Το μυστικό της επιτυχίας φαίνεται ότι βρίσκεται στη γεωμετρία, όπου η Fiat χτίζει μια γενιά βενζινοκινητήρων γύρω από ένα κύλινδρο 0,33 λίτρων, ενώ βέβαια ιδιαίτερη είναι η συμβολή τόσο του συστήματος τροφοδοσίας MultiAir, όσο και μιας κλασικής επιλογής, του στροβιλοσυμπιεστή – τομέας στον οποίο η ιταλική εταιρία έχει επίσης μεγάλη εμπειρία.
 
Η νέα γενιά υπετροφοδοτούμενων κινητήρων Firefly έχει δημιουργηθεί λοιπόν γύρω από την αρχιτεκτονική του κυλίνδρου με χωρητικότητα 0,33 λίτρων. Αποτέλεσμα ένας turbo 3-κυλινδρος κινητήρας 1,0 λίτρου και ένας επίσης turbo 4κυλινδρος χωρητικότητας 1,33 λίτρων. Κοινός παρανομαστής η υψηλή απόδοση (120 και 150 ίπποι αντίστοιχα), αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος (μόλις 93 κιλά για το μπλοκ). Το σύνολο του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου, ενώ η κεφαλή, η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid, είναι κατασκευασμένη με χύτευση υψηλής πίεσης.
 
Το προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας προσφέρει χαμηλή στάθμη θορύβου και απουσία κραδασμών ακόμα και στην περίπτωση του 3-κυλινδρου συνόλου. Το σύστημα MultiAir (αποκλειστικότητα της FCA) στην τρίτη, πλέον, γενιά του, προσφέρει ακόμα υψηλότερη απόδοση μέσω της καλύτερης «αναπνοής» του κινητήρα. Μέσω του ελέγχου του χρονισμού – βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής, το σύστημα MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και αυξημένη διάρκεια ζωής.

Ads

Παράλληλα η χρήση αρκετών προηγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός, ο στροβυλοσυμπιεστής (turbo) χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, κ.α.,  συνεισφέρουν στην αυξημένη απόδοση και την άνεση, αλλά και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.
 
Οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Παράλληλα κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.
 
Τεχνολογία κινητήρων – σταθμοί στην ιστορία Fiat
Μακρά η παράδοση της Fiat στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ιδιαίτερα στους diesel, όπου η παρουσία της υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένη.

  • Variable Valve Timing (1960): Για πρώτη φορά η Fiat χρησιμοποιεί σύστημα μεταβλητού χρονισμού σε αυτοκίνητο παραγωγής
  • Common Rail (1997): Το σύστημα που άλλαξε τα δεδομένα στους κινητήρες Diesel, παρουσιάστηκε από την Fiat.
  • MultiJet (2003): Η Fiat πρωτοπορεί και πάλι στον τομέα των κινητήρων Diesel, με το MultiJet να προσφέρει πρωτόγνωρα επίπεδα απόδοσης και οικονομίας.
  • MultiAir (2009): Με την παρουσίαση του συστήματος MultiAir, η Fiat δημιούργησε μια νέα φιλοσοφία για το σύστημα εισαγωγής των κινητήρων βενζίνης.
  • TwinAir(2010): Με τον κινητήρα TwinAir, η Fiat, δημιουργεί τον πιο αποδοτικό 2κυλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος κατακτά και το βραβείο Internation Engine of the Year το 2011.
  • Turbo FireFly (2018): Με τη νέα οικογένεια FireFly, η φιλοσοφία του downsizing -της οποίας η Fiat υπήρξε πρωτοπόρος- μπαίνει σε μία νέα εποχή.