Porsche 911 Speedster Concept. Αυτό είναι το όνομα του πρωτοτύπου που παρουσίασε Porsche στο Zuffenhausen, στο πλαίσιο του εορτασμού των εβδομηκοστών γενεθλίων της και το οποίο σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα δούμε και σαν μοντέλο παραγωγής το 2019. Ένα αυτοκίνητο που συνδέει το παρελθόν με το παρόν, παραπέμποντας στην πρώτη Porsche 356 No. 1 Roadster, (η οποία έλαβε έγκριση τύπου στις 8 Ιουνίου 1948). Το γεγονός, τώρα, ότι η 911 Speedster Concept είναι προϊόν της δουλειάς του Porsche Motorsport Centre, το μέρος όπου γεννήθηκαν η 911 GT2 RS και πρόσφατα η GT3 RS, είναι ενδεικτικότατο του χαρακτήρα αυτού του εντυπωσιακού αυτοκινήτου.
 
Προφανώς πρόκειται για αυτοκίνητο φτιαγμένο για οδηγούς που αγαπούν κυρίως και πάνω απ’όλα τη sport οδήγηση, χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για καθημερινές μετακινήσεις. Ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη που κρύβονται κάτω από τη διχρωμία του αμαξώματος προέρχονται από τις σύγχρονες εκδόσεις GT.

Ads

image
 
Ένα πολύ χαρακτηριστικό σημείο της 911 Speedster είναι το παρμπρίζ, το οποίο είναι αρκετά κοντό και με μεγάλη κλίση, καθώς και τα παράθυρα, των οποίων το ύψος έχει μειωθεί ανάλογα. Θυμίζει καθόλου τυχαία βέβαια την Porsche 356 1500 Speedster. Το ειδικό – κατασκευασμένο από ανθρακονήματα – κάλυμμα της κουκούλας πίσω από τα καθίσματα καλύπτει και το ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας από ανατροπή, ενώ διαθέτει τη χαρακτηριστική σχεδίαση “double bubble” (με τη διπλή καμπούρα) που χρησιμοποιείται παραδοσιακά ήδη από την εποχή της 911 Speedster του 1988.
 
Το πρωτότυπο δεν διαθέτει κλασική ανοιγόμενη οροφή, αλλά ένα κάλυμμα χαμηλού βάρους που προστατεύει το εσωτερικό του αυτοκινήτου από τη βροχή όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.

image
 
Και επειδή σπορ οδήγηση σημαίνει μειωμένο βάρος ο εξοπλισμός περιλαμβάνει κυριολεκτικά μόνο τα βασικά: δεν υπάρχει σύστημα πλοήγησης, δεν υπάρχει ηχοχύστημα δεν υπάρχει σύστημα κλιματισμού, ενώ τα full bucket καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Το φαρδύ αμάξωμα του πρωτοτύπου είναι ίδιο με αυτό της 911 Carrera 4 Cabrio, ωστόσο τα φτερά και το εμπρός καπό είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, συμβάλλοντας και αυτά στη μείωση του βάρους.

image
 
Κάτω από το διαχρονικό αμάξωμα κρύβεται σύγχρονη τεχνολογία. Το αυτοφερόμενο πλαίσιο προέρχεται ουσιαστικά από την 911 GT3, ενώ οι επιβλητικές ζάντες 21 ιντσών σχεδίασης Fuchs λανσάρονται για πρώτη φορά με κεντρικά μπουλόνια ασφαλείας. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης των μοντέλων GT συνέβαλαν στην κατασκευή της εξάτμισης, η οποία διαθέτει απολήξεις από τιτάνιο, καθώς και στην εξέλιξη του συστήματος μετάδοσης που περιλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο εξακύλινδρος boxer αποδίδει πάνω από 500 ίππους και γυρίζοντας κοντά στις 9.000 σ.α.λ.
 
Η ιστορία των Porsche Speedster

Οι εκδόσεις Speedster της Porsche, οι οποίες συνδυάζουν την οδηγική απόλαυση ενός ανοιχτού αυτοκινήτου, με τις καθαρόαιμες sport επιδόσεις , αποτελούν μέρος της ιστορίας της εταιρείας ήδη από το 1952.
Ο πρόγονος των μοντέλων Porsche Speedster, η 356 1500 America Roadster, είχε αμάξωμα από αλουμίνιο, κατασκευασμένο μάλιστα εξ ολοκλήρου στο χέρι. Ήταν ελαφρύτερη κατά 60 κιλά από την 356 Coupé, ενώ η μέγιστη ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα και ο τετρακύλινδρος κινητήρας boxer των 70 ίππων θεωρούνταν εντυπωσιακά επιτεύγματα για εκείνη την εποχή.
Μέχρι το 2010, κατασκευάστηκαν οκτώ διαφορετικές σειρές και ειδικά μοντέλα «Speedster». Η 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster αποτέλεσε ένα ξεχωριστό μοντέλο το 1957, ενώ το 1988 ακολούθησε η 911 Speedster.
Οι 356 μονάδες της 911 Speedster που κατασκευάστηκαν για τη σειρά 997 το 2010 ήταν μέχρι τότε οι τελευταίες για τις εκδόσεις Speedster.
 
 

Ads