Ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κόστους και λειτουργίας πετυχαίνει ένα πλήρως εξηλεκτρισμένο πλοίο το οποίο κατασκευάζει το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, στο πλαίσιο του έργου MARINELIVE (Marine Electrical Initiative).
Ads
Την πρωτοβουλία της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, η οποία σύμφωνα με το energypress στοχεύει στη βελτίωση των «πράσινων» θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, χρηματοδοτεί η ΕΕ (1,94 εκατ. ευρώ) και συντονίζει ο επίκουρος καθηγητής Γιάννης Προυσαλίδης.
Η αυξημένη δυνατότητα ελιγμών, ο ακριβής έλεγχος της ταχύτητας και της θέσης του πλοίου, η εξοικονόμηση χώρου, καθώς και τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών θορύβου και αέριων ρύπων, είναι κάποια από τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου πλοίου.
Το εγχείρημα βασίζεται στην αρχή της ηλεκτρικής πρόωσης (κίνηση του έλικα από ηλεκτρικό κινητήρα), την οποία διευρύνει στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού όλων των διατάξεων κατανάλωσης ισχύος (αντλίες, συμπιεστές, συστήματα αυτοματισμού).
Διακρίθηκε μαζί με ακόμη 13 έργα, ανάμεσα σε 254 προτάσεις από όλη την Ευρώπη, και προσδοκάται ότι θα επιφέρει σημαντική βελτίωση του περιβαλλοντικού «αποτυπώματος» των θαλάσσιων μεταφορών, με παράλληλη βελτίωση της κατάρτισης του τεχνικού προσωπικού της ναυτιλίας.
Πηγή: kala-nea.gr
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >