Διαφορά 8.000 κενών στα σχολεία χωρίς το υπουργείο παιδείας και την ΟΛΜΕ λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Το υπουργείο υπολογίζει τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών στις 12.000 χιλιάδες ενώ η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι τα κενά ανέρχονται σε 20.000.
Το υπουργείο Παιδείας σημειώνει ότι μάχη θα δοθεί για τις 3.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών καθώς οι υπόλοιπες θα καλυφθούν από κονδύλια του ΕΣΠΑ και από τον τακτικό προϋπολογισμό.
Η ηγεσία του υπουργείου έχει ζητήσει εδώ και δύο εβδομάδες από τις περιφερειακές διευθύνσεις να καταγράψουν με ακρίβεια τα κενά στα σχολεία. Η ολοκλήρωση της καταγραφής αναμένεται στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Με βάση τις έως τώρα εκτιμήσεις, πάντως, οι κενές θέσεις είναι 6.000 στα σχολεία ειδικής αγωγής, τα ολοήμερα κ.λπ., ενώ οι υπόλοιπες 6.000 είναι λειτουργικά κενά, δηλαδή εντοπίζονται στο τυπικό σχολικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η κάλυψη των πρώτων 6.000 κενών θέσεων, αναφέρουν πηγές του υπουργείου, θα γίνει στο σύνολό τους από προγράμματα του ΕΣΠΑ, τα οποία ήδη έχουν υπογραφεί. Από τις υπόλοιπες 6.000, οι 3.000 θα καλυφθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό του 2015, ενώ για τις 3.000 κενές θέσεις που απομένουν έχει ζητηθεί η έγκριση σχετικού κονδυλίου από το υπουργείο Οικονομίας.
Στις προθέσεις του υπουργείου είναι αρχικά να δοθεί το βάρος στην κάλυψη των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (νηπιαγωγεία και δημοτικά), ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η κάλυψη θα αρχίσει από τις ειδικότητες, τα μαθήματα των οποίων εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις (φυσικοί, μαθηματικοί, φιλόλογοι).
20.000 κενά, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ
Πάντως, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι το υπουργείο υποτιμά τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Η ΟΛΜΕ υπολογίζει τις κενές θέσεις στις 20.000, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να παρατηρείται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου υπολογίζονται σε 15.000.
Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, οι περισσότερες ελλείψεις εντοπίζονται στη νησιωτική και ηπειρωτική χώρα, λόγω των τελευταίων μεταθέσεων. Μεγάλες είναι οι ελλείψεις στις βασικές ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, φιλόλογοι), ενώ διάσπαρτες είναι οι ελλείψεις και στις 130 ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το πρόβλημα εντείνεται λόγω των συναξιοδοτήσεων, οι οποίες, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, έχουν ξεπεράσει τις 50.000 τα τελευταία χρόνια, αλλά και λόγω των υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών (αποσπάσεις σε διοικητικές θέσεις κ.λπ.).
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >