Η κυκλοφορία σε δύο τροχούς σε πολυσύχναστους δρόμους έχει ήδη ένα ρίσκο, ενώ όταν οι ποδηλάτες παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο για να δουν τη διαδρομή στο χάρτη, ο κίνδυνος αυξάνεται -τόσο για τους ίδιους όσο και τους άλλους χρήστες των δρόμων και βεβαίως τους πεζούς.

Ads

Έτσι, μια ομάδα φανατικών ποδηλατιστών στην Ford δημιούργησε ένα μοναδικό ρούχο που επιτρέπει στους αναβάτες να κινηθούν ευκολότερα, επισημαίνοντας στους άλλους την παρουσία και τις προθέσεις τους μέσω της σχετικής εφαρμογής στο κινητό.

«Το έξυπνο μπουφάν μας βοηθά να καταλάβουμε καλύτερα το πώς οι διαφορετικοί παίκτες που συμμετέχουν στο οικοσύστημα των αστικών μετακινήσεων –ποδηλάτες, αυτοκίνητα και πεζοί- μπορούν να συνυπάρξουν αποτελεσματικότερα, χρησιμοποιώντας έξυπνες τεχνολογίες και εφαρμόζοντας τα ευρήματα σε μελλοντικές ιδέες» ανέφερε ο Tom Thompson, Project Lead στην Ford Smart Mobility Team..

Δείτε εδώ το video: 

Το έξυπνο μπουφάν διαθέτει μανίκια που ανάβουν, υποδεικνύοντας πότε ο αναβάτης σκοπεύει να κατευθυνθεί δεξιά ή αριστερά. Ακόμα, όταν αυτό είναι συνδεδεμένο σε smartphone, η εφαρμογή δημιουργεί μικρο-δονήσεις στο αντίστοιχο μανίκι, ώστε ο αναβάτης να γνωρίζει προς τα πού να κατευθυνθεί και σε ποιες διαδρομές να κινηθεί αποφεύγοντας πολυσύχναστους δρόμους και διασταυρώσεις.

Ads

image

Ασφαλώς, δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάρουν τα μάτια τους τον δρόμο ή τα χέρια τους από το τιμόνι για να κοιτάξουν την οθόνη του smartphone. Ακουστικές και απτικές αλληλεπιδράσεις επιτρέπουν στους αναβάτες να απαντήσουν κλήσεις, να διαβάσουν μηνύματα και να επαναλάβουν οδηγίες πλοήγησης. Επίσης, το μπουφάν διαθέτει ενσωματωμένο φως που αναβοσβήνει κατά το φρενάρισμα.

image

«Υπάρχει άμεση αλλαγή στην οδηγική συμπεριφορά εφόσον πλέον ο αναβάτης δεν χρειάζεται να σταματήσει για να δει τον χάρτη στο κινητό του – ή να ανησυχήσει εάν κατευθύνεται σε πολυσύχναστες ή επικίνδυνες διασταυρώσεις» ανέφερε ο Thompson που συμμετείχε στην εξέλιξη του μπουφάν στον ελεύθερο χρόνο του.

Η ομάδα που δημιούργησε το μπουφάν και το δοκίμαζε στις καθημερινές της μετακινήσεις προς τα γραφεία της Ford Smart Mobility Innovation του Λονδίνου είναι πλέον επιφορτισμένη με την διερεύνηση του ‘τελευταίου μιλίου’. Αυτό είναι το τελευταίο σκέλος μιας διαδρομής που εκτός από τον ίδιο τον αναβάτη συμπεριλαμβάνει και τη διανομή αγαθών και υπηρεσιών στο πυκνοδομημένο και κορεσμένο κυκλοφοριακά αστικό περιβάλλον. Γενικότερα, το συγκεκριμένο σκέλος συνδέεται με υψηλότερο κόστος και μεγαλύτερη πολυπλοκότητα.

Η φιλοσοφία του έξυπνου μπουφάν εντάσσεται στην καμπάνια της Ford “Share The Road”, η οποία στοχεύει στην καλλιέργεια αρμονίας και αλληλοκατανόησης μεταξύ οδηγών και ποδηλατών. Στην Μεγάλη Βρετανία η παρουσίασή του συμπίπτει με τις εκδηλώσεις Bike Week UK και London Tech Week 2018 όπου ποδήλατο και τεχνολογία παίρνουν κεντρική θέση.

Το ποδήλατο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές για μετακίνηση, αναψυχή αλλά και διανομή αγαθών και υπηρεσιών εντός του αστικού περιβάλλοντος. Στις πρωινές ώρες αιχμής, το ποδήλατο είναι πράγματι το δημοφιλέστερο μέσο μετακίνησης στο City του Λονδίνου, ένα από τα προάστια του Ευρύτερου Λονδίνου, όπου οι ποδηλάτες έχουν τριπλασιαστεί συγκριτικά με το 1999*. 

Το έξυπνο μπουφάν υπογραμμίζει την συλλογική προσέγγιση της Ford στην καινοτομία αφού αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Lumo, εξειδικευμένη σε ποδηλατικά ρούχα, και την Tome, εξειδικευμένη σε λογισμικό πλοήγησης. Διαθέτοντας ακόμα πιο προωθημένα χαρακτηριστικά, θα επιτρέψει στους επαγγελματίες ποδηλάτες να απαντούν σε κλήσεις και μηνύματα χρησιμοποιώντας χειρονομίες και φωνητικές εντολές. Σε αντίθεση με τα συνηθισμένα ακουστικά, η χρήση οστο-μεταδοτικών ακουστικών αποτρέπει το φιλτράρισμα εξωτερικών ήχων από πεζούς και λοιπούς χρήστες των δρόμων  -ο τελευταίος τύπος ακουστικών μεταδίδει τους ήχους στο εσωτερικό αυτί διαμέσου δονήσεων στην κάτω γνάθο.

Προς το παρόν το έξυπνο μπουφάν παραμένει σε στάδιο πρωτοτύπου. Ωστόσο, η Ford έχει ήδη καταθέσει την ευρεσιτεχνία, ώστε μελλοντικά είτε να εξελιχθεί περαιτέρω είτε να παραχωρηθεί σε άλλους μαζί με την συνοδευτική εφαρμογή και την τεχνογνωσία.

* Ο αριθμός ποδηλατών κατά τις πρωινές ώρες αιχμής έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2007, φέρνοντας το ποδήλατο στην πρώτη θέση μεταξύ όλων των μεταφορικών μέσων στο City από τις 08:00 μέχρι τις 09:00