Χωρίς καλά-καλά να το καταλάβουμε, φτάσαμε σε μία εποχή που το αυτοκίνητο όχι μόνο διορθώνει αυτόματα την πορεία του αυτοκινήτου αν ξεχαστούμε και παρεκκλίνουμε από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά και φρενάρει αυτόματα αν εμείς καθυστερήσουμε να το κάνουμε προκειμένου ,να αποφευχθεί είτε μία σύγκρουση με άλλο όχημα είτε ο τραυματισμός ενός πεζού. Έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε πως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά συνδυάζονται με την εξέλιξη της παθητικής ασφαλείας σε ένα νέο μοντέλο και συγκεκριμένα σε ένα νέο SUV – τον πλέον δημοφιλή τύπο αυτοκινήτου σήμερα.
Καθώς το 40% του κόστους των σύγχρονων αυτοκινήτων αφορά τα ηλεκτρονικά τους συστήματα, είναι λογικό να έχουμε φτάσει σε ένα επίπεδο που οι προσφερόμενοι αυτοματισμοί καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα λειτουργιών, που αφορά πρωτίστως την ασφάλεια και δευτερευόντως στην άνεση. Από την άλλη μεριά, η εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα της κατασκευής αμαξωμάτων ανέβασε σε άλλο επίπεδο και την προσφερόμενη παθητική ασφάλεια. Το συνδυασμό όλων αυτών των τεχνολογιών το βλέπουμε στο χαρακτηριστικότατο παράδειγμα του νέου Ford Kuga.
Το νέο Ford Kuga αναβαθμίζει την εμπειρία οδήγησης διαθέτοντας μία προηγμένη γκάμα τεχνολογιών οι οποίες είναι σχεδιασμένες να προσφέρουν αυτοπεποίθηση, σιγουριά και κορυφαία ασφάλεια στους οδηγούς πίσω από το τιμόνι, βοηθώντας τους συγχρόνως να παραμένουν συγκεντρωμένοι στο δρόμο.
Κάνοντας το ντεμπούτο του σε μοντέλο της Ford ως μέρος του προηγμένου συστήματος Lane-Keeping System, το BLIS Assist στο Kuga συνδυάζει τα Blind Spot Information System (BLIS) και Lane-Keeping System για την παρακολούθηση του τυφλού σημείου οδηγού, ανιχνεύοντας οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας. Εάν ένας οδηγός δείξει την πρόθεσή του για αλλαγή λωρίδας ενεργοποιώντας το φλας, ή αν το σύστημα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας τη στιγμή που κάποιο όχημα πλησιάζει στο τυφλό σημείο και ενδέχεται να προκληθεί σύγκρουση, το σύστημα εφαρμόζει διορθωτική κίνηση στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποτρέψει να αλλάξει λωρίδα.
Η νέα λειτουργία Local Hazard Information1 που υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων. Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο cloud.
Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα.
Το Kuga για πρώτη φορά διαθέτει τη λειτουργία Intersection Assist 1.0. Η τελευταία μπορεί αυτόματα να ενεργοποιεί τα φρένα του αυτοκινήτου για να περιορίζει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις των ατυχημάτων, εάν ανιχνευτεί κίνδυνος επικείμενης σύγκρουσης σε μία διασταύρωση. Η τεχνολογία Pedestrian και Cyclist Detection προειδοποιεί τους οδηγούς για πεζούς και δικυκλιστές που ετοιμάζονται να βγουν στο δρόμο μπροστά από το όχημα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων και πεζών ή να βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση.
Το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του. Τέλος μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου και τις εναέριες πινακίδες, πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης.
Το Stop & Go που διατίθεται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο επιτρέπει στο σύστημα ACC να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι και το 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι.
Όταν είναι ενεργοποιημένο το ACC, η τεχνολογία Lane Centring παρακολουθεί τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι, ώστε το όχημα να διατηρηθεί στο κέντρο της λωρίδας. Σχεδιασμένο για να υποστηρίζει τους οδηγούς σε ταχύτητες έως 200 km/h, η τεχνολογία θα προσφέρει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει αδιαφορία από τον οδηγό.
Το Kuga είναι το πρώτο SUV της Ford στην Ευρώπη που προσφέρει Head-up display (HUD), που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο τους. Το σύστημα μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα υιοθετώντας ένα από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας από οποιοδήποτε άλλο HUD διατίθεται στην Ευρώπη (6 επί 2,5 μοίρες).
Χάρη στα ειδικά φίλτρα της πολυανθρακικής επιφάνειας προβολής, η οθόνη είναι εξαιρετικά ευανάγνωστη ακόμα και από χρήστες που φοράνε πολωτικούς φακούς. Ανάλογα με την έκδοση, διαμορφώνονται και οι πληροφορίες που προβάλλονται, όπως ταχύτητα κίνησης – η μόνη που είναι πάντα σταθερή – Traffic Sign Recognition, ACC, πλοήγηση, Shift Indicator, σύστημα ψυχαγωγίας και ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης.
Το Cross Traffic Alert προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση άλλων οχημάτων στο πίσω τμήμα, ενώ εμπρός και πίσω ευρυγώνιες κάμερες που προφέρουν θέαση 180 μοιρών μπροστά και πίσω από το όχημα για βελτιωμένη ορατότητα κατά την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους.
Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα με πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης, πιέζοντας απλά ένα διακόπτη. Το σύστημα ενεργοποιείται από τον ηλεκτρονικό επιλογέα του νέου, 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, αναγνωρίζοντας κατάλληλους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος, επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα
Στη συνέχεια, το όχημα ελέγχει πλήρως την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και το σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να μπορεί να ελίσσεται σε χώρους μήκους έως και 92 cm μεγαλύτερους από το μήκος του αυτοκινήτου και σε επιφάνειες με κλίσεις έως 12% σε ταχύτητες έως 4 km/h, πριν επιλεχθεί το Park. Η τεχνολογία βοηθά επίσης τον οδηγό να εξέρχεται από παράλληλους χώρους στάθμευσης, χρησιμοποιώντας το πλήρως αυτοματοποιημένο Park-out Assist.
Κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων
Το νέο Ford Kuga2 απέσπασε την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές που πραγματοποίησε ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, συγκεντρώνοντας βαθμολογία 92% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και άριστα στις πλευρικές συγκρούσεις σε μπαριέρα και στύλο, που αποτελεί μία πιο σοβαρή περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης.
Στη δομή του Kuga χρησιμοποιείται ατσάλι υψηλής αντοχής σε όλο το πλαίσιο και προηγμένα χαρακτηριστικά στη σχεδίασή του που βελτιώνουν την προστασία σε συγκρούσεις – όπως είναι οι εξαιρετικά υψηλής αντοχής ατσάλινοι σωλήνες, οι οποίοι ενσωματώνονται τόσο στις κολόνες Α όσο και κατά μήκος της οροφής του αυτοκινήτου.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >