Η εξέλιξη του PEUGEOT 308R HYbrid αποτέλεσε μία πρόκληση για την PEUGEOT Sport, καθώς στόχος ήταν η δημιουργία όχι της απόλυτης οικολογικής-οικονομικής έκδοσης του 308, αλλά ενός σπορ μοντέλου με «πράσινο» πιστοποιητικό…

Ads

Οι ειδικοί είχαν να εξελίξουν και να προσαρμόσουν ένα αποδοτικό υβριδικό plug-in σύστημα βενζίνης πάνω στην πλατφόρμα EMP και να θέσουν νέα δεδομένα. Το αποτέλεσμα ξεπερνά κάθε προηγούμενο! Με ισχύ 500 ίππων και κίνηση στους τέσσερις τροχούς, το PEUGEOT 308R Hybrid έχει περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική ταχύτητα στα 250 km/h, η διαδικασία του 0-100 km/h διαρκεί μόλις 4,0 δευτερόλεπτα, ενώ τα πρώτα 1.000 μέτρα από στάση καλύπτονται σε μόλις 22,0 δεύτερα. Όλα αυτά με τις «επίσημες» εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα μόλις 70 g/km.

H κατανομή βάρους είναι 60% στον εμπρός άξονα και 40% στον πίσω με το PEUGEOT 308R HYbrid, ενώ η αναλογία κιλών ανά ίππο, μόλις 3,1 kg/hp.

Το σύστημα κίνησης συνδυάζει τρεις διαφορετικές πηγές ισχύος, όπου κάθε μία κινεί ανεξάρτητα από την άλλη το αυτοκίνητο. Πρόκειται για:

Ads
  • 4-κύλινδρο 1.6L THP 270 S&S βενζινοκινητήρα που έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ – στο μέγεθος του – στον κόσμο
  • ηλεκτροκινητήρα 85 kW / 115 hp που συνεργάζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο
  • ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα, επίσης 85 kW.

Tο κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει, καθώς η συστοιχία μπαταριών λιθίου-ιόντων 3 kWh έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα, στηνθέση του ρεζερβουάρ. Το τελευταίο, χωρητικότητας 50 λίτρων, έχει επανασχεδιασθεί και τοποθετηθεί κοντά στο χώρο αποσκευών, πάνω από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα και τους δύο μετασχηματιστές.

image

Ένα χαρακτηριστικό μπουτόν στην κεντρική κονσόλα υπάρχει για την επιλογή ενός από τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα κίνησης:

Το πρόγραμμα Hot Lap είναι το ισχυρότερο, με τις τρεις πηγές ισχύος να προσφέρουν το μέγιστο της ισχύος που φτάνει τους 500 ίππους και τα 730 Nm ροπής.

Το πρόγραμμα Track προσφέρει 400 ίππους και 530 Nm, κυρίως από τον βενζινοκινητήρα και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας χρησιμεύει σαν booster στην διάρκεια επιτάχυνσης.

Το πρόγραμμα Road έχει σχεδιασθεί αποκλειστικά για χρήση στον δρόμο προσφέροντας ισχύ 300 hp και 400 Nm ροπής. Ο κινητήρας βενζίνης προσφέρει τα μέγιστα, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά στις επιταχύνσεις. Σε αυτό το πρόγραμμα ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας δεν χρησιμοποιείται καθόλου.

Το πρόγραμμα ZEV χρησιμοποιεί τον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα για την κίνηση του οχήματος. Στην κίνηση συμμετέχει και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ του γκαζιού.

Η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς ευνοεί την οδική συμπεριφορά του PEUGEOT 308R HYbrid, ενώ το σύστημα πέδησης διαθέτει μπροστινά τετραπίστονα αεριζόμενα δισκόφρενα 380 mm και πίσω 290 mm. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου συμβάλλουν και οι ηλεκτροκινητήρες, για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και επιπλέον προστασία για τα τακάκια από την φθορά. Εκτός από την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η συστοιχία μπαταριών φορτίζεται είτε από τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια, είτε από την ταχυφόρτιση σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.

Με παρουσία σε πάνω από 160 χώρες και με περισσότερα από 10.000 σημεία πώλησης, η Peugeot κάνει παντού αισθητή την παρουσία της μέσω των συναισθημάτων της γοητείας και της συγκίνησης. Το 2014, η Peugeot πραγματοποίησε 1.635.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, δηλώνοντας δυναμικό παρόν σε όλες τις μεγάλες και αναπτυσσόμενες αγορές. Η εντελώς νέα «γκάμα των 8» είναι η πιο ανανεωμένη στην ιστορία της μάρκας. Υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες, εκλεπτυσμένος σχεδιασμός, προσοχή στη λεπτομέρεια και οδηγική απόλαυση συμβάλλουν στα συναισθήματα που προκαλεί κάθε μοντέλο της Peugeot. Τα πάνω από 60 εκατομμύρια πωληθέντα οχήματα, αποτελούν την καλύτερη απόδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών της μάρκας εδώ και 125 χρόνια.