Πρωτότυπα των νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων “i” της BMW υποβάλλονται σε εξαντλητικά τεστ στο κέντρο χειμερινών δοκιμών του Arjeplog στη Σουηδία, καθώς βαδίζουμε πλέον προς το λανσαρισμά τους στην αγορά το 2020 και 2021.

Ads

Το κρύο βλάπτει την ηλεκτροκίνηση. Το πόσο, σηκώνει πολύ κουβέντα, ωστόσο όπως πολύ χαρακτηριστικά ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή της σε αμερικανικό ιστότοπο, η Άννα Στεφανόπουλου, διευθύντρια του Ινστιτούτου Ενέργειας του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν «Οι μπαταρίες είναι σαν τους ανθρώπους». Προτιμούν τις ίδιες θερμοκρασίες με αυτούς! Οτιδήποτε κάτω από τους 5 ή πάνω από τους 45 βαθμούς Κελσίου δεν τους αφήνει να αποδώσουν την κορυφαία απόδοση τους. Προτιμούν λοιπόν θερμοκρασίες της τάξης των 15 έως 26 βαθμών. Τί επίδραση έχει το ψύχος; Καθώς μειώνεται η θερμοκρασία, ο υγρός ηλεκτρολύτης μέσα στις κυψέλες μπαταρίας γίνεται πιο «αργός». «Δεν έχετε λοιπόν την ισχύ που θέλετε από την μπαταρία, στη φάση δηλαδή της εκφόρτισης», λέει η Στεφανοπούλου. «Οι περιορισμοί που τίθενται στη φάση της φόρτισης είναι ακόμα περισσότεροι».

Τρία, λοιπόν, από τα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας περνούν τώρα από μία σημαντική φάση της διαδικασίας εξέλιξης πριν την παραγωγή. Εκτός από το BMW iX3 που αναμένεται του χρόνου στην αγορά, τα BMW i4 και iNEXT, τα οποία θα λανσαριστούν το 2021, υποβάλλονται επίσης σε ένα εντατικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα δοκιμών. Συστήματα κίνησης και αναρτήσεις δοκιμάζονται λοιπόν σε ακραίες καιρικές και οδικές συνθήκες, σε παγωμένες λίμνες, στο χιόνι και στο τσουχτερό κρύο, οι ηλεκτροκινητήρες, οι μπαταρίες υψηλής τάσης και τα ηλεκτρονικά ισχύος καθώς και τα συστήματα ελέγχου ανάρτησης, καλούνται να αποδείξουν την αξιοπιστία.

Το BMW iX3 το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της εταιρίας θα υιοθετήσει για πρώτη φορά την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, με αυτονομία πάνω από 400 km* και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC / 150kW. Το BMW iX3 θα είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευάζεται για όλη την παγκόσμια αγορά από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Joint Venture στο Κινεζικό εργοστάσιο παραγωγής στο Shenyang.
image

Ads

Το τετράθυρο coupe BMW i4 – το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο από το 2021 –προσφέρει οδηγική απόλαυση με μηδενικούς ρύπους, αλλά και αυτονομία που ξεπερνά τα 600 km*, ενώ μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε μόλις 4 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 200 km/h.
image

Το iNEXT, από τη μεριά του, ενσαρκώνει το μέλλον της κατά BMW οδηγικής απόλαυσης, εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 600km* και εφοδιάζεται με την πιο σύγχρονη τεχνολογία συνδεσιμότητας και είναι σχεδιασμένο για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3. Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing από το 2021.