Ads

Επιτέλους, ήρθε ο καιρός να ξεκινήσει το πρωτάθλημα Formula 1 του 2010. Το 3ήμερο 12-14 Μαρτίου θα σηκωθεί η αυλαία της φετινής σεζόν στο Μπαχρέιν. Στο Bahrain International Circuit, κοντά στην πρωτεύουσα του κρατιδίου Manama, 12 ομάδες με 24 οδηγούς θα παραταχθούν στο grid για τον πρώτο από τους 19 γύρους ενός πρωταθλήματος που αναμένεται να είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά στην ιστορία του σπορ.

Άρθρο από το https://www.msfree.gr/

Έπειτα από 3 χρόνια ο αγώνας του Μπαχρέιν επιστρέφει στην πρώτη θέση της εκκίνησης του Πρωταθλήματος, με τον κύριο χορηγό αγώνα να παραμένει η Gulf Air. Η αλλαγή αυτή αποφασίστηκε επειδή ο αγώνας της Αυστραλίας θα γίνει μεν όπως και πέρυσι το απόγευμα, αλλά δεδομένου ότι το Πρωτάθλημα ξεκινάει φέτος 2 εβδομάδες νωρίτερα από ό,τι πέρυσι, προτού δηλαδή γίνει η αλλαγή της ώρας από χειμερινή σε θερινή, το Μπαχρέιν θα προηγηθεί ώστε να ομαλοποιηθεί το ωράριο εκκίνησης του αυστραλιανού αγώνα.

Ads

Η κατασκευή της πίστας στο Μπαχρέιν ήταν ένα εθνικό έργο, με την πρωτοβουλία του διάδοχου του θρόνου, Shaikh Salman bin Haham Al Khalifa. Η διαδρομή έχει σχεδιαστεί από τον Γερμανό Hermann Tilke, η κατασκευή κόστισε περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια και αποτελείται από 6 διαφορετικές διαδρομές.

Η πίστα βρίσκεται στην έρημο και το πρόβλημα που δημιουργείται είναι η σκόνη, αλλά και μια πιθανή αμμοθύελλα είναι ικανή να διακόψει την οποιαδήποτε δραστηριότητα στην πίστα, κάτι που συνέβη στις χειμερινές δοκιμές του 2009. Το Grand Prix του Μπαχρέιν έκανε το ντεμπούτο του στο Πρωτάθλημα της Formula 1 στις 4 Απριλίου του 2004, με τον Γερμανό Michael Schumacher να είναι ο πρώτος νικητής στην ιστορία του. Ο αγώνας της ερήμου στο ντεμπούτο του πήρε το βραβείο του «Καλύτερα οργανωμένου Grand Prix» της FIA. Το Μπαχρέιν έχει γίνει το κέντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού για την περιοχή του Περσικού Κόλπου, καθώς εκτός από τη Formula 1, κατά τη διάρκεια του έτους λαμβάνουν χώρα αγώνες από άλλα Πρωταθλήματα, όπως Formula 3, V8 Supercar κ.λπ.

Φέτος, για πρώτη φορά θα χρησιμοποιηθεί μια διαφορετική χάραξη από αυτήν που είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια. Η νέα αυτή χάραξη θα μεγαλώσει την απόσταση του γύρου σε 6.299 χλμ, και η πορεία που θα ακολουθούν τα μονοθέσια θα αλλάξει μετά τη στροφή 4, όπου ακολουθεί ένα σύμπλεγμα «σφιχτών» στροφών, μέχρι τη στροφή 16, που επιστρέφουν στο παλιό κομμάτι της διαδρομής. Το σύνολο των στροφών είναι 23, με τις 13 από αυτές να είναι δεξιόστροφες και οι υπόλοιπες 10 αριστερόστροφες. Το πλάτος της πίστας ποικίλει από 14 μέτρα μέχρι 22 σε μερικά σημεία και το μήκος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού είναι 1090 μέτρα. Οι κλίσεις της πίστας δημιουργούν την αίσθηση πως η πίστα δεν βρίσκεται στην επίπεδη έρημο, αλλά πάνω σε αμμόλοφους. Η μέγιστη ανωφέρεια έχει κλίση 3,6% ενώ αντίστοιχα η κατωφέρεια 5,6%, στοιχεία που κάνουν αρκετά ενδιαφέρουσα τη συμπεριφορά των μονοθεσίων στους 49 γύρους της σκονισμένης διαδρομής του Sakhir.

Παρακολουθήστε ένα γύρο στο ανασχεδιασμένο σιρκουί με οδηγό τον Mark Webber μέσα από τον προσομοιωτή της Red Bull

Τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες φέτος είναι τα πολύ μαλακά και τα μεσαία: η ίδια στρατηγική από τον Ιάπωνα προμηθευτή με την προηγούμενη χρονιά. Η μέτρια σχετικά φθορά των ελαστικών, η υψηλή φθορά των φρένων αλλά και η μεσαία κλίση στις πτέρυγες είναι μερικά από τα στοιχεία που έχουν να σκεφτούν οι μηχανικοί και οι οδηγοί για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Οι καιρικές συνθήκες στην έρημο του Μπαχρέιν αναμένονται να είναι σε φυσιολογικό πλαίσιο για την περιοχή. Την Παρασκευή η θερμοκρασία αναμένεται να βρίσκεται στους 32ο C, το Σάββατο να κυμαίνεται στο ίδιο επίπεδο, όπως και την Κυριακή την ημέρα του αγώνα. Δεν αναμένονται ισχυροί άνεμοι οπότε ούτε και αμμοθύελλα που είναι ο φόβος και ο τρόμος των διοργανωτών του Bahrain International Circuit.

Η αγωνιστική δράση στο Μπαχρέιν θα ξεκινήσει την Παρασκευή 12 Μαρτίου με τις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών.