Λεπτομέρεις για την πλατφόρμα CMF-EV, την εξειδικευμένη πλατφόρμα των ηλεκτρικών οχημάτων που θα παρουσιάσει στο μέλλον, δίνει στη δημοσιότητα η Nissan – και με αυτόν τον τρόπο ρίχνει φως σε βασικά στοιχεία που θα συνθέσουν τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της.
 
Γνωστή στους κόλπους της Nissan ως «μαγικό ιπτάμενο χαλί», η πλατφόρμα CMF-EV προσφέρει εκτεταμένες δημιουργικές ευκαιρίες στους σχεδιαστές να επαναπροσδιορίσουν τις εμπειρίες οδηγού και επιβατών.
 
Η πλατφόρμα που είναι εξειδικευμένη για ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο Nissan Ariya, το πρώτο αμιγώς  ηλεκτρικό coupé-crossover της μάρκας. Βίντεο με την πλατφόρμα CMF-EV είναι διαθέσιμο εδώ:
 
Η CMF-EV φέρνει επίσης περισσότερες ευκαιρίες για συνεργασία. Η πλατφόρμα αξιοποιεί συνέργειες στο πλαίσιο της Συμμαχίας (Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance), μεγιστοποιώντας την κατασκευαστική απόδοση για την επίτευξη του κοινού οδικού χάρτη των εταίρων για το 2030. Με αυτό τον τρόπο, θα προσφερθεί η βέλτιστη αξία στους πελάτες που κατευθύνονται σε ένα συναρπαστικό, “εξηλεκτρισμένο” μέλλον.
 
Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα από τις εταιρείες της Συμμαχίας, η πλατφόρμα CMF-EV θα αποτελέσει τη βάση για 15 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030.

Ads

Σχεδιάζοντας ένα σαλόνι σε τέσσερις τροχούς
Θέτοντας τις βάσεις για την ιδέα του ανοιχτού δαπέδου, οι μηχανικοί της Nissan έδωσαν στην πλατφόρμα CMF-EV ένα επίπεδο κατασκευαστικό πάτωμα. Οι θέσεις για ηλεκτρικούς κινητήρες σχεδιάστηκαν ακριβώς δίπλα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, ενώ οι συστοιχίες μπαταριών σχεδιάστηκαν για να είναι όσο το δυνατόν πιο λεπτές, σχηματίζοντας ένα δομικό σύστημα στήριξης για την πλατφόρμα.
 
Η πλατφόρμα CMF-EV παρείχε στους σχεδιαστές του Ariya έναν κενό καμβά, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εξερευνήσουν το concept Ma, μια σχεδιαστική φιλοσοφία της Nissan που επικεντρώνεται στην κατάκτηση των δυνατοτήτων του κενού χώρου.
 
Η τοποθέτηση της μονάδας κλιματισμού πιο μπροστά και η βελτιστοποίηση των μπροστινών και των πίσω θέσεων των καθισμάτων, χάρη στην απουσία του τούνελ της μετάδοσης στο πάτωμα,  επέτρεψε στους σχεδιαστές της Nissan να αξιοποιήσουν όλο τον διαθέσιμο χώρο. Η καμπίνα έχει μια βαθιά αίσθηση ευρυχωρίας με περισσότερο χώρο για τα πόδια, προσφέροντας την εμπειρία ενός καθιστικού. Ο χώρος της καμπίνας μπορεί να προσαρμοστεί ακόμη περισσότερο χάρη στην κινητή κεντρική κονσόλα.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ