Καταργείται από φέτος η βάση του 10 για τις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως ανακοίνωσε μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, υπό τον πρωθυπουργό Γιώργος Παπανδρέου, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου. «Είναι άλλωστε προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης, η οποία έχει τεκμηριωθεί επί τέσσερα χρόνια σε συνέδρια και στην κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ και έχει παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους», τόνισε η υπουργός Παιδείας.
«Τέσσερα χρόνια μετά την υιοθέτηση της ρύθμισης αυτής, δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα. Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006», σημειώνει σχετικά το υπουργείο Παιδείας.
Αντίθετα, «έχουμε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με καθηγητές και διοικητικό προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν σε «κολέγια» αλλά και σε κάθε είδους πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών όλου του κόσμου».
Η κ. Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε, επίσης, ότι εισηγήθηκε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο τη νέα νομοθετική ρύθμιση που αφορά στο νέο σχολείο, «ξεκινώντας από τον πρωταγωνιστή του εκπαιδευτικού συστήματος που είναι ο εκπαιδευτικός».
Η πρόταση αφορά «ένα νέο προφίλ εκπαιδευτικού, με πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, με ενιαίο τρόπο εισόδου, μόνο με ΑΣΕΠ και μεταβατική περίοδο για το δόκιμο εκπαιδευτικό ο οποίος θα αξιολογείται», εξήγησε η υπουργός.
Η κα Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι είναι σημαντική επιλογή η αξιολόγηση, η οποία ξεκινά από το Σεπτέμβριο, αφορά δε το εκπαιδευτικό έργο και σημαίνει προγραμματισμό για κάθε σχολείο και δημόσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και τους γονείς.
Το νομοσχέδιο που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας προβλέπει, μεταξύ άλλων, την ενεργοποίηση του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού και την πρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ. Για τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται εγγεγραμμένοι στις σημερινές λίστες θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο, χωρίς να ανανεώνονται με νέους υποψήφιους, μέσα στο οποίο θα απορροφηθούν. Εφόσον δεν καταφέρουν να διοριστούν σε αυτό το διάστημα θα μπορούν να εγγραφούν στη λίστα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ με τη βάση, ή να ξαναδώσουν εξετάσεις. Όσο για το επίμαχο θέμα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών, αλλά και σχολικών μονάδων, προβλέπεται ότι μέσα σε μία διετία θα καθιερωθεί ένα σύστημα αξιολόγησης.
Αποκλειστικά για φέτος, και εξαιτίας των κρουσμάτων της νέας γρίπης, το υπουργείο αποφάσισε την αύξηση κατά 30% του ορίου των απουσιών που μπορούν να κάνουν οι μαθητές. Σχετική εγκύκλιος έχει ήδη αποσταλεί στα σχολεία και αφορά όλες τις κατηγορίες των απουσιών.
Επίσης, περιλαμβάνει νέες ρυθμίσεις για την αδειοδότηση και τη λειτουργία των κολεγίων και του συνόλου των δομών μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Επανεξετάζονται όλες οι άδειες ίδρυσης και λειτουργίας των κολεγίων που χορήγησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ θα επιβάλλεται εθνικός έλεγχος για το επίπεδο των σπουδών τους και στη συνέχεια θα παρέχεται σχετική πιστοποίηση.
Παράλληλα, δρομολογείται η ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων, ενώ επιχειρείται η εξισορρόπηση του αριθμού των φοιτητών που παίρνουν μετεγγραφή μέσω της ορθολογικότερης κατανομής τους στα ομοειδή τμήματα.
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης τη συγχώνευση και κατάργηση εκκλησιαστικών σχολείων και για τη διευθέτηση ζητημάτων της δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και άλλων εκκρεμοτήτων που αφορούν στην Ορθόδοξη εκκλησία.
Αντιδράσεις
Σχολιάζοντας τις ανακοινώσεις για την Παιδεία, η υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Ελίζα Βόζεμπεργκ, δήλωσε: «Άνθρακες ο θησαυρός της μεταρρύθμισης που, 6 μήνες τώρα, ευαγγελιζόταν το Υπουργείο Παιδείας. Αποσπασματικά μέτρα, χωρίς μεταξύ τους συνοχή και διαδικαστικού χαρακτήρα είναι οι πολυεξαγγελλόμενες αλλαγές στο χώρο της Εκπαίδευσης, που αφήνουν στην αβεβαιότητα όλους όσους έχουν, χρόνια τώρα, υπηρετήσει την Εκπαίδευση, είτε ως αναπληρωτές είτε ως ωρομίσθιοι».
«Αναμένοντας το Σχέδιο Νόμου, για να τοποθετηθούμε και επί των συγκεκριμένων θεμάτων, η παρουσίαση της κας Υπουργού στο Υπουργικό Συμβούλιο, μας προδιαθέτει να κρατάμε “μικρό καλάθι”», πρόσθεσε η κ. Βόζεμπεργκ.
«Εχθρικό προς τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας, τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και τα εργασιακά του δικαιώματα», χαρακτήρισε το ΚΚΕ το νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
«Με το νομοσχέδιο αυτό, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως ένα φθηνό, εκμεταλλεύσιμο και ιδεολογικά υποταγμένο εργατικό δυναμικό», δήλωσε ο ΣΥΝ. «Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί εδώ κα αρκετά χρόνια υποχρεώθηκαν σε μια διαρκή εργασιακή περιπλάνηση, αναγκάστηκαν δυσβάστακτους εργασιακούς όρους με μοναδικό κίνητρο τη συλλογή μορίων προϋπηρεσίας (όπως οι νόμοι των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ προέβλεπαν μέχρι τώρα). Σήμερα διαπιστώνουν ότι απαξιώνεται πλήρως η προϋπηρεσία τους στο όνομα της ‘αξιοκρατίας’ και των ‘ίσων ευκαιριών’», πρόσθεσε ο ΣΥΝ.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κάλεσε τους εκπαιδευτικούς σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας, την Πέμπτη 15 Απριλίου στις 12 το μεσημέρι.
Στόχος, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, είναι να διαμαρτυρηθούν για τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας, αλλά «και για τη συνολική επίθεση που δέχεται η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί από την πολιτική που ασκείται και το πρόγραμμα σταθερότητας με τις περικοπές δαπανών, μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων».
Για να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί και να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση η ΟΛΜΕ κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας από τις 11 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι της Πέμπτης.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >