Κομψό, πρακτικό και ευέλικτο, το μικρό SUV της Renault είναι – στην έκδοση με τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας του – τόσο γρήγορο, όσο χρειάζεται για να χαρακτηριστεί ευχάριστο…
 
Υπάρχει τουλάχιστον ένας λόγος να ασχοληθείς με το Captur: το design του. Το μικρό SUV της Renault είναι όμορφο, χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολές ή επιλογές που θα τις χαρακτήριζε κανείς σχεδιαστικά επιθετικές. Ενδεχομένως αυτό να είναι ήσσονος σημασίας, μπορεί μάλιστα να πει κανείς ότι είναι και θέμα υποκειμενικό, ωστόσο το γεγονός ότι μετά και το σχετικά πρόσφατο face lift το Captur παραμένει κομψό και φρέσκο, με τα led – σε σχήμα C – φώτα ημέρας να προσδίδουν μια πιο «τεχνολογική» αίσθηση στην εμφάνισή του, είναι γεγονός. Όπως γεγονός είναι και οι 35 χρωματικές επιλογές που συνοδεύονται από αντίστοιχα «πακέτα» διαμόρφωσης, δίνοντας τη δυνατότητα να φέρει κανείς το αυτοκίνητο στα αισθητικά μέτρα του.
 
Χώροι για όλους
Τα 17 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και τα 4,12 μέτρα του μήκους του, καθιστούν σαφές από την πρώτη στιγμή ότι το Captur ανήκει στην «καυτή» κατηγορία των λεγομένων “B-SUV” που αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Είναι λοιπόν αρκετά ψηλό, για να μπορεί να δώσει στον οδηγό του τη χαρά της ήπιας εξερεύνησης στο δασικό οδικό δίκτυο και τόσο μακρύ όσο χρειάζεται για να είναι ευέλικτο στην αστική καθημερινότητα. Προσθέστε σε αυτά και το σεβαστό μεταξόνιο των 2,6 μέτρων και έχετε τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία των χώρων εκείνων που θα κάνουν τέσσερις πραγματικά μεγαλόσωμους ενήλικες να μην νιώσουν ότι καταπιέζονται, έχοντας άφθονο χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατά τους, όταν θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα.

Ads

image

Εξάλλου η Renault έχει μια παράδοση στη «δημιουργία» χώρων, αρχής γενομένης με το Espace, τη δεκαετία του ’80. Οπότε εν έτει 2018 δεν προκαλούν έκπληξη «έξυπνες» λύσεις, όπως το τεράστιο συρτάρι στη δεξιά πλευρά του ταμπλό (ότι καλύτερο έχουμε σε ντουλαπάκι συνοδηγού) ή το συρόμενο (κατά 16 cm) και διαιρούμενο πίσω κάθισμα που αυξάνει τη χωρητικότητα του ήδη αξιοπρεπούς πορτμπαγκάζ, με το εξαιρετικά πρακτικό διπλό πάτωμα. Επειδή όμως οι Γάλλοι έχουν παράδοση και σε εργονομικές μικροαστοχίες, δεν προκαλούν εντύπωση οι άβολες ποτηροθήκες, η λάθος θέση του διακόπτη του cruise control κ.ά.
 
«Πλούσια» ποιότητα
Βασικό προσόν του Captur η ποιότητα κατασκευής, με ευχάριστα στην αφή υλικά να περιβάλλουν το σαλόνι, ενώ ο υπερπλήρης, στην έκδοση Dynamic της δοκιμής μας, εξοπλισμός έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το μικρό Renault αξίζει τα λεφτά του. Στη μεγάλη λίστα των «αξεσουάρ» ξεχωρίζουμε το σύστημα R-LINK Evolution με οθόνη αφής 7 ιντσών, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας.

image

Ads

Η αίσθηση της ποιότητας ενισχύεται εν κινήσει από την απρόσμενα «απορροφητική» ανάρτηση, που θα τολμούσαμε να πούμε ότι οι Γάλλοι δεν διαφημίζουν όσο πρέπει, και από την πολύ καλή ηχομόνωση που κρατά μακριά από τους επιβάτες σημαντικότατο ποσοστό του εξωτερικού θορύβου, αλλά και τον ήχο του κινητήρα, που ούτως ή άλλως λειτουργεί πολιτισμένα. Ο τετρακύλινδρος αυτός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας έχει άφθονη ισχύ (με 120 ίππους είναι ο ισχυρότερος της γκάμας του μοντέλου), κινεί γρήγορα το Captur και είναι αρκετά ελαστικός, αν και στις πολύ χαμηλές στροφές είναι ελαφρώς πιο «διστακτικός» απ’ ότι θα θέλαμε. Γεγονός πάντως είναι ότι με ένα κλικ στο γκάζι (και στις στροφές λειτουργίας του κινητήρα – ξεπερνώντας τις 2000 rpm) μπορείς να κινηθείς σβέλτα, αξιοποιώντας και το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο, για να διαπιστώσεις ότι κράτημα του μικρού Renault είναι ιδιαίτερα ασφαλές, δεν σε τρομάζει με υπερβολικές (λόγω ύψους) κλίσεις στις στροφές ή με απότομες αντιδράσεις, ενώ στον αυτοκινητόδρομο επιδεικνύει αξιοσημείωτη ευστάθεια.

Η κατανάλωση, είναι αλήθεια, δεν μας εντυπωσίασε, ξεπέρασε στα χέρια μας τα 9,2 λίτρα/100 χλμ. χωρίς όμως να μπούμε στη διαδικασία να χρησιμοποιήσουμε τον διακόπτη ECO, που προσαρμόζει μια σειρά λειτουργίες στη λογική της εξοικονόμησης καυσίμου. Οπότε αν το ζητούμενο είναι η οικονομία, λόγω πολλών χιλιομέτρων, η απάντηση είναι η έκδοση με τον εξαιρετικά οικονομικό diesel 1.5 dCi.

image
 
Ευχάριστο…
Το Captur ανήκει στα αυτοκίνητα που σε «κερδίζουν» εύκολα ποντάροντας στα θετικά συναισθήματα που σου δημιουργεί η καθημερινότητα στο τιμόνι του. Ως οδηγός, έχεις πάντα μια ολοκληρωμένη αίσθηση ελέγχου του αυτοκινήτου που συμπεριφέρεται σαν ένα δεμένο σύνολο, το οποίο μπορεί να μην είναι σπορ, αλλά είναι πάντα ασφαλές και ευχάριστα εύχρηστο. Είναι επίσης και όμορφο, μέσα-έξω. Και τελικώς αν μιλήσουμε με τη γλώσσα των αριθμών, πάλι υπάρχουν μπόλικοι λόγοι να το επιλέξεις. Ανάμεσά τους η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση, καθώς και τα 3 χρόνια οδική βοήθεια.

ΥΠΕΡ
Άνεση, ποιότητα κατασκευής, ηχομόνωση, χώροι, «έξυπνη» διαμόρφωση εσωτερικού, εξοπλισμός, σχεδίαση, ευανάγνωστα όργανα ελέγχου, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις
ΚΑΤΑ
Εργονομικές μικροατέλειες, ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση

image

Πηγή: ΕΘΝΟΣ