H Tesla αρχίζει να δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία σχετικά με την παραγωγή μπαταριών που πραγματοποιεί η ίδια. Mία κίνηση που δεν είναι άσχετη με το γεγονός ότι στόχος της είναι να μειώσει το κόστος των μπαταριών, σε πρώτη φάση, και των ίδιων των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων που παράγει σε δεύτερη, έχοντας βάλει στόχο το Tesla των 25.000 δολαρίων. Εξάλλου η προσπάθεια απεξάρτησης από προμηθευτές μπαταριών και η καθετοποίηση της παραγωγής είναι κάτι που συνάδει με τη γενικότερη φιλοσοφία της εταιρείας.
 

Ads

Εν προκειμένω βλέπουμε λεπτομέρειες από το υλικό που έδωσε στη δημοσιότητα η Tesla και που από κάποιους εκτιμάται ότι προέρχεται από τις εγκαταστάσεις του Kato Road, που είναι πιλοτικές, κοντά στο εργοστάσιο του Freemont.

 

H Tesla προμηθεύεται τα ηλεκτρικά στοιχεία (ή “κελιά” / battery cells) που χρησιμοποιούνται προκειμένου να δημιουργηθούν οι συστοιχίες μπαταριών και αυτές να ομαδοποιηθούν σε πακέτα τα οποία τοποθετούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγει, κατά κύριο λόγο από την Panasonic. Συγκεκριμένα, η Tesla κατασκευάζει μπαταρίες σε συνεργασία με την Japan Panasonic Corp. στο Gigafactory κοντά στο Reno της Νεβάδας. Συνεργάζεται, επίσης, με τη νοτιοκορεατική LG Chem Ltd και την κινεζική Contemporary Amperex Technology Ltd (ευρύτερα γνωστή ως CATL). Προφανώς, όμως, απώτερος σκοπός της εταιρείας είναι η κατασκευή των μπαταριών με 100% ίδια μέσα.

Ads

 

Εξάλλου αυτό δείχνει τη προσπάθεια απόκτησης πρόσβασης στις απαραίτητες για το σκοπό αυτό πρώτες ύλες. Κάτι που είχε αποκαλύψει στην περίφημη “Battery day” της Tesla ο ίδιος o Εlon Μusk. Εκείνη την ημέρα ο Musk είχε δώσει και κάποια στοιχεία για τον νέο τύπο μπαταριών λιθίου της Tesla, που θα χρησιμοποιούν νικέλιο.

 

Η επιλογή του νικελίου έχει να κάνει με την επιδίωξη της Tesla για ένα νέο τύπο μπαταριών που θα είναι φθηνότερες και αποδοτικότερες από τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου. Οι νέες αυτές μπαταρίες θα χρησιμοποιούν νικέλιο αντί κοβαλτίου για την κατασκευή της καθόδου των ηλεκτρικών στοιχείων (κελιών των μπαταριών). Σημειώστε ότι το κοβάλτιο είναι ένα «προβληματικό» υλικό καθώς ενοχοποιείται σε αρκετές περιπτώσεις για τη χρήση μη φιλικών προς το περιβάλλον ή και ανήθικων πρακτικών εξόρυξης. Προβληματική είναι βέβαια γενικότερα η εξόρυξη των σπανίων γαιών. Δεν είναι τυχαίο που πέρυσι η Volkswagen είχε εκδώσει ειδικό δελτίο τύπου που αναφερόταν στον τρόπο που προμηθεύεται το λίθιο.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ