Σε ποσοστό 51% καινούριο μας πληροφορεί Mitsubishi ότι είναι το νέο L200, το pick up που αναλαμβάνει να συνεχίσει μια ιστορία 40 χρόνων στα ελαφρά φορτηγά, ωστόσο με βάση την εξωτερική διαφοροποίηση που του προσέδωσε ένα φουτουριστικό “look” θα έπαιρνες εύκολα όρκο ότι είναι κάτι 100 καινούριο. Τώρα, το πόσο όμορφο βρίσκει κανείς αυτό το στιλ είναι ζήτημα υποκειμενικό, αντικειμενικό ωστόσο είναι το γεγονός ότι αποπνέει έναν δυναμισμό που συνάδει με τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Γιατί μιλάμε βεβαίως για ελαφρύ φορτηγό, αλλά μιλάμε επίσης και ένα εργαλείο εκτός δρόμου, με αρετές που θα ζήλευαν πολλά γνήσια «καθαρόαιμα» off road.

Ads

Βελτιωμένη άνεση
Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά χιλιόμετρα για να διαπιστώσεις την πρώτη μεγάλη αρετή του νέου Mitusbishi L200, την πρώτη βελτίωση μιας σχετικής αδυναμίας του προκατόχου του. Ο λόγος για την ανάρτηση, η οποία μπορεί να διατηρεί τη βασική αρχιτεκτονική που γνωρίζουμε από παλιότερα, όμως η αλλαγή της σκληρότητας αμορτισέρ και των φύλλων σούστας κυριολεκτικά μεταμόρφωσε τη συμπεριφορά της.

image
Αναβαθμισμένο εσωτερικό με ποιοτικά υλικά και σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

image

Ads

Με ελαφρύ φορτηγό (κοινώς pick up) έχουμε να κάνουμε και πάλι, όμως η βελτίωση της άνεσης είναι θεαματική. Γεγονός που σε συνδυασμό με την επίσης εντυπωσιακή βελτίωση της ηχομόνωσης, επιτρέπει στο L200 / ΜΥ2020 (δηλ. μοντέλο του 2020) να προσφέρει άλλης ποιότητας μετακινήσεις – ιδιαιτέρως αν οδηγεί κανείς την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.
Έχουμε να κάνουμε πλέον με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να χαρακτηριστεί «ταξιδιάρικο» και που ταυτοχρόνως, στις καθημερινές σου μετακινήσεις δεν αφήνει τον πίσω άκαμπτο άξονα – απαραίτητο στοιχείο για οχήματα του είδους – να χοροπηδάει σε κάθε λακκούβα ταλαιπωρώντας της μέση σου. Και που εξακολουθεί να διαθέτει ωφέλιμο φορτίο 1.075 κιλών.

Αποτελεσματικές επιλογές
Το νέο Mitsubishi είναι σε πρώτη φάση διαθέσιμο αποκλειστικά με έναν σύγχρονο, 16βάλβιδο, αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων (προδιαγραφών Euro 6d-Temp), ο οποίος αποτελεί μετεξέλιξη υπάρχοντος μηχανικού συνόλου και έχει δεχθεί πλήθος παρεμβάσεων προκειμένου να γίνει πιο αποδοτικός. Οι 150 ίπποι του δεν είναι ότι πιο εντυπωσιακό υπάρχει, αφού ακόμα και στη σύγκριση με τον κινητήρα του απερχόμενου μοντέλου υστερεί κατά 30 ίππους σε ισχύ, ωστόσο είναι ένας κινητήρας πολιτισμένος και οικονομικός (αν συγκρατηθείς, μπορείς να ταξιδέψεις με αρκετά λιγότερα από 9,0 λίτρα/100 χλμ.) με χαμηλή συμπίεση και άφθονη ροπή (400 Nm/1750-2250 rpm), που του επιτρέπει τελικά να αποδίδει στις χαμηλές στροφές όπως και ο απερχόμενος turbo diesel, υπερνικώντας τους σχεδόν 2 τόνους που ζυγίζει το αυτοκίνητο.

image
Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (205 mm) και μεγάλες γωνίες προσέγγισης (30o) και αποχώρησης (22o) το νέο L200 κινείται απροβλημάτιστα εκτός δρόμου.

image

Μπορεί λοιπόν να ταξιδεύει «χαλαρά» στην εθνική οδό το L200 και να προσπερνά με άνεση, επιδεικνύοντας την απαιτούμενη ευστάθεια, αλλά και να κινηθεί σχετικά σβέλτα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, όπου όμως ο όγκος και το βάρος του αυτοκινήτου έρχονται να οριοθετήσουν –λογικά- τις φιλοδοξίες του οδηγού. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το L200 διαθέτει ένα χαρακτηριστικό που δεν το έχει ο ανταγωνισμός – και αυτό δεν είναι άλλο από τη δυνατότητα της χρήσης του 4Χ4 και στην άσφαλτο.

image

Ο λόγος για το σύστημα “Super Select 4WD-II” που είναι διαθέσιμο στις πλουσιότερες εκδόσεις, αλλά αξίζει τον κόπο γιατί αυξάνει την ασφάλεια όταν η άσφαλτος γλιστράει. Οι βασικές εκδόσεις διαθέτουν το “Easy Select 4WD”, δηλαδή της κατ’ επιλογήν τετρακίνησης που είναι στάνταρ στον κόσμο των pick up, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο στο χώμα, καθώς εδώ δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν κοντές σχέσεις (αργό/γρήγορο) για αύξηση της ελκτικής ικανότητας (έως 3.100 kg), ενώ στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι το κλείδωμα του πίσω διαφορικού – ένα ακόμα στοιχείο που αυξάνει τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, αλλά και τις δυνατότητες έλξης σε σαθρό έδαφος. Διαθέσιμα είναι ένα χειροκίνητο και ένα αυτόματο κιβώτιο, με έξι ταχύτητες και τα δύο.

Ολοκληρωμένη πρόταση
Το νέο L200 είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους αμαξώματος: πρώτον, με τη λεγόμενη μεσαία καμπίνα (Club Cab) και δεύτερον με τη διπλή (Double Cab) η οποία συγκεντρώνει την προτίμηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των αγοραστών. Προφανώς στο διπλοκάμπινο υπάρχει κανονικός (δηλαδή επαρκής, αλλά όχι και κορυφαίος) χώρος για 4-5 ενήλικες, ενώ στο Club Cab οι πίσω θέσεις είναι «ανάγκης», από την άλλη όμως όποιος θέλει μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης καταφεύγει στο Club Cab.

image

Η είσοδος στο εμφανώς αναβαθμισμένο εσωτερικό είναι τώρα πιο εύκολη, ενώ η παρουσία της 7’’ οθόνης του συστήματος multimedia SDA, στις πλουσιότερες εκδόσεις, σηματοδοτεί και την ηλεκτρονική αναβάθμιση του μοντέλου, που μπορεί να εφοδιαστεί και με προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως η Αποφυγής Πρόσκρουσης με Ανίχνευση Πεζών (FCM), τα οποία προέρχονται από τα γνωστά SUV Outlander και Eclipse Sport κ.ά.

Ο τιμοκατάλογος είναι στο σύνολό του τουλάχιστον λογικός, αν όχι συμφέρων, και ξεκινά από τα 26.500 με το L200 να προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις -Invite, Intense Plus και Instyle – με την ακριβότερη από αυτές να κοστίζει € 40.100 και να αφορά ένα υπερπλήρες μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο, 18άρες ζάντες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό κλπ.

image

image

image

image

Πηγή: ΕΘΝΟΣ