Ομάδα ερευνητών του MIT παρουσίασε το πιο επίτευγμα στην εφαρμοσμένη μηχανική, που δεν είναι άλλο από ένα αεροπλάνο που χρησιμοποιεί 70% λιγότερα καύσιμα από τα συμβατικά αεροσκάφη. Η ομάδα του MIT μαζί με άλλες έξι ομάδες από τις ΗΠΑ, επιλέχτηκαν από τη NASA αναλαμβάνοντας το εξής project: Να ξανασχεδιάσουν τα συμβατικά αεροπλάνα αυξάνοντας την αποδοτικότητα των καυσίμων, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και την απόσταση που απαιτείται για να απογειωθούν. Η ομάδα κατάφερε να εκπληρώσει όλους τους στόχους που καθόρισε η NASA, με το καινοτόμο αεροπλάνο D-series, ή αλλιώς «double bubble», όπως οι ίδιοι το αποκαλούν.

Ads

Το MIT σχεδίασε το D-series έτσι ώστε να μπορεί να μεταφέρει 180 επιβάτες προορίζοντας το να αντικαταστήσει την εγχώρια αγορά των 737. Τα συμβατικά αεροπλάνα χρησιμοποιούν ένα ενιαίο σχέδιο ατράκτου, ενώ το D-series δύο διαφορετικές σωληνοειδείς μορφές που τοποθετούνται η μια δίπλα στην άλλη. Το αεροπλάνο χρησιμοποιεί πλήθος των τεχνολογικών ευρημάτων για να μειώσει την κατανάλωση στο ελάχιστο. Διαθέτει λεπτότερα και μακρύτερα φτερά ενώ η μηχανή είναι τοποθετημένη στο οπίσθιο τμήμα του αεροπλάνου αντί στα φτερά. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα αποτελούν μέρος της μείωσης της χρήσης καυσίμων. Η ομάδα του MIT παρουσίασε επίσης το πρωτότυπο H-series, ένα αεροπλάνο με «υβριδικά φτερά» 350 θέσεων, το οποίο στο μέλλον θα μπορούσε να αντικαταστήσει την υπερπόντια αγορά που καλύπτεται αυτή τη στιγμή από τα 777. Η NASA περιμένει πως το πρόγραμμα θα έχει τεθεί σε εφαρμογή έως το 2035.

Η NASA με το χρηματοδοτούμενο από την κυβέρνηση σχέδιο «N+3», υποστηρίζει ότι τα νέα αεροπλάνα θα προκαλέσουν επανάσταση στη βιομηχανία αεροσκαφών σε τρεις γενεές. Στο MIT, στη Boeing, στη GE Aviation και στη Northrop Grumman δόθηκε το έναυσμα να ξανασκεφτούν την αγορά των υποηχητικών εμπορικών αεροσκαφών ενώ ταυτόχρονα ερευνητικές ομάδες από τη Boeing και τη Lockheed-Martin επιφορτίστηκαν με τη δημιουργία υπερηχητικών εμπορικών αεροσκαφών. Στόχος της NASA, ήταν να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων λαμβάνοντας υπόψη ότι σε 3 δεκαετίες η εναέρια κυκλοφορία θα διπλασιαστεί, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αεροπορικών εταιριών. Οι ερευνητικές ομάδες περιμένουν ποιο από τα σχέδια θα λάβει τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση για να προχωρήσουν στη δεύτερη φάση του προγράμματος.

Πηγή: Inhabitat