Τι σχέση μπορεί να έχουν τα συστήματα ήχου και εικόνας, τα κινητά τηλέφωνα και οι ηλεκτρονικές συσκευές με τα αυτοκίνητα; Στο ερώτημα αυτό απαντά η ανακοίνωση της ίδρυσης της εταιρίας κινητικότητας “Sony Honda Mobility Inc.” από δύο μεγάλες ιαπωνικές εταιρίες: τη Sony και τη Honda.

Ads

H αλήθεια είναι πως δεν είναι η πρώτη φορά που η Sony μας βάζει στη διαδικασία να αναζητήσουμε τη σχέση της με το αυτοκίνητο. H αρχή είχε γίνει πριν από σχεδόν δύο χρόνια, με την παρουσίαση στην περίφημη έκθεση ηλεκτρονικών καταναλωτικών ειδών στο Las Vegas (CES 2020) του ηλεκτρικού πρωτοτύπου Sony Vision-S. Eνώ ένα χρόνο αργότερα η εταιρία είχε επανέλθει – και πάλι στην έκθεση του Las Vegas – για να επιβεβαίωσει με τον τρόπο αυτό την απόφαση της να εμπλακεί στο χώρο της κινητικότητας, με ένα τετράθυρο, αρκετά αεροδυναμικό, σεντάν – που δεν μπορούσε να ήταν τίποτε άλλο παρά πλήρως ηλεκτρικό.

Ο καιρός πέρασε, οι συνθήκες ωρίμασαν και από ότι φαίνεται ήρθε η ώρα η Sony να κάνει το επόμενο βήμα. Και επειδή η ισχύς εν τη ενώσει, η μεγάλη αυτή η ιαπωνική εταιρεία έσπευσε να συναντηθεί με μία επίσης μεγάλη και επίσης ιαπωνική εταιρεία από το χώρο του αυτοκινήτου, προκειμένου καθεμία να συνεισφέρει με τον τρόπο της στον κοινό σκοπό. Που δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την εξέλιξη νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων…

Στην επίσημη ανακοίνωση λοιπόν αναφέρεται ότι:

 «Η Sony Group Corporation (“Sony”) και η Honda Motor Co., Ltd. (“Honda”) ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας κοινοπραξίας για τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας, η οποία θα ασχοληθεί με την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής προστιθέμενης αξίας και την παροχή υπηρεσιών για την κινητικότητα. Η ανακοίνωση είναι το αποτέλεσμα συζήτησης μιας στρατηγικής συμμαχίας για την κινητικότητα μεταξύ των μερών, όπως αναφέρεται στο κοινό δελτίο τύπου με τίτλο “Sony και Honda Υπογράφουν Μνημόνιο Συνεργασίας για Στρατηγική Συμμαχία στον Τομέα της Κινητικότητας” στις 4 Μαρτίου, 2022.

Ads

Η νέα εταιρεία θα έχει ως στόχο να συνδυάσει τις τεχνολογίες αιχμής για το περιβάλλον και την ασφάλεια, τις δυνατότητες ανάπτυξης κινητικότητας, την τεχνολογία κατασκευής αμαξωμάτων και την εμπειρία διαχείρισης υπηρεσιών μετά την πώληση της Honda, με την τεχνογνωσία της Sony στην ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογιών απεικόνισης, ανίχνευσης, τηλεπικοινωνιών, δικτύων και ψυχαγωγίας, για την υλοποίηση μιας νέας γενιάς κινητικότητας και υπηρεσιών που θα είναι άμεσα συνυφασμένες με την ευχρηστία και το περιβάλλον και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται στο μέλλον.

Η Sony και η Honda σχεδιάζουν να ιδρύσουν τη νέα εταιρεία μέσα στο 2022 και να ξεκινήσουν την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων και την παροχή υπηρεσιών για την κινητικότητα το 2025. Η ίδρυση της νέας εταιρείας και η έναρξη των εργασιών υπόκεινται στις σχετικές εγκρίσεις των ρυθμιστικών αρχών.»

Επισκόπηση Νέας Εταιρείας

Όνομα εταιρείας:        Sony Honda Mobility Inc.
Τοποθεσία:                    Τόκιο, Ιαπωνία
Κεφάλαιο:                      10 δις yen
Ποσοστό συμμετοχής:   Sony Group Corporation 50%, Honda Motor Co., Ltd. 50%

Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου:

  • Yasuhide Mizuno, Representative Director, Chairman & CEO
  • Izumi Kawanishi, Representative Director, President & COO Shugo Yamaguchi, Director and Deputy President
  • Kojiro Okabe, Director & Executive Vice President Manabu Ozawa, Director (Honda Motor Co., Ltd.) Naoya Horii, Director (Sony Group Corporation)

Δυο λόγια για το Sony Vision-S
Το Sony Vision-S είναι ένα αρκετά μεγάλων διαστάσεων (ΜxΠxΥ: 4895x1900x1450 mm) τετράθυρο σεντάν, με αεροδυναμικό σχήμα που παραπέμπει σε Tesla και όχι μικρό βάρος – φτάνει τα 2.350 κιλά. Ενώ το αυξημένο μεταξόνιο (3.030 mm) εξασφαλίζει ένα ευρύχωρο σαλόνι που προσφέρει στους επιβαίνοντες πανοραμική ηλιοροφή (παρόμοια με του Tesla Model 3) αλλά και μια ενιαία ευρεία οθόνη που εκτείνεται σε ολόκληρο το ταμπλό, όπως αυτή του crossover Byton M-Byte.
Το πρωτότυπο Vision-S της Sony διαθέτει επίσης αερανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπρος-πίσω και δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες 200 kW ο καθένας, που τοποθετημένοι ένας σε κάθε άξονα εξασφαλίζουν από τη μια την τετρακίνηση και από την άλλη εντυπωσιακές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 4,8’’ και τελική ταχύτητα 240 km/h.
Το Sony Vision-S χρησιμοποιεί 35 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων 12 καμερών, τριών αισθητήρων lidar, και μιας σειράς από σχεδόν 20 ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων προκειμένου να λειτουργήσουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας με τα οποία το αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το πρωτότυπο Sony προσφέρει ήδη αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 (διαθέτει, εκτός των άλλων, και ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) – το οποίο, όμως, μπορεί να αναβαθμιστεί εύκολα μέχρι το επίπεδο 4, μέσω ενημερώσεων λογισμικού.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ