H Fiat έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στην εξέλιξη και παραγωγή επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν για την κίνηση τους φυσικό αέριο (CNG). Το όφελος για τον χρήστη και το περιβάλλον που προσφέρει ένα αυτοκίνητο CNG σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο) είναι τόσο σημαντικά που καθιστούν το φυσικό αέριο με διαφορά το πλέον οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο. Δείτε, λοιπόν, πώς μας παρουσιάζει η ιταλική εταιρία με απλούς αριθμούς τον κόσμο του CNG, του καυσίμου που αποτελεί σήμερα μια απόλυτα εφαρμόσιμη και προσιτή λύση για τις μετακινήσεις.
 
Τουλάχιστον κατά 40% είναι χαμηλότερο το κόστος κίνησης ενός αυτοκινήτου CNG σε σχέση με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν άλλα ορυκτά καύσιμα. Διευκρινίζουμε στο σημείο αυτό ότι άλλο το υγραέριο (LPG), μια επιλογή που υπάρχει επί δεκαετίες (από τη δεκαετία του 70 ακόμα) και που έχει μεν μειωμένο κόστος σε σχέση με τη βενζίνη, αλλά όχι και σε σχέση με το φυσικό αέριο (CNG) που είναι και πιο «οικολογικό». Επίσης το φυσικό αέριο διανέμεται μέσω αγωγών και δεν μπορεί να νοθευτεί.
 
Πρακτικά μηδενικές είναι οι εκπομπές μικροσωματιδίων ενός αυτοκινήτου CNG, ενώ κατά 95% λιγότερες είναι οι εκπομπές υδρογονανθράκων (HC) σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Επίσης ελάχιστη είναι η εκπομπή οξειδίων του αζώτου (NOx) χωρίς να απαιτείται η προσθήκη ειδικού φίλτρου όπως στους κινητήρες πετρελαίου.
 
Έως 600 κιλά/έτος* είναι το κέρδος σε εκπομπές CO2 που προσφέρει η χρήση CNG σε σχέση με τη βενζίνη. Αντίστοιχα το κέρδος σε σχέση με ένα αυτοκίνητο πετρελαίου είναι έως 270 κιλά/έτος.
 
Υψηλός αντικροτικός βαθμός με 120-130 οκτάνια που επιτρέπουν τη χρήση CNG σε κινητήρες μεγαλύτερης συμπίεσης χωρίς πρόβλημα.
 
Για την ανάφλεξη του φυσικού αερίου απαιτείται διπλάσια θερμοκρασία σε σχέση με τους ατμούς της βενζίνης. Αυτό το στοιχείο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα το καθιστούν πολύ ασφαλές στη χρήση.
 
Μετά από 20 έτη απαιτείται η αλλαγή των δεξαμενών φυσικού αερίου σε ένα αυτοκίνητο σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
 
Περισσότερα από 750.000 Fiat CNG έχουν ήδη διατεθεί στην αγορά. Δημοφιλέστερο μοντέλο το Panda CNG, το οποίο μέσα σε 10 χρόνια ξεπέρασε το όριο των 300.000 μονάδων.
 
Πρώτη η Fiat το 1997 διέθεσε στην αγορά το πρώτο εργοστασιακό αυτοκίνητο CNG (Marea Bipower). Από τότε μέχρι σήμερα περισσότερα από 750.000 Fiat CNG έχουν διατεθεί στην αγορά. To Panda CNG αποτελεί το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο CNG προσφέροντας κορυφαία οικονομία καυσίμου (λιγότερο από 3 ευρώ/100χλμ) και παράλληλα κορυφαία αυτονομία (άνω των 1.000χλμ.) χάρη στις δεξαμενές φυσικού αερίου (12kg), αλλά και το ρεζερβουάρ βενζίνης (35 λίτρα). Ενδιαφέρον, τέλος, παρουσιάζει το γεγονός ότι η Fiat δίνει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση τόσο για τα επιβατικά όσο και για τα επαγγελματικά Fiat CNG.