Υπ’ αριθμόν ένα ζητούμενο είναι η ασφάλεια στο δρόμο, ιδιαίτερα για τους μοτοσικλετιστές που είναι εξαιρετικά εκτεθειμένοι σε περίπτωση κάποιας σύγκρουσης. Η Ducati, θέλοντας να συμβάλει στον τομέα αυτόν, κατέθεσε τη δική της πρόταση, την τεχνολογία ConVeX (Connected Vehicle to Everything) στην πρόσφατη έκθεση “CES 2019” (Consumer Electronics Show 2019) στο Las Vegas. Στο πλαίσιο αυτό η Ducati συνεργάζεται επίσης με Audi, Ford αλλά και την Qualcomm Technologies, μια εταιρία κατασκευής επεξεργαστών.

Ads

Η Ducati επιστράτευσε μια Multistrada 1260 για να πραγματοποιήσει την επίδειξη της εν λόγω τεχνολογίας – η οποία διασυνδέει τα οχήματα, τις οδικές υποδομές και τους πεζούς, με στόχο να αυξήσει την ασφάλεια για όλους και ιδιαίτερα για τους χρήστες των δύο τροχών – σε αμερικανικό έδαφος. Στην επίδειξη συμμετείχαν και μοντέλα των Audi και Ford, εξοπλισμένα με το ολοκληρωμένο «τσιπάκι» 9150 C-V2X της Qualcomm, επιδεικνύοντας και πρακτικά πώς η ConVeX εξασφαλίζει την 100% ασφαλή διέλευση οχημάτων και μοτοσικλετών σε διασταυρώσεις χωρίς σηματοδότες και σήμανση.

image
imageΗ συγκεκριμένη επίδειξη έρχεται μετά από την απόλυτα επιτυχημένη πρώτη παρουσίαση που έγινε τον περασμένο Ιούλιο στην Γερμανία, με την τεχνολογία ConVeX να αποτελεί κομβικό σημείο στη στρατηγική “Safety Road Map 2025” της Ducati, που αποβλέπει σε αυξημένα επίπεδα ασφάλειας για τους μοτοσικλετιστές. Οι πρώτες φάσεις αυτής της στρατηγικής προβλέπουν τη σταδιακή εφαρμογή του συστήματος ABS Cornering σε ολόκληρη τη γκάμα της Ducati, καθώς και την κυκλοφορία το 2020 μίας μοτοσικλέτας με μπροστινό και οπίσθιο σύστημα ανίχνευσης (ραντάρ).

image

Ads

image

Παράλληλα, στο πλαίσιο των παρουσιάσεων στη CES, η Ducati, η Audi, η Ford και η Qualcomm Technologies ανακοίνωσαν τις από κοινού συνεχείς προσπάθειές τους για την επιτάχυνση της εφαρμογής της νέας τεχνολογίας, σε συνδυασμό με την αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Οι τρεις εταιρίες επέδειξαν επίσης τις τεχνολογίες V2V (Vehicle-to-Vehicle/Όχημα προς Όχημα), V2P (Vehicle-to-Pedestrian/Όχημα προς Πεζό) και V2I (Vehicle-to-Infrastructure/Όχημα προς Υποδομή) τονίζοντας τη σημασία και τη δυναμική της τεχνολογίας ConVeX. Σε διάφορα σενάρια επίδειξης γίνεται σαφές με εντυπωσιακό τρόπο η αξία της νέας γενιάς επεξεργαστών ώστε να αποφεύγονται συγκρούσεις σε διασταυρώσεις και επικίνδυνα σημεία, ενώ παράλληλα βελτιώνεται αποτελεσματικά η προστασία πεζών και δικυκλιστών.