Αποκλειστικά υβριδικό, full και mild, είναι το νέο Renault Austral, το μοντέλο με το οποίο η γαλλική εταιρία γυρίζει σελίδα στην παρουσία της στην κατηγορία των C-SUV. Νέα σχεδιαστική γλώσσα μέσα έξω και φουλ τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα σηματοδοτούν τη στρατηγική της Renault, που μετά το Megane E-Tech και το Arkana κλιμακώνει την επίθεσή της στο περίφημο C-segment – ένα κομμάτι της αγοράς που με την ευρύτερη έννοιά του αντιστοιχεί στο 30% των πωλήσεων.

Ads

Η παρουσία του ισχυρού άνδρα του Renault Group, Luca de Meo, στην παρουσίαση του SUV Renault Austral είναι σίγουρα ενδεικτική της σημασίας του λανσαρίσματος του νέου μοντέλου. Όπως επίσης χαρακτηριστική είναι και η φράση του κ. de Meo: «Το Renault Austral είναι η τέλεια ενσάρκωση αυτού που πρέπει να είναι ένα C-SUV». Φράση από την οποία προκύπτει το ερώτημα πώς αντιλαμβάνεται η Renault την τελειότητα σε αυτήν την κατηγορία, των μεσαίων SUV, των οποίων οι πωλήσεις αυξάνονται, όπως επίσης χαρακτηριστικά είπε ο de Meo με «εκθετικό» τρόπο. Στοιχείο που έχει από καιρό στρέψει την αυτοκινητοβιομηχανία, στο σύνολό της, στη δημιουργία μιας ολόκληρης γκάμας από SUV, που παρατάσσεται δίπλα στα νορμάλ, ασφάλτινα, χαμηλά ΙΧ.

Προφανώς, το κατά Renault τέλειο SUV οφείλει να είναι εξηλεκτρισμένο. Και αυτό στην περίπτωση του νέου Renault Austral σημαίνει ότι έχουμε ένα SUV που διατίθεται:

  1. με το δεύτερης γενιάς πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης “E-TECH Hybrid” που δεν χρειάζεται φόρτιση και ενσωματώνοντας ηλεκτρικό σύστημα 400V, με μπαταρία ιόντων λιθίου 1,7 kWh, αλλά και τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, προσφέρει ισχύ έως 200 HP
  2. με το ήπια υβριδικό, “48V Mild Hybrid Advanced” σύστημα που περιλαμβάνει μια μικρότερη μπαταρία λιθίου και επίσης 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων ισχύος 130 HP
  3. με το “12V Mild Hybrid” σύστημα, που περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο αυτή τη φορά βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, προϊόν της συνεργασίας με τη γερμανική Daimler, και 12βολτη μπαταρία, το οποίο προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος, με 140 HP και 160 HP.

Από την επιλογή των παραπάνω συστημάτων κίνησης γίνεται προφανής o στόχος της Renault, που δεν είναι άλλος από τον περιορισμό και της κατανάλωσης και των ρύπων (χέρι-χέρι βαδίζουν αυτά τα δύο) με την καλύτερη τιμή να αναμένεται, όπως είναι φυσικό, από το εφοδιασμένο με το E-TECH Hybrid σύστημα Austral. Μιλάμε για εκπομπές CO2 συμπιεσμένες στα 105 g/km και κατανάλωση συγκρατημένη στα μόλις 4,6 lit./100 km.
Ενώ πολύ καλά είναι τα νέα και από το mild hybrid μέτωπο με 123 g/km CO2 & κατανάλωση 5,3 lit./100 km για το 48V Austral και 136 g/km CO2 (με κατανάλωση 6,2 lit./100 km) για το 12V σύστημα.

Ads

Προφανώς, λοιπόν, η Renault απαντά με το Austral – που δεν απαιτεί καμία υποδομή φόρτισης, οπότε δεν βάζει σε έγνοιες τον ιδιοκτήτη του – στις ανάγκες του παρόντος έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Για ο πολυποίκιλος υβριδισμός του νέου Renault Austral που περιγράψαμε – ιδιαιτέρως δε το E-TECH Hybrid σύστημα -θα του επιτρέψει να περάσει αρκετά περιβαλλοντικά τεστ τα επόμενα χρόνια.

Και η αίσθηση ότι η Renault έχει το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον ενισχύεται από αυτά που βλέπει κανείς στο εσωτερικό. Μια ποιότητα κατασκευής που, όσο μπορούμε να κρίνουμε από τις φωτογραφίες, δείχνει υπεράνω κριτικής συνδυασμένη με το design μιας νέας εποχής όπως το είδαμε στο νέο, πλήρως ηλεκτρικό Renault Megane E-Tech Electric, μας πείθει χωρίς μεγάλη προσπάθεια για το τεχνολογικά προηγμένο προφίλ του νέου μοντέλου. Άλλωστε, ο ορισμός που χρησιμοποιούν οι Γάλλοι για να χαρακτηρίσουν τη σχεδίαση του Renault Austral είναι “sensual tech”, όπου το sensual μεταφράζεται και ως «αισθησιακό».

Δεν γνωρίζουμε πόσο δόκιμος είναι ο όρος αισθησιακή τεχνολογία, πάντως οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία οριζόντια 12,3’’ που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων, εμπρός από τον οδηγό, και μία κάθετη 12’’, στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment, αλλά και το νέο σύστημα head up display 9,3’’ φροντίζουν να δημιουργήσουν τη δέουσα high-tech ατμόσφαιρα. Και λέμε δέουσα, επειδή αρμόζει μια τέτοια ατμόσφαιρα στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που είναι εξοπλισμένο, όπως επεσήμανε στην παρέμβασή του ο Olivier Brosse, Διευθυντής Engineering Development της Renault, με 32 ADAS – όπου ADAS: Advanced Drivers Assistance Systems (Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης του Οδηγού).

Σημειώστε ότι η ενσωμάτωση της προηγμένης τεχνολογίας δεν σταματά στα 32 ADAS, αλλά επεκτείνεται και σε πιο «παραδοσιακούς» τομείς, όπως για παράδειγμα στην ανάρτηση όπου σε συγκεκριμένες εκδόσεις συναντάμε το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced να συνυπάρχει με μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.

Κλείνοντας δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε ότι η Renault, παρουσιάζοντας το Austral, κάνει λόγο για ‘NOUVELLE VAGUE’ TECH SUV. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με το νέο κύμα των SUV και αυτό η Renault το επιβεβαιώνει με τη μετάβαση σε μια νέα σχεδιαστική γλώσσα η οποία θα μας συντροφέψει με τα μοντέλα που θα δούμε από τη γαλλική εταιρία τα επόμενα χρόνια.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ