Το head up display (προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ) δεν είναι πια κάτι καινούριο στο αυτοκίνητο. Πρόκειται για τεχνολογία που εξελίχθηκε αρχικά για τα μαχητικά αεροσκάφη και επιτρέπει στους οδηγούς να παρακολουθούν βασικά δεδομένα που αφορούν την οδήγηση (ταχύτητα, πλοήγηση, οδική σήμανση, στροφές κινητήρα κ.ά.) χωρίς να παίρνουν το βλέμμα τους από το δρόμο, αφού όλες αυτές οι πληροφορίες προβάλλονται στο οπτικό τους πεδίο.
 
Η Ford όμως λέει ότι δεν είναι όλα τα συστήματα head up display τα ίδια, με αποτέλεσμα όσοι φορούν πολωτικά (polarized) γυαλιά ηλίου που εξουδετερώνουν την αντηλιά, να βλέπουν τις πληροφορίες θολά. Αυτό συμβαίνει γιατί ένα σύνηθες head-up display εκπέμπει φως ίδιο με αυτό που τα πολωτικά γυαλιά είναι σχεδιασμένα να εξαλείφουν ως αντανάκλαση. Το πρόβλημα λύνεται από το head-up display που η Ford τοποθέτησε στο νέο Focus, που εκπέμπει μεν ίδιο φως, αλλά διαθέτει ένα επιπλέον ειδικό φίλτρο το οποίο αντανακλά το πολωμένο φως.
«Η χρήση πολωτικών γυαλιών μπορεί να κάνει τη διαφορά σε οδηγούς που υποφέρουν από την αντηλιά, όπως όταν μεγάλες εκτάσεις νερού, χιονιού, ή ακόμα και ασφάλτου αντανακλούν το ηλιακό φως. Το head-up display του νέου Focus προσφέρει μία από τις πιο φωτεινές οθόνες, διαθέτει από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας, και θα είναι ευδιάκριτο για όλους τους πελάτες μας» δήλωσε ο Glen Goold, chief program engineer της Ford για το Focus.
 
Παρακολουθήστε σχετικό βίντεο εδώ:
 

Τα καλοκαιρινά βράδια συχνά οδηγούμε σε ώρες αιχμής, όταν ο ήλιος βρίσκεται χαμηλά στον ορίζοντα. Και στο Ηνωμένο Βασίλειο για παράδειγμα, ο ήλιος θεωρείται η αιτία για σχεδόν διπλάσια ατυχήματα από όσο το χιόνι, η βροχή και η ομίχλη μαζί. Η Head-up display της Ford εξασφαλίζει ότι οι οδηγοί δεν χρειάζεται να εστιάζουν αλλού την προσοχή τους, πλην του δρόμου, για να βλέπουν πληροφορίες και να επιλέγουν ειδοποιήσεις.
Ενώ τα παραδοσιακά συστήματα head-up display χρησιμοποιούν κύματα φωτός που διαδίδονται παράλληλα με τον δρόμο, το head-up display του Focus ενισχύει φωτεινά κύματα που πάλλονται κάθετα στον δρόμο, ώστε οι ενδείξεις να φαίνονται καθαρά μέσα από πολωτικά γυαλιά ηλίου. Η πολυανθρακική οθόνη έχει πολυστρωματική, ανακλαστική επικάλυψη που επιτρέπει στους μηχανικούς να ελέγχουν την πόλωση, το χρώμα, τη μετάδοση και την αντανάκλαση του φωτός, και να την προσαρμόζουν στις ανάγκες του συστήματος.
 
(Μερικά γυαλιά που πωλούνται για γενική χρήση μπορεί να είναι πολύ σκούρα και ακατάλληλα για οδήγηση. Σε μερικές χώρες, οι οδηγοί μπορεί να τιμωρούνται με πρόστιμο όταν φορούν γυαλιά ηλίου “κατηγορίας τέσσερα” που μπλοκάρουν το φως κατά 92%.)