Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές – και μαζί τους το λογισμικό – προσφέρουν σημαντική βοήθεια σε σχεδιαστές και μηχανικούς προκειμένου να δώσουν μορφή στις ιδέες τους. Τώρα μαθαίνουμε ότι το software σταδιακά θα μετατραπεί από βοηθό σε… σχεδιαστή, αφού τα αυτοκίνητα θα διαμορφώνονται στο πλαίσιο του λογισμικού βάσει του οποίου λειτουργούν τα διάφορα συστήματά τους.
 

Ads

Πριν από λίγες μέρες, το Hyundai Motor Group ανακοίνωσε τον οδικό χάρτης– για την ακρίβεια το στρατηγικό σχέδιο για τη μετατροπή όλων των οχημάτων του σε οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό (Software Defined Vehicles – SDV) έως το 2025, ενημερώνοντας το λεξιλόγιό μας με ένα νέο όρο που ήδη έχει αρχίσει να κυκλοφορεί στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. 
 

Πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς – στο πρότυπο της τεχνολογίας SDV

Ο Όμιλος σχεδιάζει να μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για όλες τις διαδικασίες μαζικής παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού, του σχεδιασμού και της κατασκευής, αναπτύσσοντας μια κοινή πλατφόρμα υλικού και λογισμικού για οχήματα. Αυτό θα επιτρέψει την κοινή χρήση των εξαρτημάτων σε διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων, οδηγώντας σε πιο αποδοτική ανάπτυξη οχημάτων και μεγαλύτερη μείωση του κόστους. Η μείωση της πολυπλοκότητας των οχημάτων θα ενισχύσει περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας SDV.
 

Ads

Και είναι το 2025 η χρονιά κατά την οποία ο κορεατικός όμιλος θα παρουσιάσει νέα μοντέλα που θα έχουν ως βάση δύο νέες πλατφόρμες: τις eM και eS. Αυτές οι νέες πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο του συστήματος ολοκληρωμένης μεταβλητής αρχιτεκτονικής (IMA – Integrated Modular Architecture) του Hyundai Motor Group. 
 

Η πλατφόρμα eM εξελίσσεται ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες και θα προσφέρει βελτίωση κατά 50% στην αυτονομία σε σύγκριση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα. Η πλατφόρμα eM εξελίσσεται για να υποστηρίζει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και πάνω, με δυνατότητες ενημέρωσης λογισμικού OTA.
 

Η πλατφόρμα eS θα αναπτυχθεί ως «skateboard» για ηλεκτρικά οχήματα και αποκλειστικά για PBV με πλήρως ευέλικτη δομή που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις B2B και θα παρέχει εξατομικευμένες λύσεις για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των παραδόσεων (delivery), του εφοδιασμού (logistics) και της χρήσης αυτοκινήτου. 

 

Connected Car Services: συνδεσιμότητα για συνεχή αναβάθμιση

Το 2025 είναι επίσης η χρονιά που εκτιμάται πως 20 εκατομμύρια πελάτες του κορεατικού γκρουπ θα έχουν εγγραφεί στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS). Ο στόχος ακούγεται αρκετά φιλόδοξος και τα χρονικά περιθώρια δείχνουν στενά όταν αναλογιστεί κανείς σε τι αντιστοιχεί κάτι τέτοιο.

Οι Κορεάτες λοιπόν θεωρούν ότι η συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία κινητικότητας και software του Hyundai Motor Group θα διασφαλίσει ότι όλα τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν ήδη αγοραστεί, διαθέτουν ενημερωμένο λογισμικό. Αυτό θα επιτρέψει την αναβάθμιση των λειτουργιών τους, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, της άνεσης, της συνδεσιμότητας και της οδηγικής απόδοσης, μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού. 
 

Αυτό σημαίνει ότι με βάση τη νέας γενιάς πλατφόρμα Ηλεκτρικών Οχημάτων, τον ενσωματωμένο ελεγκτή και ένα εσωτερικά αναπτυγμένο λειτουργικό σύστημα οχημάτων (ccOS), έως το 2025 όλα τα οχήματα του Ομίλου θα είναι εξοπλισμένα για να λαμβάνουν ενημερώσεις ασύρματου λογισμικού Over-The-Air (OTA). 
 

Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα παράγει το Hyundai Motor Group θα μπορούν να αναβαθμίσουν την απόδοση και τη λειτουργικότητα των οχημάτων τους οποτεδήποτε και όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να χρειάζεται να μεταβούν σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Και καθώς το όχημα μπορεί να ενημερώνεται συνεχώς, η υπολειμματική του αξία θα ενισχύεται με κάθε αναβάθμιση. Σημειώστε ότι από το 2023 ο κορεατικός όμιλος θα εισαγάγει αυτήν την υπηρεσία, σε πρώτη φάση, σε διάφορα μοντέλα οχημάτων σε περιοχές της παγκόσμιας αγοράς που μπορούν να λάβουν Υπηρεσίες Συνδεδεμένων Αυτοκινήτων (CCS). 

 

Έως το 2030, ο Όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει 12,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε πόρους, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός νέου Παγκόσμιου Κέντρου Λογισμικού για την ενίσχυση των δυνατοτήτων του λογισμικού και την επιτάχυνση της ανάπτυξης οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό. 
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ