Στις 23 Μαΐου του 1928, στις 10 το πρωί, ο 29-χρονος Fritz von Opel, θα… βάλει μπρος τους 24 πυραύλους στερεού καυσίμου που είναι τοποθετημένοι στο πίσω τμήμα του RAK 2, του εφοδιασμένου με ανεστραμμένα πτερύγια αγωνιστικού αυτοκινήτου που οδηγεί, και περνώντας με 238 km/h μπροστά από 3.000 θεατές, κατά μήκος του Avus στο Βερολίνο, θα καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά.
 
Η ιστορία του Opel RAK 2 ξεκινά το φθινόπωρο του 1927, όταν ο Fritz von Opel αποφασίζει να εμπλακεί ενεργά στο ερευνητικό πρόγραμμα των πυραύλων του εκδότη και αστρονόμου Max Valier (1895-1930). Ο οδηγός αγώνων, επιχειρηματίας και πτυχιούχος μηχανικός είναι από τη μια γοητευμένος από την τεχνολογία πυραύλων, και από την άλλη ελπίζει ότι το όραμά του θα έχει θετική επίδραση στη μάρκα Opel. Η Opel ζητά από τον Friedrich Sander (1885-1938), του οποίου η εταιρία κατασκευάζει φωτοβολίδες, να συνεργαστεί στο project για μία ταχεία εξέλιξη ενός πυραυλοκίνητου οχήματος.

Ads

image
Opel RAK 1

24 πύραυλοι για ένα ρεκόρ
 
Η συνεργασία μεταξύ Valier, Sander και von Opel αρχίζει να αποδίδει καρπούς τον Μάρτιο του 1928. Τα πρώτα πυραυλοκίνητα πρωτότυπα λανσάρονται στην πίστα δοκιμών της Opel στο Rüsselsheim – προφανώς κεκλεισμένων των θυρών. Στις 11 Απριλίου, το Opel RAK 1 με τον μηχανικό της Opel και οδηγό αγώνων Kurt Volkhart στο τιμόνι φτάνει τα 100 km/h μέσα σε οκτώ δευτερόλεπτα. Το όχημα, που ήδη έχει μικρά πτερύγια, βασίζεται σε ένα Opel 4/12. Κινητήρια δύναμη παρέχουν δώδεκα πύραυλοι του Sander με περίπου 40 kg εκρηκτικά.

image
 
Η ομάδα συμφωνεί ότι πρέπει να διεξαχθούν δοκιμές με υψηλότερες ταχύτητες, κάτι στο οποίο συνετέλεσε η τρομερή ανταπόκριση του τύπου. Καθώς η πίστα δοκιμών του Rüsselsheim δεν είναι κατάλληλη, η ομάδα επιλέγει το Avus στο Βερολίνο με τις δύο μεγάλες ευθείες.
 
Το Opel RAK 2 βασίστηκε στο πλαίσιο ενός Opel 10/40 και σχεδιάστηκε ειδικά για την κατάρριψη του ρεκόρ στο Avus. Είχε μήκος 4,88 m, καλύτερη αεροδυναμία και μεγαλύτερα πλευρικά πτερύγια από το ΡΑΚ 1, ενώ οι 24 πύραυλοι στερεού καυσίμου που διαθέτει παράγουν ώση 6 τόνων. Από την άλλη, η διαδοχική ηλεκτρική ανάφλεξη μέσω ενός πεντάλ στην περιοχή των ποδιών διατηρήθηκε. Το φουτουριστικό αγωνιστικό αυτοκίνητο των 560 kg δεν είχε ούτε συμβατικό κινητήρα, ούτε κιβώτιο.

Ads

image
 
«Πατάω το πεντάλ της ανάφλεξης, ο πύραυλοι πίσω μου βρυχώνται και η ώση ξεκινά. Πατάω ξανά και ξανά το πεντάλ και – με τρελή αίσθηση – μία τέταρτη φορά. Στο πλάι μου όλα θολώνουν. Η επιτάχυνση προκαλεί απίστευτη αδρεναλίνη. Σταματάω να σκέφτομαι. Λειτουργώ μόνο με το ένστικτο, με ανεξέλεγκτες δυνάμεις να λυσσάνε πίσω μου,» δήλωσε ο “Rocket Fritz” ανατρέχοντας στα παλιά.



 
Τα πάντα τελειώνουν μετά από τρία λεπτά. Το RAK 2 σταματά σιγά-σιγά, το μεγάλο σύννεφο λευκού καπνού χάνεται στο Βερολινέζικο ουρανό και τη θέση του παίρνουν εκκωφαντικές ζητωκραυγές από τους θεατές. Μία ουτοπία γίνεται πραγματικότητα που περνά στην ιστορία. Ο Von Opel αγγίζει την ταχύτητα των 238 km/h και γίνεται θρύλος στη Γερμανία μέσα σε μία νύχτα. Η Opel αναγνωρίζεται άμεσα ως δημιουργός του πιο προηγμένου και καινοτόμου αυτοκινήτου. Η εποχή των πυραύλων έχει ξεκινήσει.

image
Opel RAK 2

Καινοτόμο πνεύμα και τεχνική ικανότητα
 
Παίρνοντας θάρρος από την επιτυχία τους στο Βερολίνο, ο Fritz von Opel και ο Friedrich Sander συνεχίζουν τα πειράματά τους. Στις 23 Ιουνίου, 1928, σημειώνουν νέο ρεκόρ για οχήματα σταθερής τροχιάς πετυχαίνοντας την ιστορική ταχύτητα των 256km/h με το πυραυλοκίνητο όχημα Opel RAK 3. Μετά τη διεξαγωγή δοκιμών με τη θρυλική μοτοσικλέτα Opel Motoclub, στρέφουν την προσοχή τους στην αεροπορία. Και στις 30 Σεπτεμβρίου, 1929, συνδέουν το όνομά τους με ένα ακόμα επίτευγμα – την πρώτη δημόσια πτήση του πυραυλοκίνητου αεροσκάφους με ψηλά τοποθετημένα πτερύγια που κατασκεύασε ο Julius Hatry. Λίγο μετά από αυτό, τα πειράματα της Opel με τους πυραύλους σταμάτησαν λόγω της Μεγάλης Ύφεσης και η εταιρία επικεντρώθηκε στην εξέλιξη των οχημάτων.

image