Πώς θα σας φαινόταν αν ο 5χρονος γιος σας ή η μόλις πέντε ετών κορούλα σας είχε περισσότερες γνώσεις από εσάς στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και γνώριζε να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να ανεβάζει τα νέα του/της σε blog;

Ads

E λοιπόν, οι γονείς στο Καπαρέλλι Βοιωτίας, ένα χωριό με αριθμό κατοίκων που δεν ξεπερνά τους 1700, το βιώνουν καθημερινά. Στο δημόσιο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο του χωριού, μαθητές νηπιακής ηλικίας μαθαίνουν να πληκτρολογούν, να ζωγραφίζουν και να αναρτούν τα νέα τους στο διαδίκτυο με τη βοήθεια της νηπιαγωγού τους, Άννας Καρύδη-Πυρουνάκη.

Η εδώ και 30 χρόνια νηπιαγωγός του χωριού, αναφέρει σε δημοσιογράφο της εφημερίδας Ελευθεροτυπία ότι «υπολογιστή έχουν στο νηπιαγωγείο από το 1992». Εκτός όμως από Η/Υ διαθέτουν επίσης ιστοσελίδα και blog. Η ίδια δηλώνει για την προσπάθεια αυτή ότι έχει ως «στόχο να δείξουνε στην πράξη πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή και το Διαδίκτυο με ασφαλές και σωστό τρόπο». Όχι μόνο για πασιέντζα και facebook…», συμπληρώνει.

Η πρωτοβουλία αυτή του νηπιαγωγείου έχει αποσπάσει διακρίσεις και βραβεία μέσα από τα έργα που δημιουργεί και αναρτά. Επίσης, ανοίγει τους ορίζοντές της μέσα από το ευρωπαϊκό πλαίσιο δράσεων και προγραμμάτων αδελφοποίησης (e-twinning) στα οποία και συμμετέχει, προσελκύοντας παράλληλα ολοένα και περισσότερους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς.

Ads

Φέτος, στα πλαίσια του προγράμματος αδελφοποίησης, το νηπιαγωγείο παρουσιάζει στην Ε το νέο του έργο « Αct-in-Αrt», «κατά το οποίο οι μαθητές πέντε ευρωπαϊκών σχολείων θα μαθαίνουν ταυτόχρονα για τους ζωγράφους Μάλεβιτς, Πικάσο, Κλέε, Κλιμτ και Μονέ και σε συνεργασία θα ολοκληρώσουν πέντε πρωτότυπα δικά τους έργα με τα αντίστοιχα πέντε βιογραφικά απεικονιστικής μορφής, αφού ακόμη δεν ξέρουν να διαβάζουν κείμενα».