Με γνώμονα τη σχέση του βάρους προς την ισχύ – και όχι το αντίστροφο – η Gordon Murray Automotive διαμορφώνει το δικό της supercar, T.50, που θα προσφέρει την απόδοση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά αυτοκινήτων σημαντικά μεγαλύτερου βάρους και ισχύος.

Ads

Η εταιρία Gordon Murray Automotive (GMA) έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες σχετικά με τον δρόμο που ακολούθησε προκειμένου να δημιουργήσει το ελαφρύτερο supercar στον κόσμο. Αυτό, λοιπόν, απαιτεί νέα επίπεδα καινοτομίας, αλλά και απομάκρυνση από την πεπατημένη που θέλει τα supercars να έχουν όλο και μεγαλύτερη ισχύ – και αναπόφευκτα, λόγω των μεγαλύτερων κινητήρων, βάρος.

Με συνολικό βάρος μόλις 980 κιλά, το αυτοκίνητο της GMA είναι ελαφρύτερο από το τυπικό supercar (περίπου 1.436kg *) κατά σχεδόν 30%. Για να φτάσουν σε αυτό το μηχανολογικό επίτευγμα, οι τεχνικοί της GMA επέλεξαν να φτιάξουν όχι ένα «γυμνό» αυτοκίνητο πίστας, ένα αυτοκίνητο που είναι άνετο, πρακτικό και μπορεί να χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση.

Σχολιάζοντας την προσέγγισή του «κάθε στοιχείο μετράει» για το ελαφρύ βάρος, ο καθηγητής Murray είπε: «Η σχεδίαση ενός ελαφρού σπορ αυτοκινήτου δεν υλοποιείται μόνο με την επιλογή εξωτικών υλικών, αλλά προέρχεται από την βαθιά κατανόηση της εστιασμένης στη μείωση του βάρους, βελτιστοποιημένης προσέγγισης.”

Ads

Αναλογία Βάρους/Ισχύος – όχι Ισχύος/Βάρους
Μία βασική φιλοσοφία στη σχεδίαση του Murray είναι ότι υπάρχει μια τεράστια διαφορά μεταξύ της σχέσης ισχύος-βάρους και της δικής του σχεδιαστικής προοπτικής που προκρίνει τη σχέση «βάρους/ισχύος» ενός οχήματος.

Δείτε φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ

Στο T.50, κάθε 100 ίπποι πρέπει να «κουβαλήσουν» μόνο 150 κιλά αυτοκινήτου, ενώ για ένα τυπικό supercar (1.436 κιλά με 684 ίππους) το βάρος αυτό είναι κατά 40% μεγαλύτερο, στα 210 κιλά. Αυτός ο υπολογισμός βάρους προς ισχύ καθορίζει την εξέλιξη του T.50, με κάθε στοιχείο να είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με γνώμονα το χαμηλότερο αρχικό βάρος. Αυτή η προσέγγιση διασφαλίζει ότι δεν χρειάζεται να εφαρμοστούν «αναδρομικά» μέτρα εξοικονόμησης βάρους αργότερα.

Με βάρος μόλις 980 κιλά και με V12 κινητήρα 650 ίππων, το T.50 αποτελεί ένα «προκλητικό» σημείο αναφοράς για τα ανταγωνιστικά supercars. Για να αντιπαρατεθεί με τους 663 ίππους / τόνο του T.50, ένα τυπικό supercar με βάρος 1.436 kg θα χρειαζόταν επιπλέον 300 ίππους. Φυσικά, οι 950 hp που απαιτούνται για αυτό συνεπάγονται όχι μόνον επιπλέον κόστος, αλλά και μεγαλύτερα και βαρύτερα μηχανικά μέρη (ελαστικά, κινητήρες, κιβώτιο ταχυτήτων, φρένα κ.λπ.) προκειμένου να είναι διαχειρίσιμη η επιπλέον ισχύς.

Το βάρος σκοτώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά
Ένα βαρύ αυτοκίνητο δεν μπορεί ποτέ να προσφέρει τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός ελαφρύτερου αυτοκινήτου – ακόμη και αν έχει την ίδια αναλογία ισχύος προς βάρος. Και παρόλο που είναι εφικτή η βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών ενός αυτοκινήτου με μεγάλο βάρος, με της αξιοποίηση μιας ενεργητικής ανάρτησης και με τη βοήθεια εξελιγμένων ηλεκτρονικών, η ευελιξία ενός ελαφρύτερου οχήματος εκτός συναγωνισμού.
Ο καθηγητής Murray είπε: «Σήμερα, η απόλαυση της οδήγησης έχει χαθεί, καθώς τόσα πολλά supercars ζωντανεύουν μόνο στα ανώτερα άκρα των δυνατοτήτων της απόδοσής τους. Το να κυνηγάτε μια κορυφαία ταχύτητα προσθέτει μόνο βάρος (κυρίως μέσω των συνεχώς ισχυρότερων κινητήρων), οπότε το μέλλον των αληθινών αυτοκινήτων επιδόσεων έγκειται στη μείωση του βάρους με έξυπνο τρόπο. “

Κάθε στοιχείο μετράει
Με σχετικά περιορισμένες διαστάσεις – μήκος 4.380 mm και πλάτος 1.850 mm – το T.50 είναι μικρότερο από μία Porsche 911, αλλά προσφέρει άνετο χώρο για τρεις επιβάτες και αποσκευές. Το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα πλαίσιο τύπου «μονοκόκ» και τα πάνελ αμαξώματος ζυγίζουν συνολικά λιγότερο από 150 κιλά. Στο εσωτερικό, τα τρία καθίσματα εμπνευσμένα από αγώνες κατασκευάζονται επίσης από ανθρακονήματα. Η κεντρική θέση του καθίσματος του οδηγού ζυγίζει λιγότερο από 7 κιλά, ενώ τα καθίσματα επιβατών που το φέρουν προς τα πίσω επιτυγχάνουν το καθένα βάρος κάτω των 3 κιλών.

Το T.50 είναι εξοπλισμένο με έναν ατμοσφαιρικό, 4,0 λίτρων V12 κινητήρα – πρόκειται για τον κινητήρα με τις ψηλότερες στροφές λειτουργίας παγκοσμίως σε αυτοκίνητο δρόμου: 12.100 rpm – ο οποίος αποδίδει 650 hp. Με τη βοήθεια της τεχνογνωσίας των μηχανικών της Cosworth Powertrain, το βάρος του είναι μικρότερο από 180 κιλά, γεγονός που τον καθιστά τον ελαφρύτερο V12 που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Είναι δε και ελαφρύτερος κατά 60 κιλά από τον BMW S70 / 2 V12 κινητήρα της McLaren F1 – ενώ παράγει περισσότερη ισχύ.

Δείτε φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ