Με τις συνολικές πωλήσεις του να έχουν επηρεαστεί αισθητά από τις επιπτώσεις της πανδημίας το πρώτο εξάμηνο του 2020, όπως άλλωστε έχει επηρεαστεί και ολόκληρη η αγορά, το BMW Group κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων του την ίδια περίοδο, παρά τον COVID-19. Ενώ ήδη φαίνονται κάποια πρώτα σημάδια ανάκαμψης σε μεμονωμένες αγορές στα τέλη του 2ου τριμήνου, με τις πωλήσεις στην Κίνα να έχουν ξεπεράσει, κατά το 2ο τρίμηνο, τις αντίστοιχες της προηγούμενης χρονιάς.

Ads

Στην ανακοίνωση του BMW Group αναφέρεται ότι «όπως ήταν αναμενόμενο, οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς επηρεάστηκαν από τις επιπτώσεις του προσωρινού κλεισίματος των καταστημάτων λιανικής σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία παρέδωσε συνολικά 962.575 (-23,0%) πολυτελή οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce σε πελάτες ανά τον κόσμο το πρώτο εξάμηνο.»

Ωστόσο σύμφωνα με τον Pieter Nota, μέλος Δ.Σ. της BMW AG «H ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας επίσης ξεπέρασε την τάση της αγοράς το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Η ευρεία γκάμα plug-in υβριδικών μοντέλων μας και το νέο, πλήρως ηλεκτρικό MINI γνωρίζουν υψηλή ζήτηση μεταξύ των πελατών». Ενώ το γεγονός ότι το BMW Group πούλησε 218.876 αυτοκίνητα τον Ιούνιο, κάτι που αντιστοιχεί σε σχετικά μικρή μείωση σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019 (-9,0%), δείχνει ότι η αγορά μπαίνει σε τροχιά ανάκαμψης.

Συνολικά 842.153 (-21,7%) οχήματα BMW πέρασαν στα χέρια πελατών το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Η MINI πούλησε 118.862 (-31,1%) οχήματα κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου. Το πρώτο εξάμηνο, παραδόθηκαν σε πελάτες συνολικά 61.652 (+3,4%) ηλεκτροκίνητα οχήματα BMW και MINI.

Ads

Εξηλεκτρισμός και στην Ελλάδα
Αύξηση πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων – όλων των εταιριών – είχαμε επίσης και στην Ελλάδα. Έτσι, κατά 67,9% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων – με 94 ταξινομήσεις – τον Απρίλιο του 2020 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, ενώ κατά 62% ανέβηκαν οι πωλήσεις των plug in υβριδικών μοντέλων -με 128 ταξινομήσεις – το ίδιο διάστημα). Και μπορεί βέβαια η ελληνική «ηλεκτρική» αγορά να είναι εξαιρετικά μικρότερη σε μέγεθος σε σχέση με τις αγορές των ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών, ωστόσο είναι και η αύξηση που είχαμε στην Ελλάδα ενδεικτική της γενικότερης στροφής που πραγματοποιείται στην αυτοκίνηση. Ενώ από την πλευρά του, το BMW Group αύξησε τις πωλήσεις του BMW i3 κατά 68,7%.

Ζήτημα στρατηγικής…
Τα αποτελέσματα αυτά έχουν να κάνουν προφανώς και με τη γενικότερη στρατηγική του BMW Group, που  ξεκίνησε νωρίς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας του και που τώρα προσφέρει plug-in υβριδικά μοντέλα σε όλες τις σχετικές οχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία έχει κάθε λόγο να καλωσορίζει το οικονομικό πακέτο της Γερμανίας και εκτιμά ότι θα επωφεληθεί από το εν λόγω μέτρο, κυρίως με την παροχή κινήτρων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Σημειώστε ότι η παραγωγή της πλήρως ηλεκτρικής BMW iX3 θα ξεκινήσει σε λίγους μήνες, ενώ την επόμενη χρονιά, στην γκάμα της εταιρίας θα προστεθούν οι πλήρως ηλεκτρικές BMW i4 και BMW iNEXT. Το BMW Group στοχεύει να έχει συνολικά 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους μέχρι το 2023 – πάνω από τα μισά πλήρως ηλεκτρικά.

Σήμερα, η Σειρά 5 προσφέρει τις περισσότερες επιλογές plug-in υβριδικών οχημάτων στην γκάμα της BMW, με πέντε εκδόσεις, ενώ η νεανική, ηλεκτροκίνητη γκάμα της MINI είχε επίσης θετική επίδραση στις πωλήσεις. Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, πουλήθηκαν συνολικά 8.587 μονάδες (+4,1%) του plug-in υβριδικού MINI Cooper SE Countryman ALL4* και του πλήρως ηλεκτρικού MINI Cooper SE*.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες και πίνακες κάνοντας κλικ εδώ