Απόλυτο όπλο στην εποχή της ενεργειακής κρίσης: το πλήρως υβριδικό Kia Niro HEV καταφέρνει να συμπιέζει εντυπωσιακά την κατανάλωση καυσίμου – χωρίς όμως αυτό να είναι το μοναδικό προσόν του. Με εντυπωσιακό design και σχετικά compact διαστάσεις το crossover της Kia αποδεικνύεται επίσης εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, ευρύχωρο, πρακτικό και σβέλτο.

Ads

Προφανώς το πιο εντυπωσιακό στοιχείο το οποίο μπορεί να αναφέρει κανείς ξεκινώντας να μιλά για το νέο Compact Crossover της KIA – το ολοκαίνουριο Kia Niro –  είναι η ένδειξη της κατανάλωσης στο trip computer: καταναλώνοντας ένα ρεζερβουάρ καυσίμου το πλήρως υβριδικό Kia Niro κατάφερε στα χέρια μας να καλύψει απόσταση 700 χιλιομέτρων με τη μέση κατανάλωση να πέφτει τελικά στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Η διευκρίνιση που οφείλει κανείς να κάνει, πριν συνεχίσει να μιλάει για την απόδοση του KIA Niro, είναι ότι μέσα σε αυτά τα χιλιόμετρα υπήρχαν και περίπου 200 στην Εθνική Οδό. Κάτι που σημαίνει ότι η κατανάλωση θα ήταν ακόμα χαμηλότερη, αν είχαμε κινηθεί αποκλειστικά στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας. Ενδεικτικά να πούμε ότι στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση ξεπέρασε σαφώς τα 6,0 λίτρα (έφτασε μέχρι και 6,4 – που και πάλι είναι χαμηλή) κάτι που είναι απολύτως λογικό για ένα υβριδικό όχημα, το οποίο καταφέρνει κάνει τη σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου που αναμένουμε, αξιοποιώντας την ανάκτηση της ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Θυμίζουμε ότι το πλήρως υβριδικό Kia Niro διαθέτει ένα 1.600άρη ατμοσφαιρικό (χωρίς τούρμπο) βενζινοκινητήρα 105 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW που συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις μετάδοσης, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και με χειροκίνητες αλλαγές με τη βοήθεια των ειδικών μοχλοδιακοπτών “paddles” στο τιμόνι.

Ads

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το αυτοκίνητο διαθέτει δύο λειτουργείες για το σύστημα κίνησης: την SPORT και την ECO ενώ τα paddles που μόλις αναφέραμε, κατά τη λειτουργία SPORT χρησιμοποιούνται για την αλλαγή ταχυτήτων, ενώ κατά τη λειτουργία ECO ρυθμίζουν τον βαθμό επιβράδυνσης – και κατά συνέπεια τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας – με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, ελαχιστοποιώντας και την χρήση των φρένων. Προκύπτει λοιπόν ένα ακόμα όφελος από αυτή την ιδιαιτερότητα του συστήματος κίνησης του Kia Niro.

Από την άλλη μεριά, επειδή το κιβώτιο ταχυτήτων έχει συγκεκριμένες σχέσεις μετάδοσης δεν παρατηρούμε ανεξέλεγκτη αύξηση των στροφών του κινητήρα όπως σε άλλα υβριδικά συστήματα. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα υβριδικό σύστημα, το οποίο χωρίς να απαιτεί καμία επιπλέον ενέργεια από τον οδηγό του (σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο) προσφέρει σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Σημειώστε ότι το Niro ξεκινά πάντα με τον βενζινοκινητήρα σβηστό, με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα του, ενώ κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ο βενζινοκινητήρας ανάβει και σβήνει ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης (η μέγιστη ταχύτητα με τον ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 120 km/h). Οι προσφερόμενες επιταχύνσεις είναι αρκετά γρήγορες (αποφασιστικό ρόλο σε αυτό παίζει ο ηλεκτροκινητήρας με την άμεση διαθεσιμότητα της μέγιστης ροπής του) ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται κάπως (165 km/h) – και αυτό είναι ένα στοιχείο που συναντάμε λίγο-πολύ σε όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ