Προσαρμοσμένο τόσο στις οικολογικές, όσο και στις τεχνολογικές απαιτήσεις των καιρών, το ανανεωμένο Toyota Αygo του 2018 σκοπεύει να κατακτήσει τα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα.

Ads

Δεκατρία χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς (το 2005) και έχοντας στο ενεργητικό του 760.000 πωλήσεις, το μικρό Toyota, που ως γνωστόν αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της ιαπωνικής εταιρίας με τη γαλλική PSA και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) στο Kolin, της Τσεχίας είναι και πάλι εδώ. Στο διάστημα που μεσολάβησε το είδαμε να αναβαθμίζεται επανειλημμένα, το 2008 και το 2012, προκειμένου να παραμείνει μια επίκαιρη πρόταση στην κατηγορία των μίνι (Segment – A), ενώ το 2014 λανσαρίστηκε, η σημερινή γενιά του Aygo, με το χαρακτηριστικό “X” στη μάσκα να σηματοδοτεί μια γενικότερη σχεδιαστική στροφή της εταιρίας, σε πιο μοντέρνα (έως προκλητικά θα λέγαμε…) σχήματα. Αυτό το Aygo, κατάφερε πέρυσι να πουλήσει πάνω από 85.000 κομμάτια στην Ευρώπη, κατακτώντας το 6,6% της κατηγορίας.

image

Πατώντας πάνω σε μια δοκιμασμένη συνταγή, το Aygo του 2018, πέραν των προφανών παρεμβάσεων στην εξωτερική του σχεδίαση, που θα τολμούσαμε να πούμε ότι το κάνουν να δείχνει πιο «γλυκό» (με το χαρακτηριστικό «Χ» στο εμπρός τμήμα του να έχει αποκτήσει μια τρισδιάστατη αίσθηση) αλλά και σύγχρονο με νέα led φώτα και νέες ζάντες, έρχεται να προσφέρει ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό. Κάτι που μεταφράζεται αφενός σε καλύτερη ποιότητα κατασκευής και αφετέρου σε πιο πολιτισμένες μετακινήσεις καθώς η Toyota φρόντισε για τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών – χαρακτηριστικό που αποτελούσε ένα από τα αδύνατα σημεία του απερχόμενου Aygo. Νέα χρώματα, νέες ταπετσαρίες και ένα νέο όργανο πολλαπλών ενδείξεων ανανεώνουν την αισθητική του χώρου επιβατών, ενώ η εσωτερική αναβάθμιση επεκτείνεται και στον τομέα του εξοπλισμού με μία νέα μονάδα πολυμέσων με Apple CarPlay και Android Auto για ομαλή ενσωμάτωση smartphone.

Ads

image

Η ανανέωση δεν θα μπορούσε παρά να περιλαμβάνει και την καρδιά του Aygo, τον μικρό τρικύλινδρο, 12βάλβιδο «χιλιάρη» κινητήρα που τώρα πληροί τις προδιαγραφές Euro 6.2. Στη βελτίωση της απόδοσης, της μείωσης δηλαδή της κατανάλωσης και των ρύπων, συμβάλλει το νέο, διπλό σύστημα ψεκασμού καυσίμου, οι αλλαγές στη γεωμετρία της εισαγωγής, αλλά και ένας νέος μηχανισμός μεταβλητού χρονισμού (VVT) που έχει προστεθεί στον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Επίσης, το σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων είναι τώρα ψυχώμενο, ενώ οι τροποποιήσεις που υπέστη ο θαλάμος καύσης οδήγησαν στην αύξηση της σχέσης συμπίεσης από 11.5:1 σε 11.8:1.

Τα παραπάνω μεταφράζονται σε μειωμένες κατά 5 g/km εκπομπές CO2 αλλά και σε αύξηση της ισχύος στους 72 ίππους, με το νέο AYGO να επιταχύνει από 0-100 km/h σε 13,8 δεύτερα, επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 160 km/h.

Σημειώνουμε ότι το νέο AYGO διατίθεται σε δύο εκδόσεις: στάνταρ και Eco, με την τελευταία να διαθέτει διαφορετική 4η και 5η σχέση (πιο «μακριές»), ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, το σύστημα Stop & Start της Toyota και αεροδυναμικές βελτιώσεις. Έτσι η στάνταρ έκδοση καταναλώνει μόλις 4,1 l/100 km με εκπομπές CO2 μόνο 93 g/km, ενώ η έκδοση Eco προσφέρει κάτι παραπάνω στον τομέα της οικονομίας με κατανάλωση 3,8 l/100 km και εκπομπές CO2 86 g/km. Σημειώνουμε επίσης ότι το Aygo διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο “x-shift” (πρόκειται για αυτοματοποιημένο-ρομποτικό χειροκίνητο κιβώτιο) που επιτρέπει και χειροκίνητες αλλαγές από τον οδηγό.

image

Από την άποψη του εξοπλισμού, το Aygo διατίθεται σε τρεις κύριες εκδόσεις: τη βασική “x”, τη μεσαία “x-play” και την κορυφαία “x-clusiv”, με την x-play να βρίσκεται στην καρδιά της στρατηγικής του μοντέλου και να προσφέρει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού με air condition, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας και σύστημα πολυμέσων 7” Display Audio, ενώ η x-clusiv προσφέρει επιπλέον διχρωμία, ζάντες αλουμινίου 15″, αυτόματο κλιματισμό, smart entry & start και το πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας Toyota Safety Sense. Διαθέσιμες είναι επίσης και δύο ειδικές εκδόσεις, οι “x-cite” και “x-trend”, οι οποίες θα ανανεώνουν τη γκάμα του Aygo σε τακτική βάση. Σημειώστε ότι το Toyota Safety Sense περιλαμβάνει το Pre-Collision System (PCS) που ανιχνεύει προπορευόμενα οχήματα και μειώνει τον κίνδυνο πρόσκρουσης και το Lane Departure Alert (LDA) που ειδοποιεί τον οδηγό για ακούσια παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Το νέο Toyota Aygo είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας, σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις. Οι τιμές ξεκινούν από τα 10.290 ευρώ για το «βασικό» x-cool και φτάνουν στα 13.740 για το πλούσιο x-clusiv, ενώ η ολοκληρωμένη ενδιάμεση λύση (x-play) κοστίζει 11.470 ευρώ.
 
image

Πηγή: ΕΘΝΟΣ