Το προηγμένο και «ευφυές» σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive της Ford, σε συνδυασμό με το Terrain Management System και τα επτά προφίλ οδήγησης (Drive Modes), εξασφαλίζουν στο νέο Explorer την τέλεια ισορροπία άνεσης, απόδοσης και επιδόσεων σε όλα τα οδηγικά σενάρια και συνθήκες. Παράλληλα, το νέο Ford Explorer, χάρη στη ροπή των 825 Nm της κινητήριας μονάδας του, έχει την ικανότητα να ρυμουλκεί τρέιλερ με βάρος έως και 2.500 kg

Ads

Το νέο Explorer Plug-In Hybrid – ένα από τα 18 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα λανσάρει η Ford στην Ευρώπη μέχρι τα τέλη του 2021 – αποτελεί την κορυφαία πρόταση της εταιρίας  στην κατηγορία των πολυτελών SUV, συνδυάζοντας δυναμισμό, επιδόσεις, άνεση και τεχνολογία. Σχεδιασμένο εξ’ αρχής με βάση την ηλεκτροκίνηση, το νέο Explorer συνδυάζει μοναδικά χαρακτηριστικά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, αποτελώντας μια εξαιρετική πρόταση για όσους αναζητούν «συγκινήσεις» σε κάθε είδους επιφάνεια.

Μία παράλληλη υβριδική διάταξη επιτρέπει την ταυτόχρονη αξιοποίηση όλης της συνδυασμένης ισχύος και ροπής του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα (457 ίπποι και 825 Nm αντίστοιχα) εξασφαλίζοντας κορυφαίες επιδόσεις εντός και εκτός ασφάλτου – σε συνεργασία με την τεχνολογία Intelligent All-Wheel Drive που εγγυάται άνετη ρυμούλκηση σκαφών ή μεγάλων τρέιλερ βάρους έως 2.500 kg.[1]

«Έξυπνη» τετρακίνηση και επτά προγράμματα οδήγησης
Το ευφυές σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive της Ford βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση, αναλύοντας κάθε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου δεδομένα από δεκάδες αισθητήρες που ελέγχουν παραμέτρους, όπως η ταχύτητα του αυτοκινήτου, η περιστροφή του αμαξώματος δεξιά-αριστερά γύρω από τον κάθετο άξονα (yaw), η θερμοκρασία περιβάλλοντος, η ολίσθηση του τροχού και η κατάσταση ρυμούλκησης.

Ads

Την ίδια στιγμή, ένα νέο κιβώτιο μεταφοράς κίνησης με ηλεκτρομηχανικό μετατροπέα ροπής μπορεί να προσαρμόζει ομαλά την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών μέσα σε 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου για καλύτερο κράτημα στο δρόμο.

Όπως συμβαίνει και με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, που χρησιμοποιεί προηγμένους αλγορίθμους εκμάθησης για να βελτιστοποιήσει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και την οδηγική ποιότητα σε συνεργασία με το σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive προσαρμόζοντας συνεχώς την απόκριση προς όφελος των επιδόσεων και της πολιτισμένης λειτουργίας.

Παράλληλα, τo Terrain Management System του νέου Explorer Plug-In Hybrid χρησιμοποιεί επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) για να μπορεί ο χρήστης μέσω ενός περιστροφικού επιλογέα να προσαρμόζει την οδηγική εμπειρία στις εκάστοτε οδικές, καιρικές και εδαφικές συνθήκες.

Ford Explorer Plug-In Hybrid: Terrain Management System
Το σύστημα περιλαμβάνει τα προφίλ Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco, καθώς και το Deep Snow & Sand.
Αναλυτικότερα:
•             Normal: Για κανονικές συνθήκες οδήγησης στον δρόμο.
•             Eco: Εξοικονόμηση καυσίμου και όσο το δυνατόν πιο οικονομική οδήγηση
•             Sport: Για πιο σπορ και δυναμική οδήγηση.
•             Trail: Για αποτροπή ολισθησης των τροχών και βελτιωμένη ευστάθεια σε ασταθείς ή χαλαρές επιφάνειες.
•             Deep Snow & Sand: Για μεγαλύτερη ροπή πίσω, ταχύτερη αλλαγή σχέσεων και βελτιωμένο έλεγχο ευστάθειας.
•             Slippery: Για βελτιωμένη πρόσφυση και μειωμένη διολίσθηση των τροχών.
•             Tow/Haul: Για να αλλάζει σχέση πιο νωρίς το κιβώτιο ταχυτήτων, για πιο ομαλή αλλαγή σχέσεων και συνεχή εφαρμογή του ελέγχου αναδίπλωσης ρυμουλκουμένου (TSC).

Kάθε Drive Mode έχει τη δική του γραφική απεικόνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3”.
Tέλος, το Hill Descent Control που διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το νέο Explorer Plug-In Hybrid, βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε συνθήκες εκτός δρόμου.[2]
 
Σημειώσεις
1. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης διαφέρει ανάλογα με το φορτίο, τη διάταξη του οχήματος, τα αξεσουάρ και τον αριθμό επιβατών.
2. Τα συστήματα υποστήριξης οδήγησης είναι συμπληρωματικά και δεν υποκαθιστούν την προσοχή και κρίση του οδηγού, ο οποίος οφείλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο του οχήματος.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ