Ads

Συγκεντρωμένοι στην πλατεία Συντάγματος είναι οι ιδιοκτήτες των φορτηγών-βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, οι οποίοι νωρίτερα πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην οδό Πειραιώς και πορεία προς τη Βουλή. Στο πλευρό τους βρίσκονται και συνάδελφοί τους από τη Β. Ελλάδα και την Κρήτη. Κλειστοί είναι όλοι οι δρόμοι γύρω από το Κοινοβούλιο ενώ επιτόπου βρίσκονται ισχυρές δυνάμεις των ΜΑΤ. Εντός της Βουλής συζητείται το επίμαχο νομοσχέδιο για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.

Μικροεπεισόδια σημειώθηκαν όταν οι διαδηλωτές επιχείρησαν να ανέβουν τα σκαλιά της βουλής αλλά απωθήθηκαν από τις αστυνομικές δυνάμεις.

Περισσότεροι από 3.000 μεταφορείς παραμένουν έξω από το κτίριο της Βουλής, πραγματοποιώντας καθιστική διαμαρτυρία, ενώ φορτηγά και βυτιοφόρα βρίσκονται παρατεταγμένα στις εθνικές οδούς. Οι μεταφορείς σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ολονύχτια καθιστική διαμαρτυρία, ενώ έχουν εγκαταστήσει και προτζέκτορα, προκειμένου να παρακολουθήσουν ζωντανά τη συνεδρίαση της Βουλής.

Ads

Αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών φορτηγών, με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Γιώργο Τζωρτζάτο, επέδωσε στον πρόεδρο της Βουλής ψήφισμα, με το οποίο ο κλάδος ζητεί την απόσυρση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης για τις αλλαγές στις μεταφορές και την έναρξη διαλόγου άρθρο – άρθρο.

Προηγήθηκε συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φορτηγών και Βυτιοφόρων ΔΧ, στην οδό Πειραιώς, και σύμφωνα με τους συνδικαλιστές ο αριθμός των διαδηλωτών ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Στην ομιλία του προς τους συναδέλφους του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών, Γιώργος Τζωρτζάτος, επιτέθηκε σε ψηλούς τόνους κατά της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι «χρησιμοποιήθηκαν γκεμπελικές μέθοδοι για να καμφθεί το φρόνημά μας». Πρόσθεσε, δε, πως «με τη μεταρρύθμιση στον κλάδο, χωρίς μέριμνα για τους νέους μεταφορείς και γι αυτούς που συνταξιοδοτούνται και χωρίς τους ίδιους μεταφορείς, η ελληνική κυβέρνηση πουλάει την ελληνική μεταφορά σε ξένα χέρια». Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών κατέληξε με τη φράση «μολών λαβέ» και απευθυνόμενος στους συναδέρφους τους τούς κάλεσε να αντισταθούν «στην επερχόμενη μετατροπή σας σε υπαλλήλους πολυεθνικών».

«Αν το υπουργείο δεχθεί να προβεί σε ειδική τροπολογία που θα ευνοεί τον κλάδο, αποζημιώνοντας μέρος της αξίας των αδειών που κατέχουν οι μεταφορείς, τότε ο αγώνας θα λήξει. Σε αντίθετη περίπτωση, θα έχουμε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων» δήλωσε χθες ο πρόεδρος του συνδέσμου ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης Χανίων Γ.Κουκουράκης. Στο μεταξύ, τα οχήματά τους παραμένουν παραταγμένα στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου, στο ύψος της Μαγούλας και του Σκαραμαγκά, χωρίς να παρεμποδίζεται η κυκλοφορία.

Η κυβέρνηση ομως εμφανίζεται αμετακίνητη στις θέσεις της μέσω του αρμοδίου υπουργού Δ. Ρέππα, ο οποίος με σημερινές δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του Σκάι, υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει το νόμο για την απελευθέρωση στις μεταφορές αμέσως μετά την ψήφισή του».

«Θα έπρεπε κανείς να αναμένει τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων οι οποίοι αντιλαμβάνονται πως τώρα πια που οδεύουμε σε άνοιγμα της αγοράς ώστε να λειτουργεί με ανταγωνιστικούς όρους, θα πρέπει και εκείνοι να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα. Βεβαίως δίνουμε τη δυνατότητα στους επαγγελματίες μεταφορείς να διατηρήσουν το καθεστώς του αυτοαπασχολούμενου μέχρι το 2023 αν το επιθυμούν, αν νομίζουν ότι έτσι θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Πιστεύουμε όμως, ότι τα κίνητρα τα οποία τους προσφέρουμε είναι αρκετά και ικανά για να τους διευκολύνουν ώστε να γίνουν ανταγωνιστικοί οργανώνοντας τη δουλειά τους σε νέα βάση, ως σύγχρονοι επιχειρηματίες. Άλλωστε και σήμερα στο χώρο των μεταφορών λειτουργούν επιχειρήσεις, εταιρείες, οι οποίες προσφέρουν καλές υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές. Θέλουμε τέτοιου τύπου μικρομεσαίες ή μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις στον τομέα των μεταφορών, οι οποίες θα είναι σύγχρονες όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, για να αντιμετωπίσουμε αυτό το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας που χαρακτηρίζει την Ελλάδα σήμερα και στον τομέα των μεταφορών» είπε σε άλλη συνέντευξη, στη ΝΕΤ, ο κ. Ρέππας.

«Άλλο ανοίγω την αγορά, και άλλο διαλύω την αγορά» δήλωσε στο Σκάι ο πρόεδρος των ιδιοκτητών γερανοφόρων, Βασίλης Σαχινίδης και κατηγόρησε την κυβέρνηση για εξαπάτηση και μένος εναντίον των αυτοκινητιστών.

«Το πρόβλημα της οικονομίας και της κοινωνίας με το κλειστό επάγγελμα δεν είναι της κυβέρνησης. Η πλειοψηφία της κοινωνίας τάσσεται υπέρ της απελευθέρωσης» δήλωσε στον ίδιο σταθμό ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης προσθέτοντας πως «Εάν επιρρίπτεται ευθύνη στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στο άνοιγμα του επαγγέλματος των μεταφορών στους 10 μήνες που είμαστε στην εξουσία, τι να πούμε για τις ευθύνες άλλων που ήταν 5,5 χρόνια στην εξουσία;».

Ο δε τομεάρχης Περιβάλλοντος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης τάχθηκε υπέρ της υπερψήφισης επί της αρχής του ν/σ για την απελευθέρωση των μεταφορών, με στόχο, όπως είπε, να δίνεται η δυνατότητα σε βάθος χρόνου όποιος έχει τη δυνατότητα να παίρνει άδεια, ενώ καυτηρίασε τις μεθόδους των μεταφορέων «με την παρακώλυση των συγκοινωνιών», και την «παρεμπόδιση όσων επαγγελματιών θέλουν να δουλέψουν».

Από την πλευρά του ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης, δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ κατάφερε με τους σχεδιασμούς του ένα σημαντικό μεταρρυθμιστικό εγχείρημα να το μετατρέψει σε κεφαλαιώδες πρόβλημα για τον ελληνικό λαό, για την ελληνική κοινωνία. «Επέλεξε έναν πρόχειρο τρόπο για να τρέξει μία μεταρρύθμιση και τα επίχειρα τα πληρώνει ο ελληνικός λαός. Τινάζει τα πάντα στο αέρα», τόνισε.

«Ούτε ο διάλογος έχει εξαντληθεί ούτε το νομοθέτημα για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών κινείται προς τον σωστό άξονα» εκτίμησε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης μετά τη συνάντησή του με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Φορτηγών.

«Την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου Ρέππα» ζήτησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Πάντως, τέσσερις εισαγγελείς έχουν επιφορτιστεί με την ευθύνη της εποπτείας της πορείας των μεταφορέων το μεσημέρι οι οποίοι έχουν εντολή να εφαρμόζουν την αυτόφωρη διαδικασία σε περίπτωση διάπραξης αυτεπάγγελτα διωκόμενων αδικημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλούνται σημερινές εφημερίδες, εάν συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση έχει έτοιμη πράξη νομοθετικού περιεχομένου προκειμένου να δραστηριοποιηθούν τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως και να καλύψουν τις ελλείψεις που αφήνουν οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων δημόσιας χρήσεως.

Το ΙΟΒΕ βλέπει μείωση τιμών και αύξηση της απασχόλησης από την απελευθέρωση των μεταφορών

Οι άδειες που καθηλώθηκαν στα επίπεδα του 1971 «κλείνοντας» το επάγγελμα «εμπόδισαν τόσο την εξέλιξη του ίδιου του κλάδου με επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια και το περιβάλλον, όσο και την εναρμόνιση της Ελλάδας με την αντίστοιχη Κοινοτική Νομοθεσία», υποστηρίζει το ΊΔρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Μελετών (ΙΟΒΕ) με θέμα «η κλειστή αγορά φορτηγών ΔΧ, προβλήματα και προοπτικές», στην οποία επισημαίνει ότι η «άμεση η ανάγκη αναθεώρησης του αναχρονιστικού θεσμικού πλαισίου των οδικών μεταφορών και η προσαρμογή του στις σύγχρονες ανάγκες της οικονομίας και την Κοινοτική Νομοθεσία».

«Η αγορά των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται -κατά τη μελέτη του ΙΟΒΕ- από ιδιαιτερότητες και διαφοροποιήσεις συγκρινόμενη με την κατάσταση, που επικρατεί σε άλλες χώρες της ΕΕ, όπου διαμορφώθηκε σταδιακά η ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα υπό τις προϋποθέσεις που έθετε η Κοινοτική Οδηγία, δηλαδή τις αξιοπιστίες, της οικονομικής επιφάνειας, της επαγγελματικής επάρκειας και της καλής φήμης. Κάθε χώρα έχει διαμορφώσει ένα νομοθετικό πλαίσιο, με βάση το οποίο εξετάζει το προδιαγεγραμμένο σύστημα υποθέσεων και στο βαθμό, που αυτές ικανοποιούνται, δίδεται η άδεια του οδικού μεταφορέα» αναφέρεται στην έκθεση.

«Πρόκειται για μια βασική θεσμική παρέμβαση διαρθρωτικού χαρακτήρα, που θα καταστήσει συμβατό το ελληνικό πλαίσιο εμπορευματικών μεταφορών με το αντίστοιχο των μεταφορών της ΕΕ, ενώ παράλληλα, θα τις καταστήσει βιώσιμες και ανταγωνιστικές» υποστηρίζει το ΙΟΒΕ για το επίμαχο νομοσχέδιο, το οποίο θα οδηγήσει σε:
-σημαντική υποχώρηση των κομίστρων (1,5%-2,5% ετησίως)
-υποχώρηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,2 έως 0,3 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως.
-ενίσχυση του αριθμού των επιχειρήσεων στον κλάδο (1%-2% ετησίως).
-ενίσχυση της απασχόλησης (2% έως 4% ετησίως).
-Σημαντική ενίσχυση της παραγωγικότητας (1,5% έως 2,5% ετησίως)
-βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών
-εισαγωγή καινοτομιών και έμφαση στη νέα τεχνολογία
-υποχώρηση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων (2,5% – 4,5% ετησίως)
-υποχώρηση της μέσης ηλικίας του στόλου
-βελτίωση της οδικής ασφάλειας
-μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
-σημαντική ενίσχυση της ανταγωνιστικής ικανότητας του εγχώριου κλάδου των μεταφορών