή στο να μην τραβηχτούν φωτογραφίες που θα μπορούσαν να προδώσουν τα μελλοντικά τους «καμάρια».

Αρκετές φίρμες πληρώνουν μεγάλα ποσά ώστε να παράσχουν τον ποδηλατικό εξοπλισμό της σεζόν στις διάφορες ομάδες, ανάλογα με τη φήμη τους και τους αναβάτες που έχουν.

Για παράδειγμα η Look θα ξοδέψει αρκετές χιλιάδες ευρώ για να εξοπλίσει την Cofidis, ενώ η Specialized θα δώσει το πόσο των έξι εκατομμυρίων ευρώ για την Sky το 2013.

Μέσα από αυτές τις συνεργασίες ωστόσο και οι εταιρείες κατασκευής ποδηλάτων έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τα ποδήλατά τους, όπως ακριβώς κάνουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Formula 1 ή στους αγώνες ράλι.

Όπως αναφέρει ο Ερίκ Βαναβερμπεκέ «Ξεκινάμε από τα κύτταρα της φαντασίας στα οποία προσπαθεί κανείς να βρει ποιο είναι το ποδήλατο του μέλλοντος. Σήμερα κάποιοι εργάζονται ήδη για τα ποδήλατα που θα βγουν σε τέσσερα ή πέντε χρόνια. Στις λειτουργίες,σ τα υλικά, στο σχεδιασμό, προσπαθούμε να φανταστούμε τί δεν υπάρχει σήμερα».

Οι αλλαγές μπορεί να αφορούν στο μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων, στα πετάλια κλπ, ενώ το μόνο που ζητάει η Διεθνής Ένωση Ποδηλασίας είναι ένα ελάχιστο βάρος των 6,8 κιλών.

Οι αναβάτες, απαιτούν τη μέγιστη δυνατή άνεση. Έτσι βελτιστοποιείται η ακαμψία, η συμπεριφορά ,οι επιδόσεις και η ευελιξία. Κατά τη διάρκεια του Γύρου της Γαλλίας, οι αναβάτες θα χρησιμοποιούν κάθε μέρα το ίδιο ποδήλατο.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως το κόστος μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα υψηλό, αν λάβει κανείς υπόψη πως το τελευταίο ποδήλατο της Look κοστίζει μεταξύ 3.700 και 6.500 ευρώ ανάλογα με τον εξοπλισμό που φέρει, ενώ κάποια άλλα φτάνουν και τις 10.000 ευρώ.

Επιμέλεια: Γρηγόρης Καυκιάς