Ανάκαμψη, ανανέωση και τελικά επαναστατική αλλαγή επιδιώκει να επιτύχει το Groupe Renault με το νέο, ήδη πολυσυζητημένο και πολυδιάστατο πλάνο στρατηγικού σχεδιασμού του. Ένα πλάνο που σηματοδοτεί τη στοχοπροσήλωση στην κερδοφορία και όχι στους όγκους και τα μερίδια αγοράς. Σε τί μεταφράζεται αυτό; Σε μια ολική επαναφορά που επηρεάζει όχι μόνο τη Renault, αλλά και τη Dacia, και την «ξεχασμένη» Lada…

Ads

Το “RENAULUTION”, το νέο στρατηγικό πλάνο, που αποσκοπεί στη μετάβαση του Groupe από τη στρατηγική επιδίωξης μεριδίων σε μία νέα προσέγγιση με στόχο την επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής αξίας από τα προϊόντα παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό, με κάθε επισημότητα στον Τύπο, από τον ίδιο τον Luca de Meo, CEO του Groupe Renault – που αξίζει να σημειώσουμε: είναι σχετικά φρέσκος στο πόστο αυτό.

Στο πλαίσιο του σχεδίου Renaulution η δημιουργία προβλέπεται να δημιουργηθούν τέσσερις επιχειρηματικές μονάδες με ξεχωριστή ταυτότητα και διακριτή θέση στην αγορά. Αυτό το νέο μοντέλο θα δημιουργήσει ένα ισορροπημένο και πιο κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο προϊόντων με 24 λανσαρίσματα έως το 2025 – τα μισά από αυτά στις κατηγορίες C/D – και τουλάχιστον 10 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (EV).

Η Renault παραμένει ανεξάρτητη, ενώ Dacia και Lada θα ενώσουν τις δυνάμεις τους, διατηρώντας όμως η κάθε μάρκα την δική της ταυτότητα. Ανεξάρτητη θα παραμείνει και η Alpine, η οποία θα επικεντρωθεί σε 100% ηλεκτρικά μοντέλα, βάζοντας όμως κάτω από την ομπρέλα της όχι μόνο τα αυτοκίνητα με το σήμα Alpine, αλλά και τα μοντέλα της Renault Sport και το τμήμα Renault Sport Racing, με στόχο την ανάπτυξη μοναδικών και καινοτόμων σπορ αυτοκινήτων. Ενώ, τέλος, δημιουργείται και η Mobilize: μια νέα επιχειρηματική μονάδα που θα αξιοποιησει τις νέες μορφές κινητικότητας και τις υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια προς όφελος του χρήστη, με απώτερο στόχο την επίτευξη άνω του 20% των εσόδων του ομίλου, έως το 2030.

Ads

Το όνομα που δόθηκε στο πλάνο αυτό προέκυψε με βάση τη διάρθρωσή του από λέξεις που ξεκινούν, όπως μπορείτε να δείτε από το γράμμα R – και αντιστοιχούν στις αντίστοιχους πυλώνες του προγράμματος που θα ενεργοποιηθούν παράλληλα. Ωστόσο, στα ελληνικά η επανάσταση ξεκινά από το γράμμα «α» – άλφα:
•             «Ανάκαμψη» (“Resurrection”): ενίσχυση των οικονομικών αποτελεσμάτων και βελτίωση της ρευστότητας. Yλοποίηση μέχρι το 2023.
•             «Ανανέωση» (“Renovation”): Ανανέωση και εμπλουτισμός της γκάμας των μοντέλων του groupe μέχρι το 2025, με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας της μάρκας.
•             «Επανάσταση»(“Revolution”): αλλαγή επιχειρηματικού μοντέλου με προσανατολισμό στην τεχνολογία, την ενέργεια και την κινητικότητα, από το 2025 και μετά.

Προφανώς, το πλάνο «Renaulution» επιδιώκει να αναβαθμίσει την ανταγωνιστικότητα του Groupe Renault και εξελίσσοντας περαιτέρω το στρατηγικό πλάνο 2o22 *(1),  επιδιώκει την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας μέσω νέων μεθόδων μηχανικής και παραγωγής, με στόχο τον περιορισμό του σταθερού κόστους και τη βελτίωση του μεταβλητού κόστους σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτό, το γαλλικό γκρουπ σκοπεύει να το επιτύχει:

  1. Αξιοποιώντας τις υπάρχουσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις του Groupe καθώς και την ηγετική του θέση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη,
  2. Στηριζόμενο στη Συμμαχία (Renault – Nissan – Mitsubishi) για τον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων, των επιχειρηματικών λύσεων καθώς και της τεχνολογικής κάλυψης,
  3. Επιταχύνοντας την εξέλιξη των παρεχόμενων υπηρεσιών σχετικά με την κινητικότητα, την ενεργειακή μετάβαση και τη διαχείριση των δεδομένων,
  4. Ενισχύοντας την κερδοφορία μέσω 4 διαφοροποιημένων επιχειρηματικών μονάδων που βασίζονται σε ισχυρές μάρκες, με επίκεντρο τον πελάτη και τις αγορές.

Το συγκεκριμένο πλάνο θα υλοποιηθεί μέσω μίας νέας οργανωτικής δομής:
Η κάθε μια επιμέρους λειτουργική δραστηριότητα του πλάνου είναι υπεύθυνη για την ανταγωνιστικότητά της, το κόστος και το χρόνο που θα χρειαστεί για το λανσάρισμα των προϊόντων της κάθε μάρκας. Κάθε μάρκα, μέσω μιας καθετοποιημένης οργανωτικής δομής, είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση της κερδοφορίας της.
Με βάση αυτή την οργανωτική δομή που έχει ως στόχο την επίτευξη αξίας, η εταιρεία δεν θα αξιολογεί πλέον την απόδοσή της σε μερίδια αγοράς και πωλήσεις, αλλά με βάση την κερδοφορία, τη δημιουργία ρευστότητας και την απόδοση των επενδύσεων.

Το Groupe Renault θέτει νέους οικονομικούς στόχους:
•             Μέχρι το 2023, το Groupe στοχεύει να ξεπεράσει το 3% του συνολικού λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, να εξασφαλίσει περίπου 3 δισ. ευρώ σωρευτικών λειτουργικών ελεύθερων ταμειακών ροών (*2) από τη επιχειρηματική δραστηριότητα των αυτοκινήτων (κατά την περίοδο 2021-23) και να περιορίσει τις επενδύσεις (Έρευνα και Τεχνολογία, και Κεφαλαιουχικές Δαπάνες R&D και capex -) περίπου στο 8% των εσόδων.

•             Μέχρι το 2025, το Groupe στοχεύει να ξεπεράσει το 5% του συνολικού λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, να εξασφαλίσει περίπου 6 δισ. ευρώ σωρευτικών ελεύθερων ταμειακών ροών (*2) από τη επιχειρηματική δραστηριότητα των αυτοκινήτων (κατά την περίοδο 2021-25) και να βελτιώσει το δείκτη ROCE (Δείκτης Απόδοσης Απασχολούμενων – Επενδυμένων Κεφαλαίων – Return on Capital Employed – ROCE) (*3) κατά τουλάχιστον 15 μονάδες, σε σύγκριση με το 2019.

Παρατηρήσεις
(*1) Το πλάνο 2o22 της μείωσης του σταθερού κόστους, κατά περισσότερο από 2 δισεκατομμύρια ευρώ για 3 χρόνια, παρουσιάστηκε στις 29 Μαΐου 2020.
(*2) Λειτουργικές διαθέσιμες ταμειακές ροές αυτοκινήτων: ταμειακές ροές μετά από τόκους και φόρους (εξαιρουμένων των μερισμάτων που ελήφθησαν από εισηγμένες εταιρείες) μείον τις απτές και άυλες επενδύσεις εκτός των διαθεσίμων +/- των αλλαγών των απαιτήσεων των κεφαλαίων κίνησης.
(*3) ROCE= λειτουργικό κέρδος αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένης της AVTOVAZ) * (1- μέσος φορολογικός συντελεστής) / (PP&E + άυλα περιουσιακά στοιχεία + χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία – επενδύσεις σε RCI / Nissan / Daimler + WCR)

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ