Με 600.000 πωλήσεις στο ενεργητικό του, πριν καλά-καλά κλείσει μια τριετία από το λανσάρισμά του, το C3 μπορεί άνετα να ενταχθεί στο club των… επιτυχημένων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όντας το 3ο καλύτερο σε πωλήσεις μοντέλο στη Γαλλία, ανεξαρτήτως κατηγορίας, γεγονός που προφανέστατα συνέβαλε στο να βρίσκεται η μαμά Citroen να είναι η εταιρία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, μεταξύ του top12 των εταιριών αυτοκινήτου. Θυμίζουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που ανήκοντας στο segment-B, στη λεγόμενη κατηγορία των σουπερμίνι, δηλαδή εκείνων των «μικρών» που τα τελευταία χρόνια έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις και καλούνται πολύ συχνά να παίξουν το ρόλο του βασικού οικογενειακού οικογενειακού αυτοκινήτου. Μια κατηγορία που ξεκινά από τα ολοκαίνουρια Clio, Corsa και 208 και φτάνει μέχρι τα Fiesta και Ibiza.

Ads

Πρακτικό και ευρύχωρο
Τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα είναι το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση αμέσως μετά την είσοδό σου στο εσωτερικό όπου κυριαρχούν υλικά καλής ποιότητας, με μαλακό και σκληρό πλαστικό να συνυπάρχουν σε ένα αρμονικό και ελκυστικό σύνολο. Ενώ η τεχνολογία δίνει το παρών – και ταυτοχρόνως το στίγμα της νέας εποχής συνολικά για τη Citroen – με μια εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, μέσω της οποίας ρυθμίζονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, navigation, κλιματισμός κλπ.) οπότε οι συνήθεις διακόπτες, που ίσως κάποιοι θα τους εύρισκαν πιο πρακτικούς, απλώς απουσιάζουν, υπέρ ενός πιο λιτού και μοντέρνου σχεδιαστικά περιβάλλοντος.

image

Σε γενικές γραμμές πάντως έχουμε να κάνουμε με ένα πρακτικό «σαλόνι» που επιτρέπει στον οδηγό του να μεταφέρει όλα εκείνα τα μικροαντικείμενα που τον συντροφεύουν στην καθημερινότητά του. Ενώ στον τομέα των χώρων που είναι πλέον ένα βασικό ζητούμενο στην κατηγορία των σουπερμίνι, το C3 δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα: παρόλο που το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα το σαλόνι του είναι αρκετά ευρύχωρο και επιτρέπει σε επιβάτες άνω του 1,85 να καθίσουν με μια σχετική άνεση στο πίσω κάθισμα, ενώ παράλληλα προσφέρει ένα υπολογίσιμο πορτμπαγκάζ 300 λίτρων.
 
Η άνεση της ασφάλειας
Η σχέση που έχει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία με την άνεση της ανάρτησης είναι βεβαίως μια παλιά ιστορία. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό το χαρακτηριστικό το βλέπουμε να επανέρχεται με μια ιδιαίτερη ένταση στα καινούρια μοντέλα της Citroen – που έτσι και αλλιώς έχει μια πολύ ιδιαίτερη και μακρά παράδοση στον τομέα αυτόν – ανεξαρτήτως μεγέθους, συμβαδίζοντας μάλιστα με την ασφάλεια δηλαδή με την οδική συμπεριφορά.

Ads

image

Το C3, λοιπόν, τιμά αυτήν την παράδοση και αποδεικνύεται στις καθημερινές μετακινήσεις «μαγικό χαλί», καθώς περνά πάνω από σαμαράκια και λακκούβες σχεδόν σαν να μην υπάρχουν. Ενώ την ίδια στιγμή η οδική συμπεριφορά και φρένα εμπνέουν στον οδηγό το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας (σε πείσμα των ελαφρώς αυξημένων κλίσεων στις στροφές, που… ενισχύονται από την ασθενή πλευρική στήριξη των καθισμάτων) με το μικρό Citroen να ακολουθεί πιστά την τροχιά που χαράσσει ο οδηγός στις στροφές, χωρίς να αντιδρά απότομα όταν πιεστεί.

image

Από και πέρα το πόσο γρήγορα θα κινηθείς εξαρτάται από την επιλογή του κινητήρα που θα έχεις κάνει κατά την αγορά του C3. H γκάμα ξεκινά με τον τρικύλινδρο, 1,2 λίτρων ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 82 ίππων που προσφέρει μια λογική ισορροπία μεταξύ τιμής αγοράς, επιδόσεων και κατανάλωσης, συνεχίζεται με τον ίδιο κινητήρα στην τούρμπο – και επανειλημμένως βραβευμένη – εκδοχή του, με τους 110 ίππους να ενδείκνυται για αυτούς που θέλουν κάτι πιο ολοκληρωμένο, με αναβαθμισμένες επιδόσεις και δυνατότητα χαλαρών ταξιδιών με πλήρες φορτίο. Ενώ ο τουρμποντίζελ του 1,5 λίτρου είναι αυτός που προσφέρει την απόλυτη λύση στον τομέα της οικονομίας, αποτελώντας ταυτόχρονα και την ιδανική επιλογή για όσους κάνουν πολλά ταξίδια, χωρίς βεβαίως να υστερεί ως προς τις επιδόσεις, αφού δεν προσφέρει μόνο επαρκή ισχύ (100 PS), αλλά και υψηλή ροπή (250 Nm/1750 rmp) μεγαλύτερη από αυτή του βενζινοκινητήρα των 110 ίππων (205 Nm/1750 rpm).

Πηγή: ΕΘΝΟΣ