Μπορεί τα SUV να απειλούν να κατακυριεύσουν το σύνολο της αγοράς αυτοκινήτου, αλλά ένα μικρό… γαλατικό χωριό αντιστέκεται σθεναρά: ο λόγος για τα πολυμορφικά αυτοκίνητα (ή αλλιώς MPV – Multi-Purpose Vehicles) τον «ορισμό» του οικογενειακού αυτοκινήτου. Μια κατηγορία που δημιούργησε η Renault με το Espace, τη δεκαετία του ‘80, και φρόντισε να την… εκδημοκρατίσει παρουσιάζοντας λίγο αργότερα, το 1996, το Renault Scenic, το πρώτο compact MPV– το οποίο σήμερα επιστρέφει φορτωμένο όλα τα καλά της σύγχρονης τεχνολογίας.

Ads

Ήταν, λοιπόν, το Renault Scenic 1ης γενιάς το πρώτο συμπαγές πολυμορφικό (MPV) στην ιστορία της αυτοκίνησης και καθιέρωσε μια νέα κατηγορία, με βασικά χαρακτηριστικά του την άνεση και την πρακτικότητα, αλλά επίσης την τεχνολογία και την ασφάλεια. Το Scenic, που φέτος κλείνει τα 24 του χρόνια, θα μείνει στην ιστορία ως ένα εξαιρετικά επιτυχημένο και δημοφιλές μοντέλο, ενώ η 4η, πλέον, γενιά του έρχεται σήμερα να προσφέρει ακόμα περισσότερα.

Στην επίσημη ανακοίνωση της Renault γίνεται μια αναφορά στην ιστορία του Scenic:

1996-2003: Πρόσκληση για ταξίδι
Η 1η γενιά του Scenic, κάτω από την ομπρέλα της οικογένειας Mégane, αποκαλύφθηκε το 1991, με τη μορφή πρωτοτύπου, στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Μετά το λανσάρισμα του πρωτοποριακού Espace, το 1984, και του Twingo, το 1993, η Renault επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στα πολυμορφικά οχήματα ενός όγκου με τη διάθεση του Mégane Scenic το 1996, εγκαινιάζοντας με αυτό τον τρόπο μια νέα κατηγορία. Αυτή των compact MPVs που έμελλε να κυριαρχήσει στην αυτοκίνηση και να αποτελέσει τον προπομπό των σύγχρονων crossovers.

Ads

2003-2009: Ο πρωτοπόρος επιβεβαιώνει την υπεροχή του
Μετά την επιτυχία της 1ης γενιάς, η νέα ιδέα που έφερε η Renault αναπαράχθηκε ευρέως από άλλους κατασκευαστές. Παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό, το SCENIC II διατήρησε την ηγετική θέση της μάρκας στην κατηγορία, που δημιούργησε το 1996.

2009-2016: Ακόμα μεγαλύτρη άνεση
Η 3η γενιά ήταν διπλή, με το «απλό» Scenic και το μεγαλύτερο σε μήκος, 7θέσιο Grand Scenic να κάνουν το ντεμπούτο τους τον Μάρτιο του 2009. Σε έναν κόσμο που άλλαζε, τα δύο μοντέλα προσαρμόστηκαν στις προσδοκίες του κοινού, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη άνεση και οδηγική ευχαρίστηση.

Από το πρωτότυπο R-Space στο νέο Scenic
Το 2011, η Renault παρουσίασε το R-Space στην έκθεση της Γενεύης. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο έβαζε τα μικρομεσαία MPV σε μια νέα εποχή, συνδυάζοντας τις απαιτήσεις μιας οικογένειας με το δυναμικό design. Το σύνολο εξέφραζε το γεγονός ότι μια μοντέρνα οικογένεια έχει πολλές διαφορετικές ανάγκες, τόσο σε επίπεδο αισθητικής, όσο και σε πρακτικό. Οι γραμμές του R-Space ήταν δυναμικές και ρευστές, με το εσωτερικό να χαρακτηρίζεται από την ευρυχωρία και τη «ζεστασιά» και τις θέσεις να δημιουργούν έναν χώρο όπου μπορούν να παίζουν τα παιδιά. Το R-Space αποτέλεσε την έμπνευση για την 4η γενιά του Scenic.

Το Renault Scenic 4ης γενιάς είναι:
•             Ελκυστικό, χάρη στην αεροδυναμική και δυναμική του σιλουέτα, το δίχρωμο αμάξωμα και τους τροχούς 20’’ σε όλες τις εκδόσεις, που αποτελούν παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία
•             Πρακτικό, με 63 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό του και πορτμπαγκάζ 572 λίτρων
•             Αποδοτικό, με σύγχρονους, δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και diesel έως 140 ίππων
•             High-tech, χάρη στις τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, όπως τα Συστήματα Ενεργού Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Αναγνώρισης Πινακίδων Οδικής Κυκλοφορίας, Προειδοποίησης Εκτροπής από τη Λωρίδα, που υπάρχουν στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, στη χώρα μας.

Το Renault Scenic διαθέτει φυσικά αμάξωμα ενός όγκου, με μήκος που μόλις ξεπερνάει τα 4,4 μέτρα. Το εμπρόσθιο παρμπρίζ έχει μεγάλη κλίση, προσφέροντας απρόσκοπτη ορατότητα εμπρός και στο πλάι. Υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική υπογραφή της Renault, το Scenic έχει φώτα ημέρας σχήματος C και πίσω φωτιστικά σώματα με 3D-effect και τεχνολογία Edge Light.

Κορυφαία άνεση
Με στόχο να πετύχει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και επιδόσεων, η Renault εφοδίασε το Scenic με ελαστικά το προφίλ των οποίων είναι μεγαλύτερο από τα περισσότερα ελαστικά που τοποθετούνται σε τροχούς 17’’ ή 18’’. Η άνεση που προσφέρουν τα ελαστικά, συνδυάζεται ιδανικά με βελτιώσεις σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου, όπως τα φαρδύτερα καθίσματα που προσφέρουν βελτιωμένη πλευρική στήριξη και χρησιμοποιούν στο εσωτερικό τους υλικό διπλής πυκνότητας.

Η επιλογή να εφοδιάζονται όλες οι εκδόσεις με τροχούς 20’’ επέτρεψε στους μηχανικούς να τελειοποιήσουν τις ρυθμίσεις του πλαισίου και των αναρτήσεων, ώστε αυτές να προσφέρουν ιδανικά χαρακτηριστικά άνεσης και οδηγικής ευχαρίστησης. Οι τροχοί του Renault Scenic απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου με τον πιο αποδοτικό τρόπο, προσφέροντας στους επιβάτες άνεση ανωτέρου επιπέδου.

Κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων
Όπως και κάθε σύγχρονο Renault, έτσι και το Scenic έχει αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων στα τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης νέων ευρωπαϊκών μοντέλων, Euro NCAP.

Το πλαίσιο του SCENIC, μέσω ειδικά ενισχυμένου χάλυβα, δημιουργεί έναν κλωβό προστασίας για τους επιβάτες, ενώ, παράλληλα, οι ζώνες προγραμματισμένης παραμόρφωσης απορροφούν την ενέργεια της σύγκρουσης. Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με δύο αερόσακους – κουρτίνες για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, δύο πλευρικούς αερόσακους για τους εμπρόσθιους επιβάτες, καθώς και δύο μετωπικούς αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, νέας γενιάς, που λειτουργούν λαμβάνοντας υπόψη και τη σωματική διάπλαση των επιβατών.

Εκτός από τη δομή του που του εξασφαλίζει κορυφαία ακαμψία, το μοντέλο είναι εφοδιασμένο με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης:
•             Ενεργού Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Active Emergency Brake). Η λειτουργία είναι ενεργή από τα 7 έως τα 60 χλμ./ώρα.
•             Ενημέρωσης Τήρησης Ορίων Ταχύτητας με Αναγνώριση Πινακίδων Οδικής Σήμανσης
•             Προειδοποίησης Εκτροπής από τη Λωρίδα (Lane Departure Warning). Η λειτουργία είναι ενεργή από τα 70 χλμ./ώρα, με ακόμα πιο χαρακτηριστική λειτουργία (κραδασμός στο τιμόνι αντί για ηχητικό σήμα).
•             Υποβοήθησης Διατήρησης Πορείας (Lane Keeping Assist). Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 70-160 χλμ./ώρα. Σε περίπτωση που ο οδηγός αφήσει το όχημα να παρεκκλίνει της πορείας, το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης, για να επαναφέρει το όχημα στη σωστή πορεία.

Ισχυροί και οικονομικοί κινητήρες
Το Renault Scenic εφοδιάζεται με δύο σύγχρονους, ισχυρούς και οικονομικούς κινητήρες, βενζίνης και diesel. Στην έκδοση βενζίνης, o 4κύλινδρος turbo 1.3 TCe αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 7 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 5,5 λίτρα/100 χλμ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 χλμ./ώρα ενώ τα 0-100 km/h πραγματοποιούνται σε μόλις 9,6’’ (έκδοση EDC).

Στην έκδοση diesel, ο 1.7 Blue dCi αποδίδει 120 ίππους και την κορυφαία ροπή των 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 6 σχέσεων. Με μέση κατανάλωση μόλις 4,3 λτ./ 100 χλμ. ο κινητήρας αυτός μπορεί να ξεδιπλώσει ιδανικά τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Renault Scenic.
Το Renault SCENIC διατίθεται στην ελληνική αγορά στην πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση INTENS, με τιμή από 28.190€.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ