Στα πράσινα ντύνεται το Honda CR-V, που πριν καλά-καλά χρονίσει βλέπει την γκάμα του να εμπλουτίζεται με μία υβριδική έκδοση – κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά με SUV της Honda στην Ευρώπη. Το υβριδικό CR-V διατίθεται πλέον και στη χώρα μας σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, που θα κοστίζουν αντίστοιχα: €44.650 (CR-V Hybrid i-MMD 2Wd e-CVT) και €47.650 το (CR-V Hybrid i-MMD AWD e-CVT) – και τα δύο σε επίπεδο εξοπλισμού “Elegance”
 
Το υβριδικό σύστημα του νέου Honda CR-V χρησιμοποιεί «ευφυή» τεχνολογία Multi Mode Drive technology (i-MMD) που συνδυάζει 2 ηλεκτρικές μηχανές (έναν κινητήρα και μία γεννήτρια), έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, μπαταρία ιόντων λιθίου και κιβώτιο μιας σχέσης για αθόρυβη λειτουργία και υψηλή απόδοση.
 
Έχουμε λοιπόν έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC κύκλου Atkinson, ισχύος 107 kW (145 PS) στις 6.200 rpm, και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW (184 PS) με ροπή 315 Nm, που προσφέρουν άκρως ενδιαφέρουσες επιδόσεις, καθώς το προσθιοκίνητο (FWD) CR-V Hybrid μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,8 δεύτερα, ενώ το τετρακίνητο (AWD)σε 9,2’’. δευτερόλεπτα στην τετρακίνητη. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Η μέση κατανάλωση είναι αντίστοιχα 5,3 l/100km (FWD, αναγωγή σε NEDC*) και 5,5 l/100km (AWD). Σημειώνουμε ότι ο δίλιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης, το μοτέρ-γεννήτρια και η μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται κάτω από το καπό, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτω από το χώρο των αποσκευών.

Ads

image

image

Διαθέσιμα είναι τρία προγράμματα προγράμματα λειτουργίας: “EV Drive” – η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, “Hybrid Drive” ο βενζινοκινητήρας κινεί τη γεννήτρια, που με τη σειρά της παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης, και “Engine Drive” – οπότε ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω του σχετικού συμπλέκτη. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα επιλογής του “Sport” mode, που ενεργοποιείται μέσω του επιλογέα του υβριδικού συστήματος, βελτιώνοντας την απόκριση.
 
Στις περισσότερες περιπτώσεις κίνησης στην πόλη, το CR-V Hybrid θα επιλέγει αυτόματα μεταξύ Hybrid Drive και EV Drive για βέλτιστη απόδοση. Στο Hybrid Drive, το πλεόνασμα ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να ανατροφοδοτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ-γεννήτριας. Το EV Drive επιτρέπει ηλεκτροκίνηση και προσφέρει αυτονομία μηδενικών ρύπων για περίπου 2 χιλιόμετρα ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας. Το Engine Drive mode είναι η πιο αποδοτική ρύθμιση για οδήγηση υψηλών ταχυτήτων στον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να λάβει πρόσθετη ισχύ “on-demand” από τον ηλεκτροκινητήρα, υπό ορισμένες συνθήκες.
 
Η μέγιστη ταχύτητα του CR-V Hybrid επιτυγχάνεται με Hybrid Drive. Το λογισμικό ελέγχου (control software) του συστήματος i-MMD επιλέγει συνεχώς το κατάλληλο πρόγραμμα για μεγιστοποίηση της απόδοσης, ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον, χωρίς παρέμβαση του οδηγού.

Ads

image

image
 
Και επειδή μιλάμε για SUV, κλείνουμε με μια σύντομη αναφορά στις off-road δυνατότητες του νέου CR-V. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί – κατά 27 mm σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς – στα 182 mm για τα προσθιοκίνητα μοντέλα και στα 192 mm για τα AWD μοντέλα. Ενώ το σύστημα “Real Time AWD with Intelligent Control System” της Honda, που φροντίζει για τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, περιλαμβάνει έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί μία υδραυλική αντλία. Το ποσοστό της ροπής που πηγαίνει στον πίσω άξονα μεταβάλλεται διαρκώς ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου.