Με φωτισμό θα πρέπει να συνοδεύονται τα κοπάδια προβάτων που βγαίνουν στους δρόμους τις νύχτες, αφού σε περίπτωση αυτοκινητικού ατυχήματος, εκτός από τον οδηγό, ευθύνη θα φέρει και ο βοσκός, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου.

Ads

Αφορμή για την εν λόγω απόφαση στάθηκε ένα ατύχημα το 2002 στην Πελοπόννησο, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα, τον τραυματισμό του βοσκού και τον θάνατο 14 προβάτων. Ο βοσκός είχε βγάλει κοπάδι 65 προβάτων στο δρόμο, βραδινές ώρες (21.30). Την ίδια ώρα όμως, διερχόμενος οδηγός, ο οποίος είχε πατήσει… για τα καλά το γκάζι (110 χλμ/ώρα) δεν πρόλαβε να σταματήσει έγκαιρα κι έπειτα από ελιγμούς και φρενάρισμα απόστασης 70 μέτρων, κατέληξε πάνω στα πρόβατα και στο βοσκό.

Ο τραυματισμένος κτηνοτρόφος υπέβαλε αγωγή στον οδηγό αξιώνοντας αποζημίωση, αλλά το δικαστήριο μοίρασε την ευθύνη για το συμβάν. Κατά 70% στον οδηγό λόγω υψηλής ταχύτητας για νυχτερινή ώρα, κατανάλωσης αλκοόλ, νωρίτερα και παραβίασης του αντίθετου ρεύματος κυκλοφορίας και κατά 30% στο βοσκό, διότι δεν διέθετε τεχνητό φωτισμό για να είναι εμφανές το κοπάδι από απόσταση 100 μέτρων.

Οπότε, σύμφωνα με την απόφαση, τα πρόβατα θα πρέπει να είναι έτοιμα να εφοδιαστούν με φώτα πορείας, φλας (αν πρέπει να στρίψουν) και γιατί όχι και φωσφορίζον τρίγωνο σε περίπτωση που πάθουν… κράμπα.

Ads