Το εντελώς νέο Toyota Aygo X είναι γεγονός. Και είναι 100% ευρωπαϊκό με τους ανθρώπους της Toyota να χρησιμοποιούν όλοι με τη σειρά – και επανειλημμένως – τη λέξη “European”. Το Toyota Aygo X είναι μικρό, ευέλικτο και ψηλό – δηλαδή crossover – σχεδιασμένο για να προσφέρει ελευθερία κινήσεων στα αστικά. Και είναι και μοντέρνο, και όμορφο!
 
Αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας (Α-segment) χτισμένο σε πλατφόρμα της αμέσως επόμενης κατηγορία (B-segment) είναι το εντελώς νέο μοντέλο της Toyota. H οποία Toyota τολμά να αντικαθιστά ένα αναμφισβήτητο best seller της κατηγορίας των «μίνι», το Aygo, με ένα μοντέλο που έχει ξεκάθαρα τον χαρακτήρα του crossover, για να προσφέρει και τη δυνατότητα πιο εύκολης αντιμετώπισης της κάθε κακοτοπιάς του αστικού οδικού δικτύου. Ενώ παράλληλα, το Toyota Aygo X συμβολίζει την τόλμη της ιαπωνικής εταιρίας – που δεν έχει πρόβλημα να παραμένει σε μια κατηγορία από την οποία άλλοι αποχωρούν, για λόγους WLTP σκοπιμοτήτων. Από αυτή την άποψη και μόνο αξίζει ένα μπράβο στην Toyota που προσφέρει ένα ολοκαίνουργιο μικρό αυτοκίνητο που ως μικρό και λιγότερο ρυπαίνει, και λιγότερη ενέργεια καταναλώνει, αλλά και λιγότερο χώρο καταλαμβάνει.

Ads

Γιατί όσο και αν δείχνει αισθητά πιο ογκώδες, κάτι που οφείλεται στο αυξημένο κατά 55 mm ύψος του (στα 1.510 mm) σε σχέση με το Aygo, και όσο και αν τελικά το μήκος έχει αυξηθεί (σε σχέση με το Aygo) κατά 235 mm, φτάνοντας τώρα τα 3.700 mm, και προσεγγίζει τα όρια της κατηγορίας των σουπερμίνι, το νέο Toyota Aygo X δεν παύει να είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο μεταφορικό μέσο με τη διάμετρο του κύκλου στροφής να περιορίζεται στα 4,7 μέτρα. Ενώ διαθέτοντας και κατά 90 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο, αλλά και αυξημένο κατά 125 mm πλάτος – 1.740 mm – είναι σαφές ότι προσφέρει ένα πολύ πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι σαφώς μεγαλύτερο – κατά 60 λίτρα – είναι και το πορτμπαγκάζ, που τώρα προσφέρει 231 λίτρα για αποσκευές.

Το Toyota Aygo X είναι επίσης και ένα οικονομικό αυτοκίνητο. Εφοδιασμένο με τον δοκιμασμένο και βραβευμένο τρικύλινδρο 1,0 λίτρου κινητήρα 1KR-FE, ο οποίος έχει βελτιωθεί προκειμένου, εκτός από την αξιοπιστία του, να προσφέρει και την απαραίτητη συμμόρφωση στις πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, θα προσφέρει περιορισμό της κατανάλωσης στα 4,7 λίτρα/100 χλμ. και των εκπομπών CO2 στα 107 g/km.

Από την άλλη μεριά ο αστικός προσανατολισμός του νέου μοντέλου δεν εμπόδισε την Toyota να ανακοινώσει βελτιώσεις των δυναμικών χαρακτηριστικών του νέου εκπροσώπου της στην μικρή κατηγορία. Παρά, λοιπόν, την αυξημένη κατά 11 mm απόσταση από το έδαφος, οι κλίσεις στις στροφές έχουν περιοριστεί, προσφέροντας στον οδηγό καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου.
Το νέο μοντέλο φέρνει επίσης μαζί του και την απαραίτητη τεχνολογική αναβάθμιση, η οποία στο εσωτερικό προδίδεται από την οθόνη 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, πίσω από την οποία «κρύβεται» το Toyota Smart Connect, για συνδεσιμότητα, ασύρματη σύνδεση κινητού μέσω Android Auto και Apple CarPlay, ενώ το τελευταίας γενιάς multimedia σύστημα της Toyota προσφέρει πλοήγηση βασισμένη στο «σύννεφο» και νέες υπηρεσίες με ενημερώσεις “over-the-air”.

Ads

To παρών, τέλος, στο νέο Toyota Aygo X δίνει η τελευταία γενιά του Toyota Safety Sense, που χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό κάμερας και χιλιοστομετρικού ραντάρ, με το σύστημα προ-σύγκρουσης (PCS) με ανίχνευση οχημάτων να λειτουργεί τώρα σε υψηλότερες ταχύτητες. Στο Aygo X κάνουν εμφανίζονται επίσης για πρώτη φορά το σύστημα ανίχνευσης πεζού ημέρα και νύχτα (Day and night Pedestrian Detection), η ανίχνευση δικυκλιστή, η υποστήριξη μετριασμού σύγκρουσης, το ευφυές προσαρμοζόμενο Cruise Control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Trace Assist) και η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης για ελιγμούς έκτακτης ανάγκης.

H διάθεση του νέου μικρού Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να ξεκινήσει το 2022.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ