Είχαμε και πέρυσι γράψει ότι μπορεί να άργησε λιγάκι η Volvo να μπει στην αγορά των premium SUV, αλλά μπήκε τελικά με τρόπο πανηγυρικό, αφού το XC40 ήρθε να αντιμετωπίσει «καθιερωμένους» και υπολογίσιμους αντιπάλους, όπως το Audi Q3, η BMW X1 και η Mercedes GLA, κατακτώντας παράλληλα τον τίτλο του ευρωπαϊκού «αυτοκινήτου της χρονιάς». Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, «χτισμένο» πάνω στην επίσης νέα πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) της Volvo που εξελίχθηκε με το σκοπό να μπορεί να συνδυαστεί με ηλεκτρικά και υβριδικά συστήματα κίνησης. Κάτι το οποίο βλέπουμε πλέον να υλοποιείται με «επαναφορτιζόμενο» υβριδικό XC40 T5 Twin Engine.
 
Διπλό παιχνίδι
Όπως αφήνει να φανεί και το όνομά του το υβριδικό Volvo διαθέτει δύο κινητήρες: έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και έναν ηλεκτροκινητήρα 60 kW που προσφέρουν συνδυασμένη ισχύ 262 ίππων, «απογειώνοντας» το σουηδικό SUV, αν και εφόσον ο οδηγός το απαιτήσει (ενδεχομένως για ένα ασφαλές προσπέρασμα). Ωστόσο το ενδιαφέρον στην περίπτωση του XC 40 Twin Engine, που σε αντίθεση με το XC90 Twin Engine είναι προσθιοκίνητο και όχι τετρακίνητο, είναι η δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους, αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για 42 έως 46 χιλιόμετρα. Και αυτό πάλι με τη σειρά του σημαίνει ότι αν αρκεστεί κανείς στους 80 περίπου ηλεκτρικούς ίππους, που είναι επαρκέστατοι για να κινήσουν αξιοπρεπώς το XC40 σε αστικές συνθήκες, μπορεί να πηγαινοέρχεται στη δουλειά του χωρίς να καίει καθόλου βενζίνη, με απολύτως μηδενικούς ρύπους και με ελάχιστο κόστος κίνησης.

Ads

image
Δύο κινητήρες, περισσότεροι ίπποι, αλλά λιγότεροι ρύποι για το premium σουηδικό SUV που μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του με εξαιρετικά χαμηλό χιλιομετρικό κόστος.

Κατά τ’ άλλα το μεγάλο ύψος και η αντίστοιχα αυξημένη (στα 211 mm) απόσταση από το έδαφος επιτρέπουν στο XC40 να κινείται χωρίς πρόβλημα εκτός ασφάλτου, ενώ η αυξημένη ακαμψία του γίνεται αμέσως αντιληπτή από τον οδηγό, που εκτός από αίσθηση του «δεμένου» εισπράττει την αίσθηση της ασφάλειας καθώς το XC40 και σωστά στρίβει και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο είναι.

Στον τομέα του design, τώρα, τη διαφορά μέσα-έξω κάνει η σκανδιναβική προέλευση, ενώ εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που οι εξαιρετικοί χώροι για επιβάτες συνδυάζονται με ένα πλήθος πρακτικών αποθηκευτικών χώρων, που βρίσκονται μάλιστα και στις σωστές θέσεις. Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε την έντονη παρουσία της υψηλής τεχνολογίας με ένα μεγάλο πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και άνεσης.

Ads

image
 
«Καθαρή» στρατηγική
Το λανσάρισμα του XC40 T5 Twin Engine δεν αποτελεί όμως μία μεμονωμένη εμπορική κίνηση. Εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο της Volvo, η οποία επιδιώκει όχι μόνο να πετύχει μια ιδιαίτερα σημαντική μείωση – κατά 40% – του αποτυπώματος CO2 ανά αυτοκίνητο έως το 2025, αλλά και είναι έχει και μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα – συνολικά ως εταιρία – μέχρι το 2040. Αυτό αντικατοπτρίζει τον τρόπο που η εταιρία αντιλαμβάνεται τη συμβολή της στην επίτευξη της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα, το 2015, για συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα. Στο πλαίσιο δε αυτού του στόχου, η επίτευξή του οποίου θα αποφέρει μείωση κατά 50% (μεταξύ του 2018 και του 2025) των εκπομπών άνθρακα ανά αυτοκίνητο “στην εξάτμιση”, έχει ήδη ανακοινωθεί ότι έως το 2025 τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων της εταιρίας.

image

Σημειώστε ότι η Volvo Cars είχε από πολύ νωρίς δεσμευτεί ότι θα προχωρήσει στην καθολική εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης και στη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ήδη από φέτος, κάθε νέο μοντέλο της Volvo περιλαμβάνει κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση, είτε με τη μορφή κάποιων plug-in hybrid μοντέλων (“Twin Engine”) είτε για mild hybrid (σειρά “B”) ενώ είναι ήδη έτοιμο και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo, το XC40 Recharge, το οποίο σε λίγο καιρό θα δούμε να δοκιμάζει την τύχη του στην αγορά.
  
 image

Πηγή: ΕΘΝΟΣ