Με τον τιμοκατάλογό του να ξεκινάει από τα 77.700 ευρώ το μεγάλο SUV της Volkswagen είναι προφανές ότι δεν απευθύνεται στον καθένα. Στοχεύει ψηλά, τόσο από την άποψη των υποψηφίων αγοραστών όσο και από την άποψη των ανταγωνιστών του – και υπό αυτή την έννοια έχουμε να κάνουμε με ένα τόλμημα, καθώς το Touareg «χώνεται» αντικειμενικά σε μια “premium” κατηγορία. Για να τα καταφέρει, οι Γερμανοί το εξόπλισαν με ότι πιο σύγχρονο διέθεταν στο τεχνολογικό τους οπλοστάσιο.
 
Είναι μεγάλο και το δείχνει. Το μήκος του φλερτάρει με τα 5 μέτρα, το βάρος του, μετά και την σχετική… δίαιτα αγγίζει τους 2 τόνους και το ύψος του, απαραίτητο χαρακτηριστικό ενός SUV, έρχεται να προσδώσει την απαραίτητη επιβλητικότητα στο Touareg, τη ναυαρχίδα της Volkswagen. Ενώ κάτω από το εμπρός καπό μπορεί να κρύβεται είτε ένας τρίλιτρος diesel (3.0 V6 TDI) με 231 ή 286 ίππους, είτε ένας τετράλιτρος (4.0 V8 TDI) με 421 ίππους, είτε ένας τρίλιτρος βενζινοκινητήρας με 340 ίππους. Σημειώστε ότι σε πρώτη φάση το Touareg θα είναι διαθέσιμο με τους δύο «μικρούς» πετρελαιοκινητήρες, ενώ ο ισχυρότερος ντίζελ και ο βενζινοκινητήρας θα προστεθούν στη γκάμα τον Φεβρουάριο.

Ads

image
 
H στάνταρ απόσταση από το έδαφος δεν είναι μικρή, φτάνει τα 230 mm και μπορεί – στην περίπτωση που το Touareg διαθέτει την προαιρετική αερανάρτηση – να φτάσει τα 300 mm για να εξασφαλίσει πιο απροβλημάτιστη κίνηση στο χώμα (αν και στην πράξη οι αγοραστές τέτοιων οχημάτων σπανίως μπαίνουν στη διαδικασία των εξερευνήσεων). Μπορεί επίσης η απόσταση αυτή να μειωθεί κατά 12 mm για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο – κάτι που μάλλον έχει μεγαλύτερη χρησιμότητα στην πράξη. Σε κάθε περίπτωση η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση “4Μotion” είναι καλοδεχούμενη όπως καλοδεχούμενο είναι και το αυτόματο κιβώτιο με «πεταλούδες» στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές  – πολύ περισσότερο που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μία από τις προγραμματισμένες λειτουργίες που αλλάζουν τη συμπεριφορά του Touareg (Comfort, Sport, Off road κλπ.). Όπως καλοδεχούμενη είναι και η – επίσης προαιρετική – ενεργή τετραδιεύθυνση.

image
 
Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβει το Innovision Cockpit, ο συνδυασμός ενός πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων (σε οθόνη 12΄΄) με την 15άρα touch screen οθόνη του συστήματος infotainment Discover Premium, που προσφέρει όλες τις λειτουργίες πληροφόρησης, επικοινωνίας και χειρισμού, καταργώντας ουσιαστικά τα συμβατικά πλήκτρα και τους διακόπτες. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλοτάτου επιπέδου, οι χώροι απλώς τεράστιοι και αν μπορεί κανείς κάτι να πει, ως πρώτη εντύπωση από την πολύ σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το νέο Toureg στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης στην Ελλάδα, είναι ότι το μεγάλο SUV της Volkswagen «κρύβει» τον όγκο του εν κινήσει (και δεν μιλάμε για κίνηση στο κέντρο της Αθήνας…) επιτρέποντας σου να κινείσαι και να στρίβεις γρήγορα, αθόρυβα και… χαλαρά!

image
 
Τις λεπτομέρειες τις παραθέτουμε αυτούσιες από το επίσημο δελτίο τύπου της εταιρίας:
 
Το Touareg είναι χτισμένο πάνω στην MLB πλατφόρμα του group, στην οποία βασίζονται τα μεσαία και μεγαλύτερα μοντέλα με διαμήκη τοποθέτηση κινητήρα και κιβωτίου.
 
Σε επίπεδο ασφάλειας, το νέο Touareg ενσωματώνει τη μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, εξασφάλισης κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της Volkswagen. Ανάμεσά τους, συστήματα όπως: το ‘Night Vision’ (αναγνωρίζει με τη βοήθεια θερμικής κάμερας, ανθρώπους ή ζώα στο σκοτάδι), το σύστημα υποβοήθησης ελέγχου εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας ‘Intersection Assist’ (αναγνωρίζει οχήματα που διασταυρώνονται στην πορεία του Touareg), τους νέου τύπου προβολείς ‘IQ.Light – LED matrix’ (με ενεργό έλεγχο, εναλλαγή μεγάλης-μεσαίας σκάλας με τη βοήθεια κάμερας), καθώς και την οθόνη ‘Head-up Display’ με προβολή των πληροφοριών οδήγησης στο παρμπρίζ.
Το νέο Touareg θα διατεθεί στην ελληνική αγορά με κορυφαίο επίπεδο βασικού εξοπλισμού.

Ads

image
 
Τα πιο χαρακτηριστικά επιμέρους στοιχεία, ομαδοποιημένα σε τέσσερις κατηγορίες, είναι τα εξής:
 
Τεχνολογία
•           Τετρακίνηση 4Motion
•           Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με paddles στο τιμόνι
•           επιλογέας οδήγησης Active Control
•           Innovision Cockpit
Άνεση
•           Δερμάτινο σαλόνι με εμπρός ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα Ergo Comfort (18 ρυθμίσεις)
•           Keyless entry/go
•           Εσωτερικός φωτισμός Ambient Light
•           Συρόμενα και αναδιπλώμενα πίσω καθίσματα
•           Ηλεκτρικό χειρόφρενο με autohold
•           Λειτουργία πορτμπαγκάζ Easy Open / Close
•           Δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια του Innovision Cockpit 
Ασφάλεια
•           Front Assist με ανίχνευση πεζού: Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, με λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης.
•           Side Assist, Rear Cross Traffic Alert: Σύστημα επιτήρησης πίσω χώρου, προειδοποίησης οδηγού για ύπαρξη οχήματος στο νεκρό σημείο με λειτουργία αυτόματης πέδησης.
•           Predictive Adaptive Cruise Control: Ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενα οχήματα, με λειτουργία προνοητικής ρύθμισης ταχύτητας.
•           Lane Assist: Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.
•           Pre Crash 360ο: Σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών με ενεργοποίηση αισθητήρων 360° (περιλαμβάνει: αναστρέψιμη προένταση ζώνης, ρύθμιση καθίσματος σε όρθια θέση, πνευματική προσαρμογή ανάρτησης, κλείσιμο παραθύρων & ηλιοροφής, κλείδωμα θυρών, πίσω φώτα με ενεργοποίηση σήματος κινδύνου).
•           Intersection Assist: Σύστημα επιτήρησης εμπρός χώρου, προειδοποίησης οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδηση.
•           Traffic Jam Assist: Σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης, το όχημα ξεκινά και φρενάρει αυτόνομα.
•           Fatigue Detection: Ανίχνευση κόπωσης οδηγού.
Εμφάνιση
•           Ζάντες αλουμινίου 18΄΄ (231 PS) ή 19΄΄(286 PS).
•           Επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες σε μάσκα και άλλα σημεία αμαξώματος.
•           Πίσω αεροτομή.
•           Ασημί μπάρες οροφής
•           Πίσω διπλή εξάτμιση με επιχρωμιωμένες τραπεζοειδείς απολήξεις.
•           Μαύρος πίσω διαχύτης.

image
 
Όσον αφορά στις διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού, υπάρχουν τρεις επιλογές:
Η ‘Atmosphere’, με θερμά εσωτερικά χρώματα, τα οποία συνδυάζονται με ξύλινη επένδυση. Περιλαμβάνει μία στενή λωρίδα σκαλισμένου ξύλου που διατρέχει όλο το πλάτος του ταμπλό, ακολουθώντας το σχήμα του και ενσωματώνεται αρμονικά στο φωτισμό της καμπίνας.
Στην ‘Elegance’ κυριαρχούν τα ψυχρά εσωτερικά χρώματα τα οποία συνδυάζονται με μέταλλο, δίνοντας μια πιο “tech” αίσθηση. Εδώ στις εσωτερικές λεπτομέρειες κυριαρχεί το αλουμίνιο. Τόσο η  ‘Atmosphere’ όσο και η ‘Elegance’ έχουν επιχρωμιωμένες εξωτερικές λεπτομέρειες.
Και τέλος, στην ‘R-Line’ η έμφαση δίνεται στην πιο σπορ αίσθηση. Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μαύρο, με τις λεπτομέρειες να είναι από αλουμίνιο ενώ στο εξωτερικό – και στους σπορ προφυλακτήρες – οι γυαλιστερές λεπτομέρειες είναι μαύρες.
 
Το νέο Touareg είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά,  σε πρώτη φάση με τον τρίλιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα. Σε δύο εκδόσεις, με 231 και 286 ίππους, σε πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, με προτεινόμενες τιμές λιανικής 77.700 € και 84.000 € αντίστοιχα.