Το σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού έβαλε στο στόχαστρο η Ford προκειμένου να αυξήσει την αυτονομία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της, καθώς η χρήση του συστήματος αυτού μπορεί να μειώσει την αυτονομία έως και 50% όταν κάνει κρύο. Για το σκοπό αυτό δημιούργησε το Transit Smart Energy Concept, ένα 10-θέσιο minibus που ενσωματώνει μία αντλία θερμότητας η οποία βελτιώνει την αυτονομία κατά περίπου 20%.
Πρόκειται για ένα πλήρως λειτουργικό και αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, που παρουσιάστηκε πρόσφατα για πρώτη φορά στην εκδήλωση “Go Further” στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας και με τετράωρη φόρτιση της μπαταρίας του προσφέρει αυτονομία 150 χιλιομέτρων, υποστηριζόμενο από μια σειρά καινοτομίες που όχι μόνο εξοικονομούν αλλά και παράγουν ενέργεια, μεταξύ των οποίων φωτοβολταϊκά πάνελ και συστήματα ανάκτησης θερμότητας.
Το Transit Smart Energy Concept θα βοηθήσει τη Ford να διερευνήσει περαιτέρω λύσεις και τεχνολογίες που θα συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της απόδοσης και της αυτονομίας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της. Κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία – όχι μόνο τεχνολογική, αλλά και οικονομική – καθώς το 40% των Ευρωπαίων θεωρεί πολύ πιθανό το επόμενο αυτοκίνητο που θα αγοράσει να είναι ηλεκτρικό.
Στο δελτίο τύπου της Ford αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
“Συγκριτικά με τα οχήματα μεταφοράς προϊόντων και αγαθών, τα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως τα minibuses, καταναλώνουν πολύ περισσότερη ενέργεια για την επίτευξη της επιθυμητής-ιδανικής θερμοκρασίας στην καμπίνα. Η ενέργεια αυτή παρέχεται από την μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου, γεγονός που από μόνο του συνιστά μία ακόμα σημαντική πρόκληση για την αυτονομία κίνησης του οχήματος.
«Με τα συχνά ανοίγματα/κλεισίματα των θυρών, τις απαιτήσεις για διατήρηση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας μέσα στη μεγάλη καμπίνα των επιβατών και το υψηλό ωφέλιμο φορτίο, ένα minibus αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Γι’ αυτό ακριβώς επιλέξαμε το Transit Smart Energy Concept», δήλωσε ο Kilian Vas, project leader, Vehicle Architecture, Ford Ευρώπης. «Κατά την εξέλιξη του πρωτοτύπου, βρήκαμε πολλούς έξυπνους τρόπους εξοικονόμησης της ενέργειας που θα μπορούσαν στο μέλλον να βελτιώσουν περαιτέρω την εμπειρία ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.»
Μερικές από τις τεχνολογίες που αυξάνουν την ενεργειακή απόδοση και την αυτονομία και δοκιμάζονται για πρώτη φορά στο Transit Smart Energy Concept, είναι:
• Μία αντλία θερμότητας που αξιοποιεί την ενέργεια η οποία διαχέεται προς το περιβάλλον από το σύστημα κίνησης του οχήματος ή ακόμα και τον εξωτερικό αέρα και τον αέρα μέσα στην καμπίνα, προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας του συστήματος θέρμανσης έως και 65%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας κατά 20%
• Μία ηλεκτρική, συρόμενη πόρτα που ανοίγει μέχρι τη μέση μέσω μιας έξυπνης συσκευής που ενεργοποιείται από τον ίδιο τον επιβάτη, προκειμένου να μειωθούν οι απώλειες θερμότητας. Ο ανεμιστήρας του συστήματος θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού απενεργοποιείται αυτόματα όταν η πόρτα είναι ανοιχτή
• Θερμαινόμενα καθίσματα επιβατών επιπέδου business-class και επιφάνειες που επιτρέπουν στους επιβάτες να ελέγχουν τη θερμοκρασία σε ατομικό επίπεδο και να μειώνουν την ενέργεια που απαιτείται συνολικά για τη θέρμανση της καμπίνας
• Έξι ηλιακά πάνελ στην οροφή που φορτίζουν μία 12βολτη μπαταρία και παρέχουν ενέργεια για τη θέρμανση των καθισμάτων, το φωτισμό της καμπίνας και τη λειτουργία επιμέρους ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της ασύρματης φόρτισης για κινητές συσκευές των επιβατών
• Ένα διαχωριστικό από πολυανθρακικό υλικό ανάμεσα στην πόρτα του συνοδηγού και την περιοχή των καθισμάτων που προστατεύει τους επιβάτες από εξωτερικά στοιχεία μειώνοντας συγχρόνως ακόμα περισσότερο τις απώλειες θερμότητας κατά την είσοδο και έξοδο τους από το όχημα
• Παράθυρα με αεριζόμενα διπλά κρύσταλλα που μειώνουν τις επιφάνειες ψυχρής επαφής και μονώνουν για μειωμένες απώλειες θερμότητας
• Φωτισμός που αλλάζει ανάλογα με τη θερμοκρασία της καμπίνας – κόκκινος για ζέστη, μπλε για κρύο – και επηρεάζει υποσυνείδητα την αίσθηση και αντίληψη των επιβατών για τη θερμοκρασία της
• Μονωμένο πίσω δάπεδο και οροφή που περιορίζουν ακόμα περισσότερο την απώλεια θερμότητας στην καμπίνα
Ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί την κατάσταση θερμοκρασίας όλων των καθισμάτων μέσω μιας οθόνης που είναι εμπνευσμένη από tablet και βρίσκεται εγκατεστημένη στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, δύο οθόνες τοποθετημένες πίσω από τον οδηγό επιτρέπουν στους επιβάτες να παρακολουθούν τη θέση του οχήματος, να μαθαίνουν για σημεία που τους ενδιαφέρουν αλλά και να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τον καιρό και την τρέχουσα επικαιρότητα.
Στο μέλλον, η Ford προγραμματίζει επιπλέον αναβαθμίσεις του μοντέλου με τις οποίες ο οδηγός θα μπορεί να ελέγχει τη θέρμανση των καθισμάτων ατομικά, αλλά και την απενεργοποίησή της στα άδεια καθίσματα. Εμπνευσμένο από υπάρχουσες τεχνολογίες ενεργοποίησης αερόσακων, η συγκεκριμένη εφαρμογή θα περιλαμβάνει επίσης και σύστημα αυτόματης ανίχνευσης επιβάτη.
Επιδιώκοντας την ανάπτυξη νέων στρατηγικών που θα αυξήσουν τις επιδόσεις και την αυτονομία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της, η Ford εκτιμά ότι οι δοκιμές στο δρόμο με το πρωτότυπο Transit Smart Energy Concept θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στη χρονιά, αφού ολοκληρωθούν οι αντίστοιχες στην αεροδυναμική σήραγγα. Πριν από λίγο καιρό, η Ford ανακοίνωσε ότι όλα τα μοντέλα της που λανσάρονται από το νέο Focus και μετά θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτροκίνητη έκδοση. Αυτό ισχύει τόσο για τα νέα μοντέλα, όσο και για τις νέες εκδόσεις υφιστάμενων οχημάτων. Έτσι λοιπόν, από το Fiesta μέχρι και το Transit, θα προσφέρεται μία επιλογή ήπιας υβριδικής, πλήρους υβριδικής, plug-in υβριδικής ή αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας.
Πρόσφατα, η Ford αποκάλυψε στην εκδήλωση “Go Further” ένα νέα ηλεκτρικό Transit van* που προγραμματίζεται να λανσαριστεί το 2021 – ένα από τα 16 ηλεκτροκίνητα μοντέλα Ford που ανακοινώθηκαν, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται το Explorer Plug-In Hybrid SUV, τα νέα Kuga EcoBlue Hybrid, Hybrid, και Plug-In Hybrid και η νέα επιβατική έκδοση Tourneo Custom Plug-In Hybrid.”
Το Transit αποτελεί τη βάση για το Deutsche Post StreetScooter WORK XL electric van, που κατασκευάζεται στην Ευρωπαϊκή έδρα της Ford στην Κολωνία. Επίσης, η Ford δοκιμάζει αυτή τη στιγμή τα Transit Custom Plug-In Hybrid van σε Λονδίνο, Κολωνία και Βαλένθια.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >