Το πρώτο που μπορείς να πεις για το XC60 είναι ότι είναι όμορφο και κομψό, παρά το διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθός του που καθορίζει άλλωστε και το δύσκολο χώρο στον οποίο καλείται να κατακτήσει μια αξιοπρεπή θέση. Μιλάμε για τα πολυτελή «μεσαία» SUV, όπως τα Audi Q5, BMW X3 και Mercedes GLC, μοντέλα που φορούν «βαριά» σήματα και που καλώς ή κακώς θεωρούνται το «κατεστημένο» και μάλιστα ένα κατεστημένο με βαριά παράδοση. Υπό αυτή την έννοια η σουηδική πρόταση, λειτουργεί ως  μια καλή εναλλακτική σε αυτόν που έχοντας τη δυνατότητα να ανέβει τόσο ψηλά, από άποψη τιμής, θέλει και κάτι αισθητικά διαφορετικό. Και αυτό είναι βέβαιο ότι το XC60, που φιλοξενείται εδώ και ένα περίπου χρόνο στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της Volvo το προσφέρει. Αλλά δεν προσφέρει μόνο αυτό.

Ads

Πετρελαιοκίνητα σπορ…
To XC60 D5 AWD της δοκιμής μας φορούσε τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας Power Pulse της Volvo με ισχύ 235 ίππων και ροπή 480 Nm (για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης: το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο T5 έχει μεν παρεμφερή ισχύ, 254 ίππους, αλλά σαφώς υποδεέστερη ροπή 350 Nm). Πρόκειται λοιπόν για έναν κινητήρα ικανό στα χαρτιά, ωστόσο, ακόμα και με αυτά τα δεδομένα υπόψη, ο τρόπος που ξεκινά και επιταχύνει εν κινήσει το βαρύ (σχεδόν 2 τόνων) αυτοκίνητο, δεν μπορεί παρά να σε εκπλήσσει ευχάριστα.

image

Έχοντας μάλιστα αρωγό σου το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο Geartronic με οκτώ σχέσεις, έχεις όλο το περιθώριο από τη θέση του οδηγού να αφήσεις τις αλλαγές των ταχυτήτων στα ηλεκτρονικά συστήματα και να κινηθείς με όποιο τρόπο εσύ προτιμάς. Γιατί εκτός των άλλων, στην έκδοση R-Design της δοκιμής μας, έχεις στη διάθεσή σου και τον επιλογέα προγράμματος οδήγησης (Eco/Comfort/Off Road/Sport) για να προσαρμόσεις το Volvo στα μέτρα σου. Μπορείς βεβαίως να αλλάζεις ταχύτητες και χειροκίνητα, με τη βοήθεια του μικρού λεβιέ, ωστόσο η χειροκίνητη λειτουργία δεν θα λέγαμε ότι είναι ότι πιο «άμεσο» σε απόκριση έχουμε συναντήσει στην κατηγορία.

Ads

Κινείται λοιπόν απρόσμενα σβέλτα το XC60, χωρίς να έχει κανένα πρόβλημα να μπει με ταχύτητα στην στροφή που θα επιλέξεις, καθώς το σουηδικό αυτοκίνητο κρύβει επιμελώς το βάρος του, προσφέροντας αξιοζήλευτη πρόσφυση – χάρη και στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ένα σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο που «μοιράζει» τη ροπή με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο, μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Ενώ στον αυτοκινητόδρομο δείχνει έτοιμο να «καταπιεί» χιλιόμετρα και με ασφάλεια, και με άνεση για τους τυχερούς επιβάτες του – κάτι για το οποίο φροντίζει αφενός η ανάρτηση και αφετέρου η εξαιρετική ηχομόνωση που σε κάνει ξεχνάς ότι οδηγείς ντίζελ. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 21,6 εκατοστά, γεγονός που επιτρέπει την απροβλημάτιστη κίνηση στο χώμα (αρκεί φυσικά να μην ξεχνά κανείς τα χαμηλού προφίλ ελαστικά). Η κατανάλωση, τέλος, των 10,9 λίτρων/100 χλμ. που είδαμε στο trip computer (χωρίς τη χρήση της λειτουργίας ECO) είναι ένα στοιχείο που μπορεί κανείς να το κατατάξει στις σχετικές αδυναμίες του μοντέλου.

Η ποιότητα της ασφάλειας
Διαθέτοντας ένα αξιοσέβαστο μεταξόνιο 2.865 mm, «προίκα» της νέας πλατφόρμας SPA (Scalable Product Architecture) της Volvo, το XC60 διαθέτει ένα εσωτερικό τόσο ευρύχωρο, που επιτρέπει στους πίσω επιβάτες να καθίσουν – οριακά έστω – και σταυροπόδι… Η αίσθηση της άνεσης επιτείνεται από άφθονο εσωτερικό ύψος, ενώ το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 505 λίτρων έρχεται να ολοκληρώσει την εικόνα ενός αυτοκινήτου που μπορεί να χωρέσει όλα τα οικογενειακά βάρη.

image

Ωστόσο, αυτό που κάνει το Volvo να ξεχωρίζει δεν είναι οι χώροι, αλλά η συνολική αίσθηση της ποιότητας. Εξαιρετικά τα υλικά με τα οποία είναι ντυμένο το «σαλόνι», απαλά και ευχάριστα στην αφή, συνδυάζονται με το χαρακτηριστικό «σκανδιναβικό» ντιζάιν και τον πλούσιο εξοπλισμό για να δημιουργήσουν την απαραίτητη – με βάση την τιμή του αυτοκινήτου – αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας. Θα τολμούσαμε μάλιστα να συμπληρώσουμε και αξιοπιστίας, με βάση την αίσθηση της «δεμένης» κατασκευής που εισπράττεις οδηγώντας το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Η μεγάλη κάθετη, α,λα  τάμπλετ, οθόνη 9’’ στο κέντρο του ταμπλό – σήμα κατατεθέν της Volvo – είναι ένα πραγματικό κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου.
 
Θα ήταν παράλειψη, τέλος, να μην πούμε ότι όλα τα παραπάνω τελούν υπό την «προστασία» ενός πλέγματος συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, που επέτρεψαν μάλιστα στο συγκεκριμένο Volvo να διακριθεί στις περίφημες δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Έχοντας μακρά παράδοση στον τομέα της ασφάλειας, οι Σουηδοί προσφέρουν το XC60 με εξελιγμένα συστήματα που παρεμβαίνουν πλέον και στο τιμόνι, σε περίπτωση αδράνειας του οδηγού. Όπως αυτό που σε επαναφέρει στη λωρίδα κυκλοφορίας και που σε ένα κουραστικό ταξίδι μπορεί να σου σώσει τη ζωή…

image

ΥΠΕΡ
Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, αίσθηση πολυτέλειας, χώροι, εξοπλισμός, κινητήρας-επιδόσεις, οδική συμπεριφορά
ΚΑΤΑ
Ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση

image

* τυποποιημένη, πόλη / εκτός πόλης / συνδυασμένος κύκλος
** έκδοση “RDesign” που περιλαμβάνει: σπορ/χαμηλωμένη ανάρτηση, επιλογή προγραμμάτων οδήγησης (Drive Modes), 7 αερόσακους, σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και ABS, City Safety με ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και ένα πακέτο συστημάτων υποβοήθησης (αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής από τo δρόμο, αναγνώρισης οδικής σήμανσης κ.ά.), κεντρική οθόνη αφής 9”, ανατομικά σπορ & ηλεκτρικά καθίσματα με δέρμα και λειτουργία μνήμης, σπορ δερμάτινο τιμόνι, σπορ πεντάλ από αλουμίνιο, μεγαλύτερο ψηφιακό πίνακα οργάνων (12,3”), εκκίνηση χωρίς κλειδί, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 4 ηλ. παράθυρα, ηχοσύστημα High Performance με Sensus Connect, εξακάναλο ενισχυτή 330W με 10 ηχεία, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, ραντάρ παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 19″ με ελαστικά 235/55 R19  

Πηγή: ΕΘΝΟΣ