Αυτή την είδηση δεν την αφήνεις να περάσει έτσι. Πάνω από 1 δισ. ευρώ ανακοίνωσαν ότι επενδύουν από κοινού οι πιο παραδοσιακοί αντίπαλοι – κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων – στο χώρο της αστικής Κινητικότητα“>κινητικότητας. Ο λόγος για την Daimler (Mercedes“>Mercedes) και BMW“>BMW, που έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον καταλαβαίνουν ότι το τοπίο της αυτοκίνησης θα αλλάξει δραματικά τα επόμενα χρόνια. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης και την έλευση της αυτόνομης οδήγησης, αλλά και με το μοντέλο χρήσης – κατοχής αυτοκινήτου. Η πρόθεση των δύο εταιριών είχε δημοσιοποιηθεί πριν από 1,5 περίπου μήνα – τώρα ήρθε η ώρα να ανακοινωθούν οι πρώτες λεπτομέρειες της συμφωνίας.
 
Έτσι λοιπόν, οι δύο αυτοί κολοσσοί αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους προσεγγίζοντας τις επερχόμενες αλλαγές κυριολεκτικά απ’ όλες τις πλευρές. Μιλάμε για τη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά της αστικής μετακίνησης. Οι δύο εταιρίες επενδύουν, όπως ήδη είπαμε, πάνω από 1 δις ευρώ για την εξέλιξη και συγχώνευση των υπηρεσιών τους στους τομείς της κοινής χρήσης οχημάτων (car-sharing & ride-hailing), της στάθμευσης (parking), της φόρτισης (charging) και της μετακίνησης με πολλαπλά μέσα (multimodal transport). Η συνεργασία περιλαμβάνει πέντε κοινοπραξίες: REACH NOW για υπηρεσίες multimodal, CHARGE NOW για φόρτιση, FREE NOW για ride-hailing με ταξί, PARK NOW για στάθμευση και SHARE NOW για car-sharing.
 
Το ενδιαφέρον είναι ότι ήδη οι υπηρεσίες αυτές απαριθμούν ήδη περίπου 60 εκ. πελάτες. Ενώ στα σχέδια των δύο εταιριών υπάρχει πρόβλεψη για τη δημιουργία έως 1.000 νέων θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο..
 
Στην επίσημη ανακοίνωση αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:

Ads

«Με τη νέα πρωτοβουλία τους, το BMW Group και η Daimler AG απαντούν στις ανάγκες μετακίνησης του σήμερα και του μέλλοντος με έμφαση στις πόλεις. Η ψηφιοποίηση λειτουργεί ως καταλύτης, καθώς δημιουργεί νέες ευκαιρίες για την ατομική μετακίνηση. Όσο περνάει ο καιρός, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν λύσεις από πλήρως ηλεκτρικούς, αυτόνομους στόλους που διατίθενται ‘on demand’, με αυτόνομη φόρτιση και στάθμευση, και δυνατότητα σύνδεσης με άλλα μέσα μεταφοράς, πέραν των οδικών και σιδηροδρομικών. Στα πλαίσια του ανταγωνισμού για την καλύτερη αστική λύση μετακίνησης, η υπόσχεση για ασφάλεια και άνεση των δύο Γερμανικών premium κατασκευαστών (OEM) προσφέρει τη βάση της επιτυχίας.»
 
Με λίγα λόγια οι δύο τεράστιες αυτές εταιρίες, βλέποντας τις επερχόμενες αλλαγές, παίρνουν τα μέτρα τους ώστε να προλάβουν να τις ελέγξουν και να μην βρεθούν αντιμέτωπες με τυχόν απώλεια εσόδων που θα μπορούσε να δημιουργήσει η διάδοση του car sharing και ενδεχομένως η μείωση (ή η μείωση της αύξησης) των παραδοσιακών λιανικών πωλήσεων. Τα όσα δηλώνουν οι επικεφαλής τους είναι επίσης χαρακτηριστικά:
 
«Μέσα από τις υπηρεσίες μετακίνησης, έχουμε “χτίσει” μία ισχυρή βάση πελατών και τώρα κάνουμε το επόμενο στρατηγικό βήμα. Ενώνουμε τη δύναμη και την τεχνογνωσία 14 επιτυχημένων brands και επενδύουμε πάνω από 1 δισ. ευρώ για τη δημιουργία ενός νέου παίκτη στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά της αστικής μετακίνησης», δήλωσε ο Dieter Zetsche, Πρόεδρος Δ.Σ. της Daimler AG και Επικεφαλής της Mercedes-Benz Cars. «Με την ίδρυση ενός ευφυούς δικτύου κοινοπραξιών θα μπορέσουμε να διαμορφώσουμε την τρέχουσα και μελλοντική αστική μετακίνηση και θα επωφεληθούμε τα μέγιστα από τις ευκαιρίες που ανοίγουν μέσα από την ψηφιοποίηση, τις κοινές υπηρεσίες και τις αυξανόμενες ανάγκες μετακίνησης των πελατών μας.»
 
«Δημιουργούμε έναν κορυφαίο παίκτη που θα αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού. Τα 60 εκατομμύρια πελάτες που ήδη έχουμε σήμερα θα επωφεληθούν από ένα ενιαίο βιώσιμο οικοσύστημα υπηρεσιών car-sharing & ride-hailing, parking, charging και multimodal transport. Έχουμε ένα σαφές όραμα: αυτές οι πέντε υπηρεσίες θα συγχωνευτούν ακόμα περισσότερο για τη δημιουργία ενός portfolio υπηρεσιών μετακίνησης με ένα στόλο πλήρως ηλεκτρικών, αυτόνομων οχημάτων που φορτίζονται και παρκάρουν αυτόνομα και συνδέονται με άλλα μέσα μεταφοράς», δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG.

image
Αριστερά ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG και δεξιά ο Dieter Zetsche, Πρόεδρος Δ.Σ. της Daimler AG και Επικεφαλής της Mercedes-Benz Cars. 

image

Ads

image

 
Ποιες είναι οι πέντε κοινοπραξίες:
 
Η REACH NOW προσφέρει σε περισσότερους από 6,7 εκατομμύρια χρήστες, απλή άμεση πρόσβαση σε μία σειρά υπηρεσιών μέσω μιας πλατφόρμας πολλαπλών μέσων (multimodal platform). Οι εφαρμογές της REACH NOW θα παρέχουν ποικίλες επιλογές για τη μετάβαση από το σημείο Α στο σημείο Β, επιτρέποντάς στους χρήστες να κάνουν κράτηση και άμεση πληρωμή για δημόσια μέσα μεταφοράς και άλλους τρόπους μετακίνησης όπως κοινοχρησία οχημάτων (car-sharing & ride-hailing) και ενοικίαση ποδηλάτων. Την κοινοπραξία REACH NOW θα διαχειρίζεται η Daniela Gerd tom Markotten ως Chief Executive Officer (CEO), με τον Johannes Prantl  ως Chief Financial Officer (CFO).
 
Η CHARGE NOW είναι μία υπηρεσία της Digital Charging Solutions GmbH (DCS), και το ολοκληρωμένο της δίκτυο φόρτισης θα συμβάλει σημαντικά στην οδήγηση μηδενικών ρύπων. Η CHARGE NOW διευκολύνει τον εντοπισμό, τη χρήση και την πληρωμή δημόσιων σημείων φόρτισης, εντός και εκτός εθνικών συνόρων. Η Digital Charging Solutions GmbH αναπτύσσει απλή, τυποποιημένη πρόσβαση σε δημόσια σημεία φόρτισης για κατασκευαστές αυτοκινήτων και διαχειριστές στόλων. Με πάνω από 100.000 σημεία φόρτισης σε 25 χώρες, οι λύσεις ‘λευκής ετικέτας’ βοηθούν τους κατασκευαστές οχημάτων (OEM) και τους διαχειριστές στόλων να υλοποιούν τις στρατηγικές τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Οι πελάτες επωφελούνται από την διασυνοριακή πρόσβαση σε ένα από τα μεγαλύτερα και ταχύτερα αναπτυσσόμενα δίκτυα φόρτισης, με πάνω από 250 διαχειριστές σημείων επαναφόρτισης (CPOs) μέχρι σήμερα.
 
Η PARK NOW διευκολύνει τη στάθμευση στο δρόμο ή σε ειδικούς χώρους. Η καινοτόμα, ψηφιακή υπηρεσία στάθμευσης προσφέρει στους χρήστες τις καλύτερες δυνατές λύσεις με μία ματιά, τους επιτρέπει να κάνουν κράτηση θέσεων στάθμευσης και να διαχειρίζονται τις ώρες στάθμευσης, ενώ παρέχει τη δυνατότητα εισόδου και εξόδου χωρίς κάρτα σε δημόσια γκαράζ καθώς και πληρωμή τελών στάθμευσης με κάρτα. Επιπλέον, καθώς η αναζήτηση χώρου στάθμευσης επιβαρύνει κατά 30% την κυκλοφορία στους δρόμους των πόλεων, η PARK NOW βοηθά τώρα τις αστικές περιοχές να μειώσουν τον όγκο της κυκλοφορίας, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσης στα κέντρα των πόλεων με ένα πιο καθαρό και υγιεινό περιβάλλον. Στην Ευρώπη και στη Β. Αμερική πάνω από 30 εκατομμύρια πελάτες ήδη χρησιμοποιούν την υπηρεσία σε περισσότερες από 1.100 πόλεις. Επικεφαλής των CHARGE NOW και PARK NOW είναι ο Jörg Reimann ως CEO, με τον Thomas Menzel ως CFO.
 
Η FREE NOW προσφέρει μία γκάμα υπηρεσιών μετακίνησης, συμπεριλαμβανομένων ταξί, ιδιωτικών σοφέρ με ενοικιαζόμενα οχήματα και προηγμένων e-scooters, όλα μέσω μιας απλής διαδικασίας. Μία από τις μεγαλύτερες υπηρεσίες ride-hailing σε Ευρώπη και Λατινική Αμερική, η FREE NOW ήδη εξυπηρετεί πάνω από 21 εκατομμύρια πελάτες και πάνω από 250.000 οδηγούς, που συμβάλλουν στη μείωση της κυκλοφορίας στα κέντρα των πόλεων. Επικεφαλής της FREE NOW είναι ο Marc Berg ως CEO, με τον Sebastian Hofelich ως CFO.
 
Η SHARE NOW είναι μία ελεύθερη υπηρεσία κοινοχρησίας οχημάτων (car-sharing) που επιτρέπει στους πελάτες να νοικιάζουν και να πληρώνουν για οχήματα μέσω smartphone — οποτεδήποτε, οπουδήποτε. Ο στόλος της θα επεκταθεί τώρα με περισσότερα μοντέλα για να αυξήσει την κάλυψη της αγοράς. Πάνω από 4 εκατομμύρια πελάτες συνολικά χρησιμοποιούν αυτή τη στιγμή τα 20.000 οχήματα του στόλου σε 31 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Η υπηρεσία car-sharing αυξάνει το ποσοστό αξιοποίησης των οχημάτων, βοηθώντας να περιοριστεί ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων στους δρόμους σε αστικές περιοχές. Ο Olivier Reppert διορίστηκε CEO της SHARE NOW, με τον Stefan Glebke ως CFO.