Στην ιστορία της ανθρωπότητας, ειδικά στον ανεπτυγμένο κόσμο, συζητούμε συχνά για τις διάφορες «γενιές» και την συνεισφορά τους στη διαμόρφωση της εθνικής και παγκόσμιας ιστορίας.

Ads

Τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70 ήταν οι «baby boomers» (οι γεννημένοι μεταξύ 1945-1960), η γενιά που γεννήθηκε στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά ακολούθησε η «Generation X». Είναι η γενιά των σημερινών 40ρηδων και 50ρηδων (οι γεννημένοι μεταξύ 1961-1980).

Οι Millennials (επίσης γνωστοί και ως η Generation Y) αποτελούν την γενιά που ακολουθεί την Generation X, και στην οποία ανήκουν οι άνθρωποι που έχουν γεννηθεί από τις αρχές του 1980 έως τις αρχές του 2000.

«Η Millennials γενιά είναι πολύ μεγαλύτερη σε αριθμό από την Gen Χ γενιά, καθώς υπάρχουν 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι ηλικιών 18-34 ετών σε όλο τον κόσμο και αναμένεται να αποτελούν το 50% του εργατικού δυναμικού έως το 2020. Σε αυτό λοιπόν το συγκλονιστικό μέγεθος η Initiative δεν μπορούσε να μείνει αδιάφορη. Τα insights αυτής της έρευνας, μας απαντούν στο κατά πόσο αυτή η γενιά είναι διαφορετική και πόσο διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης θα πρέπει να αναπτύξουμε σε όλο το φάσμα των ενεργειών marketing. Φέτος λοιπόν εστιάσαμε στις Millennials Mums – στην καθοριστική στιγμή να γίνει κάποιος γονέας, ενώ πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα ευρήματα για τα ειδικότερα κοινά αυτής της γενιάς», σημειώνει ο Μιχάλης Γκάλγκος, Managing Director της Initiative, ενός από τους πλέον διακεκριμένους παγκόσμιους επιχειρηματικούς Ομίλους στον τομέα της παροχής υπηρεσιών Διαφήμισης και Επικοινωνίας.

Ads

Η Millennials γενιά είναι πολύ μεγαλύτερη σε αριθμό από την Gen Χ γενιά, καθώς υπάρχουν 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι ηλικιών 18-34 ετών σε όλο τον κόσμο και αναμένεται να αποτελούν το 50% του εργατικού δυναμικού έως το 2020.

Σε αυτό λοιπόν το συγκλονιστικό μέγεθος η Initiative δεν μπορούσε να μείνει αδιάφορη. Τα insights αυτής της έρευνας, μας απαντούν στο κατά πόσο αυτή η γενιά είναι διαφορετική. Φέτος λοιπόν εστίασε στις Millennials Mums – στην καθοριστική στιγμή να γίνει κάποιος γονέας, ενώ πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλα ευρήματα για τα ειδικότερα κοινά αυτής της γενιάς.

Η έρευνα ήταν τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική και πραγματοποιήθηκε σε 19 χώρες.

Η έρευνα έδειξε ότι οι Millennials Mums πλήττονται περισσότερο από κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες από τους μη-γονείς millennials. Ανησυχούν και είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με το κόστος διαβίωσής τους, φοβούνται να δανειστούν και υπολογίζουν την οικονομική τους κατάσταση τόσο μακροπρόθεσμα όσο και βραχυπρόθεσμα λόγω της ανησυχίας τους ότι οι αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις τους θα τους εμποδίσουν να εξοικονομήσουν χρήματα για το μέλλον των παιδιών τους.

Ωστόσο, αναγνωρίζουν ότι έχουν περισσότερες επιλογές από τις προηγούμενες γενιές, και υπάρχει μια αίσθηση ότι η μητρότητα ωθεί τις γυναίκες να είναι περισσότερο δημιουργικές και να έχουν περισσότερο ανήσυχο επιχειρηματικό πνεύμα.

Οι Millennials Mums αγωνίζονται για την ισότητα, για τις ίδιες αλλά και για τα παιδιά τους. Σκέφτονται περισσότερο το μέλλον τώρα που είναι γονείς. Τα brands που μοιράζονται τις αξίες αυτές μπορούν πιο εύκολα να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους.

Οι Millennials Mums είναι multi-screening χρήστες στο σπίτι. Χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο όλη την ημέρα – για την επικοινωνία με τους φίλους και την οικογένεια τους, την παρακολούθηση video, να παίζουν παιχνίδια, να κάνουν online τραπεζικές συναλλαγές και online αγορές. Ωστόσο, είναι επίσης οι πιο μανιώδεις χρήστες tablets λόγω της εύκολης μεταφοράς τους και τις ποικίλες χρήσεις τους για ανάγνωση, παιχνίδια και «σερφάρισμα» στο διαδίκτυο. Και όταν παρακολουθούν τηλεόραση, βρίσκουν χρόνο ταυτόχρονα για να ολοκληρώσουν κάποια επαγγελματική  τους εκκρεμότητα χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο ή το tablet τους. Οι συσκευές τους είναι ζωτικής σημασίας για εκείνες καθώς αποτελούν τη σύνδεση τους με τον έξω κόσμο.

Τις χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά για να παίρνουν πληροφορίες για τα αγαπημένα brands τους, για να διαβάζουν reviews σχετικά με αυτά και να συνομιλούν με άλλους σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τις ενδιαφέρουν. Οι Millennials Mums εμπιστεύονται και δίνουν μεγάλη αξία στις απόψεις των άλλων καταναλωτών σχετικά με τις διαφημίσεις των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν και θα λάβουν συχνά υπόψη τους τις γνώμες άλλων άγνωστων καταναλωτών.

Σε μία «δύσκολη να εντυπωσιάσεις» εποχή οι Millennials Mums είναι εξαιρετικά ανοιχτές προς όλα τα brands, αλλά είναι πιο πιθανό να γίνουν πιστές καταναλώτριες σε ένα brand που «κάνει καλό». Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό τα brands να έχουν σαφή και ξεκαθαρή εικόνα και σκοπό ώστε να κατακτήσουν την εμπιστοσύνη των Millennials Mums

Περιληπτικά:

  • Οι Millennials Mums έχουν διαμορφωθεί από το κοινωνικό, πολιτιστικό και οικονομικό κλίμα στο οποίο εισήλθαν στην ενηλικίωση.
  • Έχουν υψηλές προσδοκίες. Όπως όλες οι Millennials είναι πιο σίγουρες, πιο μορφωμένες και ως εκ τούτου πιο απαιτητικές από ό, τι θέλουν από τη ζωή τους.
  • Είναι digital εκπαιδευμένες, αλλά η συμπεριφορά τους σε σχέση με την τεχνολογία και τα social media είναι διαφορετική από έναν μη-γονέα millennial και μια γυναίκα millennial
  • Οι Millennials Mums αποτελούν high opportunities για τα brands γιατί είναι πιο δεκτικές στην επικοινωνία και πιστεύουν περισσότερο στα οφέλη των brands από τους Millennials γενικά και θαυμάζουν τα brands που μπορούν να τις βοηθήσουν.