Tον Σεπτέμβριο θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του στην ελληνική αγορά το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda, που είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τις ανάγκες μετακινήσεων στα αστικά κέντρα, και θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά από τα € 30.186 (με υπολογισμένη την κρατική επιδότηση)

Ads

Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Honda, το Honda e, το είδαμε για πρώτη φορά σε μορφή πρωτοτύπου το 2017 ως “Urban EV” ενώ στη συνέχεια ακολούθησε το μοντέλο προ-παραγωγής Honda e Prototype, στο διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2019 για να κάνει στη συνέχεια την παγκόσμια πρεμιέρα του στη μορφή του μοντέλου παραγωγής στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019.

Τώρα το αυτοκίνητο βρίσκεται πλέον στη φάση του προϊόντος που δοκιμάζει την τύχη του στην αγορά – και στη χώρα μας – σε ένα περιβάλλον στο οποίο υπάρχουν σε ρόλο ανταγωνιστών αρκετά πλέον μοντέλα, με την τελική λιανική του τιμή να ξεκινά από τα 35.990 ευρώ, που όμως για αυτούς που θα σπεύσουν να επωφεληθούν από την κρατική επιδότηση θα «πέσει» στα 30.186 ευρώ.

Μοντέρνο compact και ευρύχωρο
Το Honda e είναι ένα compact όχημα σχεδιασμένο με γνώμονα την κίνηση κυρίως σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των σύγχρονων μεγαλουπόλεων, ευέλικτο και προορισμένο να προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για τις καθημερινές μετακινήσεις. Ίσως για αυτό τον λόγο είναι εντελώς διαφορετικής αρχιτεκτονικής από τα Honda που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, όντας χτισμένο σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα και έχοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς με στόχο τη δημιουργία των μέγιστων εσωτερικών χώρων. Αυτή η πλατφόρμα προσδίδει μεταξύ άλλων αυξημένη ευελιξία (με την ακτίνα του κύκλου στροφής να περιορίζεται στα 4,3m), ιδανική κατανομή βάρους 50:50, αλλά και χαμηλό κέντρο βάρους, στοιχεία που δίνουν την υπόσχεση ενός καλύτερου «στησίματος» του αυτοκινήτου.

Ads

Το συνολικό μήκος του Honda e δεν ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα (3.895mm), ενώ το πλάτος είναι συγκριτικά αυξημένο (1.750mm), γεγονός που σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρει ευρυχωρία εφάμιλλη με αυτή των αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, σύμφωνα πάντα με τους Ιάπωνες, ενώ η ευκολία εισόδου/εξόδου ενισχύει την αίσθηση άνεσης του εσωτερικού. Τo πορτμπαγκάζ χωρά 171 λίτρα αποσκευών (μέθοδος VDA), ενώ όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, δημιουργείται ένα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, και η χωρητικότητα τότε αυξάνεται στα 861 λίτρα (μέχρι την οροφή, μέθοδος VDA).

Μηδενικοί ρύποι
Το Honda e διατίθεται σε δύο εκδόσεις: α) τη “Honda e” με ηλεκτροκινητήρα 136 PS (100 kW), ροπή 315Nm, γρήγορη επιτάχυνση (0-100km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα), και πλήρη στάνταρ εξοπλισμό και β) τη “Honda e Advance” με πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 154 PS (113kW) που προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις (0-100km/h σε 8,3’’) και πλουσιότερο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το Centre Camera Mirror System, το οποίο αναμεταδίδει μία εικόνα από τον χώρο πίσω από το αυτοκίνητο, σε μία οθόνη υποκαθιστώντας τον κεντρικό καθρέπτη. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 35,5 kWh και προσφέρει αυτονομία 222 km (WLTP), με το 80% της ενέργειάς να ανακτάται σε 30 λεπτά ταχείας φόρτισης (DC). Υπάρχει επίσης δυνατότητα πλήρους φόρτισης της μπαταρίας σε 4,1 ώρες, με σύνδεση σε φορτιστή εναλλασσομένου ρεύματος (AC) 7,4 kW.

Σημειώστε ότι το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης του Honda e έχει δύο προγράμματα λειτουργίας (drive modes): “Normal”, για άνετη και αθόρυβη οδήγηση στην πόλη και “Sport”, για ταχύτερη απόκριση στο γκάζι και πιο γρήγορες επιταχύνσεις.

«Μινιμαλιστική» υψηλή τεχνολογία
Το μινιμαλιστικό εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με το απλό και απέριττο εξωτερικό, είναι ντυμένο με σύγχρονα υλικά που συνθέτουν ένα «χαλαρό» περιβάλλον όπου, βέβαια, η παρουσία της υψηλής τεχνολογίας είναι έντονη.  Γιατί, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για τη Honda, το Honda e δεν θα μπορούσε να μη διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα, ανάμεσά τους και «διαισθητικές» υπηρεσίες infotainment και συνδεδεμένες εφαρμογές, μέσω δύο οθονών αφής, όπως ο ψηφιακός βοηθός Honda Personal Assistant ή η εφαρμογής smartphone My Honda+. Στις τεχνολογικές ιδιαιτερότητες του νέου μοντέλου περιλαμβάνεται και το σύστημα Side Camera Mirror System (SCMS) που αντικαθιστά τους παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέπτες με κάμερες, οι οποίες προβάλλουν live εικόνες σε δύο οθόνες έξι ιντσών μέσα στο αυτοκίνητο.

Πέρα από τη συνδεσιμότητα Bluetooth, πολλές θύρες σύνδεσης κάτω από την κεντρική κονσόλα διευκολύνουν τη φόρτιση και τη σύνδεση των συσκευών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται HDMI, παροχές 12V DC και 230V AC (1500W max) (Βρετανικού Τύπου G για δεξιοτίμονα οχήματα και Ευρωπαϊκού Τύπου F για αριστεροτίμονα οχήματα). Υπάρχουν επίσης δύο θύρες USB για τους εμπρός επιβάτες, και δύο ακόμα πίσω.

Το Honda e είναι επίσης εφοδιασμένο με μία ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS – Advanced Driver’s Assistance Systems) – ανάμεσά τους τρεις νέες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την ασφάλεια: Collision Mitigation Throttle Control, που αποτρέπει την απότομη εκκίνηση προς τα εμπρός ή με όπισθεν αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο, Low Speed Brake Function που ενεργοποιεί τα φρένα σε έκτακτη ανάγκη κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα και Lead Car Departure Notification System που ειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται.

Electric Vision
Σημειώστε ότι το Honda e αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδίου “Electric Vision” της Honda για την Ευρώπη, με την ιαπωνική εταιρία να θέλει όλα τα mainstream μοντέλα της να έχουν «εξηλεκτριστεί» μέχρι το 2022, τρία χρόνια νωρίτερα από το στόχο που είχε αρχικά τεθεί για το 2025. Στο πλαίσιο αυτού του επιταχυνόμενου σχεδίου, 6 τέτοια, «εξηλεκτρισμένα» μοντέλα θα λανσαριστούν τους επόμενους 36 μήνες. Ανάμεσά τους το Honda e, το νέο αποκλειστικά υβριδικό Jazz, ένα κομψό SUV και ένα ακόμα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (Battery Electric Vehicle – BEV). Ενώ το νέο λογότυπο της Honda ‘e: Technology’ θα συγκεντρώσει όλα τα εξηλεκτρισμένα προϊόντα της υπό την ομπρέλα μιας κοινής παγκόσμιας ονομασίας.

Δείτε το πλήρες άρθρο με περαιτέρω στοιχεία και φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ