Το ότι η Lada αλλάζει και μετατρέπεται – με τη βοήθεια της σημερινής της ιδιοκτήτριας, της μεγάλης Renault – σε μια εταιρία με αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας δεν είναι ούτε κάτι το καινούριο, ούτε κάτι που σηματοδοτείται μόνο από την αναβίωση του Niva. Η Lada αλλάζει εκσυγχρονίζοντας τις μονάδες παραγωγής της που, όπως είπε ο νέος, ελληνικής καταγωγής Πρόεδρος της Avtovaz, Ιβ Καρακατζάνης, με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών θα γίνουν πλήρως ανταγωνιστικές των καλυτέρων εργοστασίων του γκρουπ, παγκοσμίως.

Ads

Προφανώς λοιπόν η εμφάνιση μοντέλων όπως το XRAY Cross, εντάσσεται σε αυτή τη λογική ανάπτυξης της εταιρίας, χωρίς προς το παρόν να υπάρχουν πληροφορίες για το πώς σκοπεύει να κινηθεί η Lada σε επίπεδο εξαγωγών, συνολικά, για όλη την ανανεωμένη γκάμα της.

Το νέο ρωσικό crossover δεν αποτελεί απλώς μια υπερυψωμένη εκδοχή του υπάρχοντος, μικρομεσαίου XRAY, αλλά βασισμένο στην πλατφόρμα του Dacia Sandero υπέστη αρκετές τροποποιήσεις από Ρώσους μηχανικούς. Διαθέτει μάλιστα λάστιχα M+S 215/50 R17, δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, αλλά και περιστροφικό διακόπτη με τη βοήθεια του οποίου ο οδηγός επιλέγει και αντίστοιχη λειτουργία του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, ανάλογα με το έδαφος που κινείται.