Το νέο Kia Sportage είναι πλέον το αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα. Η μεγάλη αυτή διάκριση έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς διακρίσεων, τόσο του συγκεκριμένου SUV της Kia, όσο και συνολικά των μοντέλων του Hyundai Group, αποτελώντας μια πρώτης τάξεως αφορμή για μια αξιολόγησή του στην πράξη. Δοκιμάζουμε, λοιπόν, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις του Kia Sportage, τη βενζινοκίνητη mild hybrid 48 Volt έκδοση με τους 180 ίππους & αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, KIA SPORTAGE 1.6T 180PS 7-DCT.

Ads

Στις 12 Δεκεμβρίου οι 25 δημοσιογράφοι-μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» ανέδειξαν με την ψήφο τους στην πρώτη θέση της κατάταξης το νέο Kia Sportage που έτσι κατέκτησε έτσι τον τίτλο «Αυτοκίνητο του 2023». Με το «αδελφό» μοντέλο Hyundai Tucson (το οποίο μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Sportage) να έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στον ίδιο θεσμό πριν από ένα χρόνο (Αυτοκίνητο του 2022), το Hyundai Group δείχνει να διαθέτει μια σημαντική δυναμική και στην ευρωπαϊκή, και στην ελληνική αγορά.

Βρίσκονται μάλιστα οι Κορεάτες να δίνουν τη μάχη της κατηγορίας C-SUV (ενάντια σε Citroen C5-Aircross, Peugeot 3008, Skoda Karoq, Toyota C-HR, Volkswagen Tiguan κλπ.) με δύο μοντέλα που σίγουρα κατάφεραν να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Εμείς επιλέγουμε να οδηγήσουμε την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.6 T-GDi στην έκδοση με τους 180 ίππους και συνδυασμένο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT, καθώς η ζήτηση για αυτόματα μοντέλα συνεχώς αυξάνεται – και ταιριάζει γάντι σε αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Σημειώστε ότι η γκάμα του νέου Kia Sportage περιλαμβάνει εκδόσεις με turbo βενζινοκινητήρες 1.6 T-GDi 150 και 180 ίππων και turbodiesel 1.6D 136 ίππων, μία πλήρως υβριδική HEV (Hybrid Electric Vehicle) έκδοση 230 ίππων που δεν χρειάζεται ποτέ φόρτιση, αλλά και μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση PHEV (Plug in Hybrid Electric Vehicle) με την κορυφαία ισχύ των 265 PS (που αν τη φορτίζετε καθημερινά μπορεί και να μην χρειάζεται να πηγαίνετε στο βενζινάδικο).

Ads

Εμφάνιση και άνεση
Η αλήθεια είναι ότι την πρώτη φορά που είδαμε το νέο Kia Sportage το κοιτάξαμε με κάποια επιφυλακτικότητα απορώντας που η κορεάτικη εταιρία αποφάσισε να αλλάξει ένα τόσο όμορφο σχήμα, όπως αυτό που έκανε τόσο αγαπητό το προηγούμενο μοντέλο. Ωστόσο, άλλο οι φωτογραφίες, άλλο η πραγματικότητα και όταν πια βρίσκεσαι εμπρός από το καινούργιο SUV της Kia δεν μπορείς παρά να εκφράσεις την ικανοποίησή σου για αυτό που βλέπεις, καθώς είναι πράγματι ένα πολύ όμορφο και μοντέρνο αυτοκίνητο. Είναι μία αισθητική προσέγγιση που σου δημιουργεί είναι θετικά συναισθήματα – και αυτό έχει τη δική του σημασία, έστω και αν όπως πάντα λέμε η αισθητική είναι θέμα σε πολύ μεγάλο βαθμό υποκειμενικό.

Δεν είναι όμως μόνο αυτή η εμφάνιση που δημιουργεί θετικά συναισθήματα είναι και η ολική επαναφορά στον τομέα της ποιότητας. Μιας ποιότητας που ούτως ή άλλως δεν ήταν καθόλου μα καθόλου κακή, όμως εδώ έχει ανέβει σε άλλο επίπεδο. Βρισκόμαστε σε μία κατάσταση αντίστοιχη με αυτήν που είχαμε διαπιστώσει και επισημάνει όταν πρώτο-οδηγήσαμε το νέο Hyundai Tucson το αυτοκίνητο της χρονιάς 2022 για την Ελλάδα. Ένα αυτοκίνητο με ποιότητα… Mercedes, όπως είχαμε σχολιάσει τότε – έστω και με κάποια δόση υπερβολής.

Οι επιδόσεις της ασφάλειας
Tο αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα κινητήρα 1.6 TGDi των 180 ίππων, συνδυασμένο με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, o οποίος επιτρέπει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8’’ και τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Ο συνδυασμός είναι σχεδόν ιδανικός και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τα χειριστήρια στο τιμόνι. Ωστόσο, σπανίως νιώθεις την ανάγκη να καταφύγεις στη χρήση τους εκτός πια κι αν βρεθείς σε καμιά πολύ απαιτητική ορεινή διαδρομή και θελήσεις να αξιοποιήσεις ή να ανακαλύψεις τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ