Ενάντια στο ρεύμα πηγαίνει η Toyota ρίχνοντας στην αγορά ένα πανέμορφο μικρό, που επιπλέον είναι οικονομικό και προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σε μία εποχή που όλοι οι κατασκευαστές στο όνομα της ηλεκτροκίνησης απομακρύνονται από τα αυτοκίνητα πόλης. Ο λόγος για το Toyota Aygo X, ένα «μίνι» με ύψος που το καθιστά “Crossover” και τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα 14.340 ευρώ.

Ads

Η Toyota είναι αξιέπαινη τουλάχιστον για δύο πράγματα: Το ένα είναι ότι σε μία εποχή που τα μικρά, οικονομικά βενζινοκίνητου – ή και diesel – αυτοκίνητα πόλης τείνουν να μετατραπούν σε είδος υπό εξαφάνιση, δεν διστάζει να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα πολύ επιτυχημένο μικρό – και οπωσδήποτε οικονομικό ως προς την κατανάλωση – μοντέλο, το Aygo, που παλιότερα λόγω της σχετικής συμπαραγωγής είχε διατεθεί και με τα σήματα της Citroen και της Peugeot. Στη σύγχρονη μορφή του, το Toyota Aygo X προσφέρει πλέον και κάτι από τις δυνατότητες των Crossover, λόγω του αυξημένου του ύψους και της σχετικά αυξημένης απόσταση από το έδαφος, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται στην αντιμετώπιση των κακοτοπιών του οδικού δικτύου. και δεδομένων των λοιπών συνθηκών της αγοράς οικονομικό.

Το δεύτερο στοιχείο για το οποίο η Toyota είναι αξιέπαινη είναι το πόσο όμορφο είναι αυτό το αυτοκίνητο!

Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με το νεότερο compact μοντέλο στην γκάμα της Toyota, το οποίο, όπως διαβάζουμε και στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο, βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής Toyota Global New Architecture (TNGA), η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το νέο Yaris — που κατέκτησε τον τίτλο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021 στην Ευρώπη — και πιο πρόσφατα στο Yaris Cross.

Ads

Πρόκειται, λοιπόν, για ένα πανέμορφο μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο που διατηρεί κάποιες βασικές αρετές του προκατόχου του ενώ δανείζεται κάποια στοιχεία από το Yaris όπως το πολυχρηστικό τιμόνι που είχε η έκδοση που οδηγήσαμε.

Κοιτώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά διαπιστώνουμε ότι με μήκος 3.700 mm, το νέο Aygo X είναι κατά 235 mm μεγαλύτερο σε μήκος από τον προκάτοχό του, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 90 mm και η μέγιστη διάσταση των τροχών έχει αυξηθεί στις 18”. Παράλληλα ο εμπρός πρόβολος είναι 72 mm μεγαλύτερος από του Yaris, ενώ το συνολικό πλάτος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 125 mm, φτάνοντας τώρα στα 1.740 mm – μόλις 5mm μικρότερο του Yaris. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αυξήθηκε ο χώρος για τους ώμους κατά 45 mm. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει κατά 125 mm μεγαλύτερο μήκος, με αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητάς του περισσότερο από 60 λίτρα συγκριτικά με τον προκάτοχό του, στα 231 λίτρα. Παράλληλα, το ύψος του οχήματος έχει αυξηθεί κατά 65 mm, στα 1.525 mm.

Από τη θεωρία στην πράξη και μπαίνοντας στο Toyota Aygo X διαπιστώνεις ότι το αυτοκίνητο είναι τόσο ευρύχωρο όσο χρειάζεται ένα αυτοκίνητο πόλης – και η μόνη δυσκολία που μπορεί κανείς να πει ότι συναντάς είναι η είσοδος στο πίσω κάθισμα, το οποίο προσφέρει μεν – έστω και οριακό – χώρο για έναν ψηλό ενήλικα (άνω του 1,80) πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό, όμως αυτός θα δυσκολευτεί να μπει γιατί το άνοιγμα της πίσω πόρτας στενεύει πολύ στο κάτω μέρος της.

Από την άλλη δεν θα λέγαμε ότι μας ενθουσίασε το γεγονός ότι το πίσω τζάμι ,εκτός του ότι είναι σχετικά μικρό, ανοίγει προς τα έξω (δεν κατεβαίνει, δεν είναι δηλαδή κανονικό παράθυρο) και αυτό είναι ένα στοιχείο που είναι δανεικό από το προηγούμενο Aygo. Στα μείον να προσθέσουμε και την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, καθώς είναι πολύ μεγάλη η πίσω κολόνα, που ως στοιχείο του design κάνει το Aygo X να δείχνει πιο μοντέρνο αλλά… Βέβαια, στις πιο πλούσιες εκδόσεις, δεν παύει να υπάρχει η κάμερα οπισθοπορείας που σώζει την κατάσταση.

Πάντως στο εσωτερικό, νιώθεις γενικά ευχάριστα, καθώς υπάρχει μεν αρκετό σκληρό πλαστικό, εναλλάσσεται όμως με λείες βαμμένες επιφάνειες στις πόρτες και γύρω από τους αεραγωγούς δημιουργώντας μία όμορφη εικόνα, ενώ στην πιο πλούσια έκδοση του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε, στη διάθεσή μας είχαμε επίσης δερμάτινο τιμόνι. Σημειώστε ότι στην κονσόλα υπάρχουν δύο πολύ πρακτικές ποτηροθήκες, αλλά και μία θήκη για φόρτιση κινητού, ενώ ευρύχωρες είναι οι πλαϊνές θήκες στις πόρτες – αν και δεν θα έβλαπτε να «κρατούν» όρθιο ένα μικρό μπουκάλι νερού.

Στο δρόμο, τώρα, ο γνωστός, καλός 3-κύλινδρος «χιλιάρης» κινητήρας 1KR-FE του Toyota Aygo X αποδίδει 72 ίππους και δείχνει να κάνει μία χαρά τη δουλειά του. Θυμίζουμε το Toyota Aygo X, έχοντας σχεδιαστεί εξ αρχής με στόχο τη μέγιστη οικονομία, επιτυγχάνει την μικρότερη τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου της κατηγορίας, μόλις 4,8 lit./100km, αλλά και εκπομπές CO2 109 g/km. Αυτός ο κινητήρας όχι μόνο δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει σβέλτα στην πόλη το αυτοκίνητο, αλλά επιτρέπει στο Toyota Aygo X να κινηθεί με αξιοπρεπή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Στην περίπτωση του κιβωτίου με τη συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης ο οδηγός, που απολαμβάνει σταθερά την απαλλαγή από την υποχρέωση αλλαγής ταχυτήτων, μπορεί κάποια στιγμή να νιώθει να ενοχλείται από την αύξηση των στροφών σε ένα «σανίδωμα» του γκαζιού. Ωστόσο μόλις η απαίτηση για φουλ επιτάχυνση παρέλθει και ο οδηγός ελαφρώσει – έστω και λίγο – την πίεση στο γκάζι, αμέσως τις στροφές ομαλοποιούνται. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητων/σειριακών αλλαγών από τον οδηγό, σε «φιξαρισμένες» σχέσεις μετάδοσης.

Θετικά σχόλια θα κάνουμε και ως προς την ανάρτηση. Το Toyota Aygo X επιδεικνύει τη δέουσα ευστάθεια σε ποικίλες συνθήκες, ενώ δεν έχει πρόβλημα να κινηθεί και με μεγάλη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, όπου το μόνο θα που ενοχλήσει θα είναι ο κάπως αυξημένος θόρυβος.

Ιδιαίτερης μνείας αξίζει το γεγονός ότι το Aygo X έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου και στον τομέα της ασφάλειας, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και Advanced Driver Assistance, στην πιο εξελιγμένη γενιά “Τ-Mate”, ως στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις για πρώτη φορά σε μοντέλο της A κατηγορίας.

Και πάλι ανατρέχοντας στο πληροφοριακό υλικό της Toyota ανακαλύπτουμε ότι «οι αγοραστές του νέου μοντέλου θα μπορούν να παραμένουν διαρκώς συνδεδεμένοι με το Aygo X μέσω του Toyota Smart Connect και του MyT smartphone app. Το Toyota Smart Connect επικεντρώνεται σε χαρακτηριστικά όπως η υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 9”, η ασύρματη φόρτιση και η ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Με την εφαρμογή MyT, οι πελάτες μπορούν να παρακολουθούν διάφορα στατιστικά στοιχεία του οχήματος όπως ανάλυση οδήγησης, στάθμη καυσίμου, προειδοποιήσεις και vehicle tracker. Το τελευταίο σύστημα πολυμέσων της Toyota προσφέρει επίσης πλοήγηση βασισμένη σε cloud για πληροφορίες διαδρομής σε πραγματικό χρόνο μέσω των διαρκώς συνδεδεμένων υπηρεσιών στις υψηλότερες εκδόσεις. Νέες υπηρεσίες θα λανσαριστούν μελλοντικά μέσω over-the-air (ΟΤΑ) ενημερώσεων, ώστε το νέο λογισμικό και οι συνδεδεμένες υπηρεσίες να εγκαθίστανται αυτόματα στο σύστημα.»
 
Το νέο Toyota Aygo X διατίθεται σε επτά (7) εκδόσεις. Η βασική έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων κοστίζει 14.340 ευρώ (με μεταλλικό χρώμα: € 14.640), ενώ η φθηνότερη αυτόματη ξεκινά από τα € 16.070. Η έκδοση X-Pulse της δοκιμής μας, εφοδιασμένη με αυτόματο κιβώτιο CVT, κοστίζει 17.340 ευρώ. Μια τιμή που παλιότερα θα χαρακτηρίζαμε «τσιμπημένη», όμως με βάση το τοπίο της αγοράς αυτοκινήτου, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά από την αύξηση της τιμής – τουλάχιστον κατά 20% – του συνόλου των διαθέσιμων μοντέλων, θα λέγαμε ότι τελικά είναι σχετικά «λογική».
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες και τον τιμοκατάλογο κάνοντας κλικ εδώ