Ανησυχούν οι οδηγοί για τον τρόπο που συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα των οχημάτων τους– και μάλιστα δικαιολογημένα, αφού δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν που ακριβώς αυτά καταλήγουν. Αυτό δείχνει η ετήσια έρευνα κοινής γνώμης “Mobility Monitor”.

Ads

Μεγάλο ζήτημα προς διερεύνηση φαίνεται ότι αποτελεί το τί γίνονται τα δεδομένα που συλλέγονται κατά τη χρήση των αυτοκινήτων και στη συνέχεια τα «συνοδεύουν» μέχρι το τέλος του κύκλους ζωής τους, καθώς αυτά είναι συνδεδεμένα και με την προσωπική ζωή των οδηγών. Δικαιολογημένα, λοιπόν, προκύπτει από την ετήσια έρευνα κοινής γνώμης Mobility Monitor, την οποία πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών Ipsos για λογαριασμό της LeasePlan, ότι οι Έλληνες οδηγοί ανησυχούν για τα δεδομένα που «κουβαλούν» τα οχήματά τους. Στην ενότητα της έρευνας «Δεδομένα οχημάτων και ιδιωτικό απόρρητο» αποκαλύπτεται ότι η πλειονότητα των οδηγών ανησυχεί για το ποια δεδομένα συλλέγονται από τα οχήματα και σε ποιον ανήκουν.

Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι:
«Η LeasePlan από την πλευρά της θεωρεί ότι τα δεδομένα των ολοένα και πιο έξυπνων οχημάτων δεν πρέπει να καταλήγουν σε ένα «μαύρο κουτί» που ελέγχεται αποκλειστικά από τον κατασκευαστή του οχήματος, αλλά θα πρέπει να μπαίνουν σε έναν «ουδέτερο server». Τέτοιοι servers θα λειτουργούν και θα χρηματοδοτούνται, όχι μόνο από τους κατασκευαστές, αλλά από έναν ανεξάρτητο φορέα.

Με ένα ουδέτερο server, τα ανεξάρτητα δεδομένα μπορούν να συλλέγονται ανώνυμα και να χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση τη οδηγικής εμπειρίας. Οι τοπικές αρχές θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να χρησιμοποιήσουν δεδομένα οχημάτων για να μάθουν πώς να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της συμφόρησης στις πόλεις τους ή πώς να κάνουν ασφαλέστερα τα αποκαλούμενα «μαύρα σημεία». Η προϋπόθεση είναι ότι ο ουδέτερος διακομιστής θα είναι ανεξάρτητος, θα εποπτεύεται και θα εγγυάται την ιδιωτικότητα του καθενός.»

Ads

Τα πιο σημαντικά ευρήματα της εν λόγω ενότητας της φετινής έρευνας Mobility Monitor είναι τα εξής:

•             Οι ανησυχίες για τα δεδομένα κατέχουν πρωταρχική θέση στο μυαλό πολλών Ελλήνων ερωτηθέντων, με το 66% (53% στο σύνολο των οδηγών στις χώρες που πραγματοποιήθηκε η έρευνα) να ανησυχεί για το ποιος είναι κάτοχος των δεδομένων που συλλέγονται από τα οχήματά τους. Επιπλέον, το 62% (52% συνολικά) ανησυχεί για τα προσωπικά δεδομένα που μπορούν ακόμη να βρίσκονται σε οχήματα κατά την επιστροφή ή την πώλησή τους, ενώ το 57% (49% συνολικά) ανησυχεί για τη διαβίβαση των δεδομένων του σε τρίτους.

•             Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων που ρωτήθηκαν σχετικά είναι διατεθειμένη να μοιραστεί (ανώνυμα) δεδομένα, εάν αυτά πρόκειται να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία. Αυτή η διάθεση γίνεται πιο έντονη εάν τα δεδομένα που πρόκειται να μοιραστούν έχουν σαν στόχο: α) τη μείωση του κόστους καυσίμων και συντήρησης (στην περίπτωση αυτή, το 79% των Ελλήνων και το 70% του συνόλου των ερωτηθέντων είναι πρόθυμο να τα μοιραστεί), β) τη μείωση των εκπομπών ρύπων του οχήματος (77% στην Ελλάδα και 68% συνολικά) γ) τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και του χρόνου των καθημερινών διαδρομών (76% στην Ελλάδα και 70% συνολικά) ή δ) τη βελτίωση της απόδοσης του οχήματος (71% στην Ελλάδα και 66% συνολικά).

Σημείωση: Το Mobility Monitor είναι μια διεθνής έρευνα, για ζητήματα σχετικά με το αυτοκίνητο, που πραγματοποιείται σε δείγμα 4.000 ατόμων από 16 διαφορετικές χώρες: Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.

Η LeasePlan Hellas, δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2003 – στον τομέα της παροχής αυτοκινήτου ως υπηρεσία (Car-as-a-Service) -, είναι 100% θυγατρική της LeasePlan Corporation N.V. και, σήμερα, διαχειρίζεται περισσότερα από 31.500 αυτοκίνητα.

Η LeasePlan υποστήριξε για πρώτη φορά τη θέση της για τον ουδέτερο διακομιστή σε ένα άρθρο στη Het Financieele Dagblad, το οποίο είναι διαθέσιμο εδώ.

Για να δείτε τα σχετικά γραφήματα κάντε κλικ εδώ