Το Παρίσι φαίνεται να αποτελεί το κατάλληλο σημείο για τη νέα αρχή στη καριέρα του Kimi Raikkonen. O πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 θα μπορούσε κάλλιστα να βρίσκεται στη Βαλένθια ανταλλάσσοντας εχθρικές ματιές με τον αντίπαλο του Michael Schumacher. Αντ’ αυτού εκπαιδεύεται στα βασικά έτσι ώστε να επανέλθει ανανεωμένος Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Ads

Ο Φινλανδός Raikkonen, συνάντησε τους συμπαίκτες στου από την ομάδα της Citroë * κσθώς και τους αντιπάλους του στη γαλλική πρωτεύουσα για να εγκαινιάσουν μια νέα εποχή που ξεκινάει σήμερα στα χιόνια της Σουηδίας. Αυτός ο χρόνος υποδέχεται ένα ανανεωμένο πρωτάθλημα με 13 γύρους, με νέους σταθμούς (Κωνσταντινούπολη, Auckland, Γαλλία) για να τερματίσει λίγο πριν το φθινόπωρο στην Ουαλία. Σ’αυτή την γενικότερη ανανέωση του πρωταθλήματος δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και την είσοδο νέων οδηγώ, όπως ο Καλιφορνέζος Ken Block, πρώην snowboarder και οδηγός ράλι στις ΗΠΑ ,ο έξι φορές πρωταθλητής Sebastien Loeb και ο Kimi Raikkonen.

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Φιλανδός στην The Ιndipedent: «Είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην καριέρα, κάτι που πάντα ήθελα να προσπαθήσω». Κοινή άποψη μεταξύ των ειδημόνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι πως αυτός ο χρόνος θα είναι εξαιρετικά ανατρεπτικός για τον πρώην πρωταθλητή, παρά τα σύννεφα που επισκίασαν την αποχώρηση του από τη Ferrari. Ένα τέλος σε μια 9ετή σχέση που του πρόσφερε φήμη και πλούτη, ενώ του εξασφάλισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2007.

Στο τέλος της τελευταίας σεζόν, ο Raikkonen εξέφρασε την απογοήτευση του με την F1 και την ανάγκη να εμπνευστεί από μια νέα πρόκληση. « Στην F1 πάρα πολλά πράγματα επισκιάζουν τους αγώνες. Υπάρχει πολύ παρασκήνιο με πολλά δυσάρεστα να συμβαίνουν αυτή τη στιγμή εντός της». Ο Raikkonen θέλει να ερωτευτεί ξανά την οδήγηση και το ράλι του προσφέρει ένα ποικίλο περιβάλλον για να ξαναβρεί αυτό το πάθος του.

Ads

« Το ράλι προσφέρει ένα πλήθος πραγμάτων για να ασχοληθεί κανείς. Στην F1 συνέχεια βρίσκεσαι στα ίδια και τα ίδια. Το ράλι πηγαίνει σε εντελώς διαφορετικά σημεία, πολλές παράμετροι μπορούν να αλλάξουν. Είναι διαφορετικό όταν οδηγείς κατά του ίδιου σου του εαυτού σου- στην F1 οδηγείς εναντίον του άλλου, εδώ οδηγείς με αντίπαλο τον χρόνο. Δεν είναι τόσο θέμα ταχύτητας όσο άλλων δυσκολιών που εμφανίζονται στην πορεία».

Οι στόχοι του για την επόμενη σεζόν, όπου θα αγωνιστεί σε όλη την διάρκεια της και στη Νέα Ζηλανδία, είναι περιορισμένοι: « Πρέπει να προσπαθήσω να μάθω πράγματα κα να δω τι θα συμβεί. Ειλικρινά δεν ξέρω τι να περιμένω. Ας ελπίσουμε πως αργότερα μέσα στη σεζόν, όταν θα έχω μεγαλύτερη εμπειρία, θα μπορώ να οδηγώ πιο γρήγορα και δέχομαι προκλήσεις. Είναι νωρίς ακόμη και έχω δρόμο μπροστά μου».

Η εκδήλωση της Αρκτικής στη Λαπωνία του έδωσε μια ιδέα για το πού ακριβώς είναι, και που χρειάζεται να φτάσει. Όπως εξηγεί ο ίδιος: « Μέχρι στιγμής δεν είχα καλή αίσθηση του αυτοκινήτου. Υπάρχουν τόσοι πολλοί τομείς στους οποίους πρέπει να βελτιωθώ και ένιωσα πολύ χαρούμενος στο τέλος και μόνο που συνήθισα. Στη Σουηδία, ο στόχος είναι να μην κάνω πολλά λάθη και στη συνέχεια να δούμε σε ποιό επίπεδο έχω φτάσει. Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ και η 10η θέση θα είναι μια χαρά».

Όλη αυτή η κατάσταση καμία σχέση δεν έχει με το παρελθόν του Raikkonen στη F1 ως ένας από τους καλύτερα αμειβόμενους οδηγούς. Το περιβάλλον στο οποίο θα μπει για τον επόμενο είναι πολύ διαφορετικό, ακόμη και στη σύγκριση των τιμών των αυτοκινήτων ( 4,5 εκατ. λίρες για ένα F1, 600.000 λίρες για ένα World Rally ένα περίπου £ 600.000). Ωστόσο δεν φαίνεται να πτοείται αφού όπως λέει ο ίδιος: « Οι άλλοι οδηγοί είναι πολύ καλοί, και πολύ πιο ανοιχτοί απ’ ότι στη F1- με βοηθάνε αρκετά. Το περιβάλλον είναι πιο ζεστό και χαλαρό, ίσως και διασκεδαστικό, αναλόγως τι θέλει κανείς να κάνει».

Ο Raikkonen, θέλει νίκη για όλες τις προσεκτικά περιορισμένες φιλοδοξίες του, ενώ παράλληλα δέχεται αρκετή βοήθεια. Όπως τονίζει ο Olivier Quesnel, κύριος της Citroën.: « Π΄ρωτα πρέπει να τον αφήσουμε να μάθει. Είναι το ίδιο μυαλό. Αλλά μετά το πρώτο μισό της σεζόν, δεν θα εκπλαγούμε αν τον δούμε να ανεβαίνει στο βάθρο του νικητή».

Ο Raikkonen έφυγε από τη F1 τη στιγμή που τα πράγματα έπαιρναν μια ενδιαφέρουσα τροπή , εν τούτης δεν φαίνεται να το έχει μετανιώσει, τουλάχιστον όχι δημόσια, εκτιμώντας την αξία της πόλης στην οποία βρίσκεται τώρα.

Πηγή : The Indipedent