Αποκλεισμένα από χιλιάδες ταξί είναι από νωρίς το πρωί της Δευτέρας το λιμάνι του Πειραιά και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Με εντολή της η προϊσταμένη της εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ελένη Ράικου, ζήτησε να σχηματίζονται αμέσως δικογραφίες για όσους οδηγούς ταξί διαπιστώνεται ότι διαπράττουν αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα, όπως αυτό της παρακώλυσης συγκοινωνιών. Οι αυτοκινητιστές πραγματοποιούν από τις 05:00 τα ξημερώματα 48ωρη απεργία, η οποία θα διαρκέσει έως τις 05:00 τα ξημερώματα της Τετάρτης, αντιδρώντας στην απελευθέρωση του επαγγέλματός τους.
Ads
Από το νωρίς το πρωί πολλές εκατοντάδες ταξί έχουν σχηματίσει ουρά χιλιομέτρων από την είσοδο του αεροδρομίου και προς την Αττική οδό, αφήνοντας μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση των οχημάτων. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχουν παρατηρηθεί μεγάλες καθυστερήσεις στις πτήσεις. Επί τόπου βρίσκονται ισχυρές δυνάμεις των ΜΑΤ, προκειμένου να διατηρήσουν ανοιχτή την Αττική Οδό και να αποφευχθούν τυχόν επεισόδια με άλλους οδηγούς.
Στο λιμάνι του Πειραιά έχουν συγκεντρωθεί περίπου 2.500 αυτοκινητιστές ταξί, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις.
Λόγω της κινητοποίησης αυτής έχει δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο μέσα και έξω από το λιμάνι, ενώ στην ακτή Ξαβερίου όπου βρίσκονται τα κρουαζιερόπλοια, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στη μετακίνηση των τουριστών με τα πούλμαν. Μέσα στο λιμάνι και στις περισσότερες πύλες εισόδου, υπάρχει ισχυρή δύναμη του λιμενικού σώματος.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος κατέστησε σαφές ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και θα ενταθούν και κάλεσε για άλλη μια φορά τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να ανακαλέσει την απόφασή του και να αρχίσει διάλογος με βάση το προεδρικό διάταγμα.
«Τέτοιοι τρόποι διαμαρτυρίας δεν οδηγούν πουθενά. Η ζημιά για τον τουρισμό είναι μεγάλη», δήλωσε, από την πλευρά του, στο Mega ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος. Ο ίδιος απηύθυνε έκκληση στους ιδιοκτήτες ταξί, να σταματήσουν, διότι βλάπτουν κάθε ελληνική οικογένεια.
Στο πλευρό των ιδιοκτητών ταξί το ΚΚΕ
«Με την εξόντωση των μικρών ιδιοκτητών ταξί ο στόχος της κυβέρνησης είναι να βάλει πόδι το μεγάλο κεφάλαιο στο φιλέτο της συγκεκριμένης αγοράς. Το αποτέλεσμα θα είναι να μετατραπεί σταδιακά το ταξί σε είδος πολυτελείας για το λαό, ενώ οι μισθωτοί οδηγοί που θα εργάζονται σε αυτές τις συνθήκες θα οδηγηθούν σε καθεστώς γαλέρας. Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, ότι θα φτηνύνουν οι υπηρεσίες και ότι θα βρουν δουλειά οι άνεργοι, είναι ψεύτικα και αποπροσανατολιστικά. Η μονοπώληση κλάδων της οικονομίας δεν είναι σίγουρο ότι ρίχνει τις τιμές, ενώ η εμπειρία δείχνει ότι χειροτερεύει τους όρους εργασίας και μειώνει τη συνολική απασχόληση», σχολιάζει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.
Οι εργαζόμενοι στο ταξί και οι μικροί ιδιοκτήτες πρέπει να εμποδίσουν την καταστροφική γι’ αυτούς πολιτική της κυβέρνησης, να μην εγκλωβιστούν στα προπαγανδιστικά τερτίπια του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, συνεχίζει το ΚΚΕ και προσθέτει: Δεν υπάρχει καλή και κακή «απελευθέρωση», υπάρχει ο οδοστρωτήρας του μεγάλου κεφαλαίου και των μονοπωλίων που ισοπεδώνει τα εργατικά δικαιώματα και συνθλίβει τους αυτοαπασχολούμενους. Άλλωστε, η πολιτική της «απελευθέρωσης» είναι επίμονη απαίτηση της «τρόικας», της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΣΕΒ. Αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου, συνέχεια των βάρβαρων αντιλαϊκών μέτρων που μπήκαν σε εφαρμογή και προβλέπεται από τη συμφωνία του Μάαστριχτ.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >